اخبار خودرو جهان
با حضور ب ام و، مینی، هیوندای، رنو و اسمارت

درگ ریس متفاوت بین شش خودروی الکتریکی ارزان قیمت

چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس شش خودروی الکتریکی

خودروی الکتریکی به طور کلی مترادف با خودروهایی سریع نیسj؛ هدف اصلی سازندگان از ساخت خودروهای الکتریکی، بهینه بودن، پاک بودن و بی صدا بودن است. ولی با این وجود، حتی بسیاری از خودروهای الکتریکی پایه در هنگام شروع حرکت عملکردی بهتر و سریع تر از بیشتر خودروهای درونسوز از خود نشان می دهند. همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی به خودروهای الکتریکی و گشتاور آنی موتور الکتریکی آنها علاقمند شود.

به گزارش خودرونویس، وب سایت موتور 1 به تازگی اقدام به مقایسه شش تا از ارزان ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار اروپا را در یک مسابقه درگ کرده است. در این رقابت شش خودروی ب ام و i3s، هیوندای کونا الکتریکی، مینی کوپر SE، رنو زویی ZE50، رنو زویی ZE40 و اسمارت فورتو EQ حضور دارند.

 

درگ ریسی متفاوت بین شش خودروی الکتریکی

این تست توسط اعضای تیم موتور1 در ترکیه در یک پیست صورت گرفته است. ولی این یک درگ ریس معمولی نیست که رقبا از حالت سکون شروع به حرکت کنند و با نهایت سرعت و توان از خط پایان مسیر 400 متر عبور کنند. این درگ ریس ویژه به این صورت بوده که ابتدا هر شش خودرو از حالت سکون شروع به حرکت کرده تا سرعت خود را به 60 کیلومتر بر ساعت برسانند و باید این سرعت را تا پایان مسیر 400 متر حفظ کنند؛ پس از عبور از خط درگ 400 متر رانندگان تمامی توان موتورهای الکتریکی این شش خودرو را آزاد کرده و 600 متر دیگر را به این صورت طی می کنند.

در اینجا قصد نداریم پیروز این رقابت جذاب و دیدنی را اعلام کنید؛ ولی شما را نسبت به این موضوع آگاه می کنیم که خودروها به دو دسته مختلف بر اساس عملکردشان تقسیم شده بودند. گروه اول شامل ب ام و i3S، مینی کوپر SE و هیوندای کونا الکتریکی بوده و گروه دوم شامل هر دو مدل رنو زویی الکتریکی حاضر در این رقابت و اسمارت هستند. خودروهای حاضر در گروه اول به مراتب سریع تر از خودروهای حاضر در گروه دوم هستند.

همچنین اعضای تیم موتور 1 در ترکیه، یک تست ترمز نیز بین این شش خودرو برگزار کردند که در آن نیز خودروها به دو دسته مختلف تقسیم شده بودند. به نظر شما کدام یک از این شش خودروی الکتریکی ارزان قیمت موجود در بازار اروپا سریع ترین و کدام یک بهترین سیستم ترمز را دارد؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال پیشنهاد می کنیم که ویدیو موجود در این مطلب را تماشا کنید.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟