اخبار خودرو جهان

نسل جدید ب ام و سری 1 با ظاهری زیبا و عضلانی رونمایی شد

یکشنبه - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

ب ام و سری 1 جدید با طراحی جدید و پویا، مجموعه ای از پیشرانه های اصلاح شده و کارآمد با فناوری هیبریدی ملایم 48 ولتی، شاسی بهبود یافته در کنار استفاده از متریال بازیافت شده برای حفظ منابع از اواخر تابستان امسال روانه بازار خواهد شد.

ب ام و سری 1 جدید با طراحی جدید و پویا، مجموعه ای از پیشرانه های اصلاح شده و کارآمد با فناوری هیبریدی ملایم 48 ولتی، شاسی بهبود یافته در کنار استفاده از متریال بازیافت شده برای حفظ منابع از اواخر تابستان امسال روانه بازار خواهد شد.

به گزارش خودرونویس، ویژگی برجسته سری 1 جدید طراحی مجدد نمای داخلی، طیف گسترده ای از سیستم های رانندگی و پارک خودکار، BMW iDrive جدید با Quick Select و خدمات دیجیتالی نوآورانه مبتنی بر سیستم عامل نسل نهم BMW خواهد بود.

نسل جدید ب ام و سری 1 دارای طراحی عضلانی به همراه استفاده خطوط و سطوح صاف و تیز چهره ای گیرا به خودرو بخشیده است.

دماغه تیز با ارتفاع کم، کاپوت با خطوط برجسته، چراغ های LED جلوی کشیده با گرافیک زیبا و Day light های عمودی در کنار جلوپنجره کشیده با خطوط عمودی و مورب در کنار سپر اسپرت با ورودی های هوای متعدد بافث شده تا خودرو در نمای جلو ظاهری اسپرت و خشن به خود بگیرد.

نمای جانبی BMW سری 1 جدید با فرم گوه ای در کنار خطوط زیبا و برجسته که در تناسب با سایر نماهای خودرو طراحی شده در کنار رینگ های جذاب و اسپرت و اسپویلر نسبتا کشیده، بسیار زیبا و چشم نواز است. در نمای عقب نیز شاهد چراغ های دوبخشی با طراحی جدید که بی شباهت با چراغ های نسب حدید X2 نیستند، در کنار سپر اسپرت و عضلانی هستیم.

در کل طراحی نسل جدید سری 1، اسپرت، عضلانی و زیبا است و طراحی نماهای مختلف خودرو در تناسب کامل با یکدیگر قرار دارند.

ابعاد سری 1 کمی نسبت به نسل خود آفزایش یافته و دارای 4361 میلی‌متر طول، 1800 میلی متر عرض، 1459 میلی متر ارتفاع و فاصله محوری 2670 میلی‌متر است.

 

طراحی داخلی BMW سری 1 کانلا مشابه محصولات جدید ب ام و بوده و به صورت استاندارد کاملاً بدون استفاده از چرم ساخته شده است. فضایی مدرن در کنار عناصر اسپرت، و همچنین فضای بزرگ و راحت برای استفاده حداکثر پنج سرنشین خواهد بود.

سطوح و تزئینات با کیفیت، انتخابگر دنده بازطراحی شده و نمایشگر خمیده BMW بر فضای پیشرو و ممتاز داخلی تأکید می کند. سیستم نمایش کاملا دیجیتالی شامل یک کلاستر 10.25 اینچی در کنار یک نمایشگر اطلاعاتی_سرگرمی 10.7 اینچی است. به لطف استفاده از صفحه نمایشگر دیجیتالی، تعداد دکمه ها و کنترل ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. تهویه مطبوع در BMW سری 1 جدید نیز به صورت دیجیتالی کنترل می شود. فضای صندوق عقب 380 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی های عقب به 1200 لیتر افزایش می یابد.

مشخصات فنی ب ام و سری 1

نسل جدید سری 1 در چهار مدل 118D، 120D، 120 و M135 به بازار عرضه می شود. اولین نسخه با نام 118D دارای پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر دیزلی 148 اسب بخاری و 360 نیوتن متری سود می برد که شتاب صفر تا صد را در عض 8.3 ثانیه طی می‌کند.

در مدل 120D نیز از همین پیشرانه استفاده شده اما با اعمال تغییراتی قدرتش به 163 اسب بخار و گشتاور به 400 نیوتن متر رسیده است. شتاب صفر تا صد نیز 7.9 ثانیه را نشان می دهد.

سومین نسخه یعنی 120 دارای پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری با تکنولوژی هیبرید 48 ولتی توانی معادل 170 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر دارد. شتاب صفر تا صد این مدل چیزی حدود 7.8 خواهد بود. مطابق انتظار قویترین نمونه مربوط به نسخه M خواهد بود جایی که نسخه M135 xDrive به لطف پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربو قدرتی معادل 296 اسب بخار برای بازار اروپا و 312 اسب بخار برای سایر بازار ها تولید می کند. گشتاور آن نیز در هر دو نسخه 400 نیوتن متر خواهد بود و شتاب صفر تا صد این مدل عدد قابل توجه 4.9 ثانیه را نشان می‌دهد. تمامی نسخه ها از یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه Steptronic عرضه می شود و در این نسل خبری از گیربکس دستی نخواهد بود.

همچنین این مدل از شاسی M تطبیقی، سیستم تعلیق M، رینگ های آلیاژی 19 اینچی و فرمان اسپرت و سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند به صورت استاندارد بهره می برد. همچنین خریداران M135 می توانند پکیج های مختلفی از جمله M Sport Package، M Sport Design و M Performance را برای خودروی خود سفارش دهند.

داخل کابین ب ام و سری 1

BMW برای سری 1 جدید طیف گسترده ای از سیستم های رانندگی و پارک خودکار را به عنوان تجهیزات استاندارد یا سفارشی در نظرگرفته است. ویژگی های استاندارد شامل دستیار رانندگی با هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خطوط، هشدار خروج و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین دستیار پارک است.

آپشن های سفارشی شامل دستیار کنترل فرمان، دستیار محدود کننده سرعت خودکار و هدایت مسیر هنگام استفاده از کروز کنترل فعال با عملکرد توقف و حرکت است. دستیار پارک حرفه ای نیز برای BMW 120 جدید و BMW 120d جدید موجود است که امکان کنترل پارک و مانور توسط گوشی هوشمند را فراهم می کند.

علاوه بر سیستم‌های کمکی باکیفیت، طیف گسترده‌ای از تجهیزات رفاهی استاندارد سری 1 جدید BMW شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم هشدار، آینه‌های بیرونی تاشو الکتریکی و BMW Live Cockpit Plus می‌شود. سیستم ناوبری و بسته های جدید تجهیزات سفارشی امکان شخصی سازی هدفمند را فراهم می کند. بسته نوآوری شامل BMW Live Cockpit Professional با BMW Head-Up Display و Augmented View در نمایشگر و همچنین Parking Assistant Plus است. بسته Premium شامل گزینه تلفن با شارژ بی سیم، Comfort Access، نمایش لوگو از آینه های بیرونی و چراغ های LED تطبیقی ​​است. طیف تجهیزات سفارشی نیز شامل تهویه مطبوع اتوماتیک 2 منطقه ای، سقف شیشه ای پانوراما و سیستم صوتی هارمن کاردون است.

رونمایی از BMW سری 1 جدید آغاز فصل جدیدی در داستان موفقیت 20 ساله این خودرو در بخش هاچ بک های اسپرت است. نسل جدید سری 1 نیز در کارخانه BMW Group تولید خواهد شد. ورود به بازار برای آن برای اکتبر 2024 برنامه ریزی شده است. مهمترین منطقه فروش، بازار داخلی آلمان خواهد بود. علاوه بر آلمان، سایر کشورهای اروپایی و ژاپن مهم ترین بازار های سری 1 جدید خواهد بود.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟