اخبار خودرو جهان
در کارخانه ب ام و برلیانس چین تولید می شود

ب ام و i3 به عنوان اولین سری 3 برقی تاریخ معرفی شد

یکشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ب ام و i3 سری 3 الکتریکی برقی

چند روز پیش تصاویر ب ام و i3 جدید در اینترنت لو رفت و حالا مشخص شد که تصادفی نبود. این خودروساز آلمانی ب ام و i3 را به عنوان نسخه الکتریکی سری 3 رونمایی کرده که قرار است به صورت ویژه در چین تولید و عرضه شود. ب ام و i3 اولین ب ام و سری 3 الکتریکی (برقی) در تاریخ بوده که به نوعی تغییرات ظاهری نسخه بنزینی فیس لیفت را هم پیش نمایش کرده است.

مشخصات فنی ب ام و i3 (سری 3 الکتریکی)

به گزارش خودرونویس، این سری 3 برقی رونمایی شده ب ام و i3 eDrive35L نام دارد. این سدان الکتریکی از جدیدترین سیستم های قوای محرکه برقی توسعه یافته توسط ب ام و بهره گرفته که روی خودروهایی مانند ب ام و iX3، ب ام و i4 و ب ام و iX نمونه آن نصب شده است. ب ام و i3 یا همان سری 3 الکتریکی قادر به تولید بیشینه قدرت 281 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر است. این سدان برقی قادر است طی 6.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

ب ام و i3 سری 3 الکتریکی برقی

ب ام و i3 (اولین سری 3 الکتریکی) از یک پک باتری 66.1 کیلووات ساعتی بهره گرفته که این خودرو را قادر ساخته در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 526 کیلومتر را طی کند. در نظر داشته باشید که این آمار و ارقام توسط سیکل تست CLTC چین بیان شده که مانند عمده تست های تصادف انجام شده در چین اصلا دقیق نیست و نمی توان آن را مستند دانست. به بیان واضح تر مسافت قابل پیمایش ب ام و i3 در حالت شارژ کامل نسبت به این رقم اعلامی به مراتب کمتر بوده و شاید چیزی در حدود 330 کیلومتر باشد.

ب ام و i3 سری 3 الکتریکی برقی

ب ام و سری 3 الکتریکی یا همان i3 دارای قابلیت شارژ سریع 95 کیلوواتی بوده و می تواند طی 35 دقیقه شارژ میزان انرژی باتری های خود را از 10 به 80 درصد برساند.

 

کابین ب ام و i3 (سری 3 برقی)

متاسفانه ب ام و هیچ تصویری را از کابین i3 (اولین ب ام و سری 3 برقی تاریخ) منتشر نکرده و نمی توان اظهار نظر زیادی در خصوص کابین این خودرو داشت. ب ام و اظهار کرده که i3 سدان فضای باری معادل 410 لیتر در صندوق عقب دارد که حدود 70 لیتر نسبت به ب ام و سری 3 بنزینی افت داشته است. همچنین درون کابین جدیدترین نسخه سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی ب ام و قرار دارد و کلید هوشمند دیجیتالی ب ام و نیز برای این سدان برقی درنظر گرفته شده است.

ب ام و i3 سری 3 الکتریکی برقی

ب ام و اظهار کرده که i3 به صورت ویژه برای بازار چین طراحی شده و حتی سیستم تعلیق نیز با توجه به شرایط جاده های چین کالیبره شده است. این سدان الکتریکی قرار است در کارخانه ب ام و برلیانس در چین تولید شود و برخی از قطعات آن توسط قطعه سازان محلی چین تامین خواهد شد که این موضوع به رشد توان زنجیره تامین چین کمک زیادی خواهد کرد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟