ثبات نسبی قیمت‌ خودرو (جدول قیمت)

سه شنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
بازار خودرو

امروز در بازار خودرو شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها و کاهش جزیی در برخی مدل‌ها هستیم اما به گفته نمایشگاه‌داران، با وجود افت شدید قیمت خودرو همچنان کسی ریسک خرید را قبول نمی‌کند.

به گزارش خودرونویس، این روزها خرید خودرو به حداقل رسیده و تعداد فروشندگان افزایش یافته است؛ همین موضوع باعث تشدید جو کاهشی در بازار خودرو شده و در این وضعیت کسی ریسک خرید را قبول نمی‌کند و از طرفی دارندگان خودرو هم از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها در صدد فروش فوری خودروهایشان هستند.

در همین خصوص عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور معتقد است، دلیل اصلی کاهش قیمت خودرو در بازار طی چند وقت اخیر سیاست‌های ضدالتهابی است که در بخش خودروسازی کشور اعمال شده است.

بابک کریمخان  از روند کاهشی قیمت خودرو در بازار طی چند وقت اخیر یاد کرد و گفت: این کاهش در قیمت کارخانه‌ای خودروها رخ نداده و همانطور که می‌بینیم قیمت درب کارخانه خودروها با شیب ملایم و متناسبی افزایشی هم بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش رخ داده صرفا مربوط به بازار آزاد خودرو است، یادآور شد: این موضوع چند دلیل دارد که یکی از دلایل آن کاهش قیمت ارز است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قیمت خودرو در بازار آزاد معمولا با نرخ ارز و وضعیت تورمی ناشی از آن گره خورده و از همین رو روند نزولی نرخ ارز بر قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار اثرگذار بوده است.

کریمخان عامل دیگری که باعث کاهش قیمت خودرو خصوصا خودروهای داخلی در بازار آزاد شده و عامل اصلی هم به شمار می‌رود را سیاست‌هایی دانست که برای کارخانجات خودرو اعمال شده و وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت نیز نگاه ویژه‌ای به کارخانجات خودرو دارد.

وی افزود: اینکه اجازه داده شده قیمت کارخانه‌ای خودروها با روند منطقی و مناسبی افزایش پیدا کند، باعث شده بخش کمی از زیان انباشته خودروسازان کاسته شود و آنها هم بتوانند میزان تولید و تحویل سفارشات را افزایش دهند که این عامل تاثیر جدی بر کاهش التهاب در بازار آزاد و فعالیت‌های واسطه‌گری داشته است.

به گفته این فعال صنعت خودرو، خودروسازان در گذشته که نرخ ارز بسیار صعودی بود اجازه بالا بردن قیمت‌های خود را همگام با نرخ ارز نداشتند و متحمل زیان انباشته زیادی شدند، اما در شرایط کنونی که اجازه منطقی شدن قیمت‌ها تا حدودی داده شده خودوسازان می‌توانند از یک سو میزان تولید را بالا ببرند و از سوی دیگر بخشی از بدهی قطعه سازان را هم بپردازند تا این گروه نیز بتوانند قطعات مورد نیاز کارخانجات را تامین کنند.

کریمخان درباره اینکه وضعیت بازار خودرو در آینده چه خواهد شد نیز گفت: پیش‌بینی ادامه کاهش و یا افزایش قیمت بسته به شرایط اقتصادی کشور و نرخ ارز دارد و نمی‌توان چشم‌انداز چندان دقیقی برای آن ترسیم کرد.

وی معتقد است، هرچقدر قیمت کارخانه‌ای خودروها منطقی‌تر شود، التهاب در بازار کاهش و به دنبال آن قیمت‌ها هم نزولی خواهد بود.

قیمت روز خودرو های داخلی (ایران خودرو)

 

 

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

قیمت بازار(ریال)

قیمت کارخانه(ریال)

وانت آریسان

۱.۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۰۵.۶۰۰.۰۰۰

سمند LX

۱.۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۴۸.۰۰۰.۰۰۰

سمند EF۷

۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۴۲.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن

۲.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۶۵.۰۰۰.۰۰۰

دنا تیپ ۱

۲.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس تیپ ۱

۳.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۳۸۳.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس توربو تیپ ۱

۴.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۰۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس

۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۲۹.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس دوگانه سوز

۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۵۷.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای بدون رینگ

۳.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۰۶.۱۱۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۳۴.۰۴۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوق دار فول

۲.۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۷۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۰۸

۱۱.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰

رانا LX

۲.۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۷۲.۰۰۰.۰۰۰

دانگ فنگ H۳۰ بدون رینگ

۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰

رنو تندر پلاس اتوماتیک بدون رینگ

۵.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

هایما S۵ توربو

۶.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰

هایما S۷ توربو

۸.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

 

 

قیمت خودروهای سایپا

مدل خودرو قیمت بازار قیمت نمایندگی
پراید SE 111 125.000.000
پراید SE 131 108.000.000
پراید SE 132 109.000.000 توقف تولید
پراید SE 151 110.000.000
تیبا 130.000.000
تیبا 2 150.000.000
ساینا 150.000.000
ساینا اتوماتیک توقف تولید
کوئیک دنده ای 160.000.000
کوئیک اتوماتیک توقف فروش
وانت زامیاد 240.000.000
آریو اتوماتیک توقف تولید
آریو 400.000.000 توقف تولید
چانگان CS35 535.000.000
کیا سراتو 2000 آپشنال اتوماتیک 955.000.000 توقف تولید
سیتروئن C3 (تیپ 2) 1.010.000.000 توقف تولید
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟