بررسی تیارا مکث موتور

محصول کشور: ایران
ایران
حجم موتور
لیتری
حداکثر توان
اسب بخار
گشتاور
نیوتن متر
تنفس موتور
گیربکس
مشخصات کامل

خودرو تیارا مکث موتور یک کراس اوور هفت نفره خانوادگی به نسبت لوکس بوده که در نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب 1401 رونمایی شد و مدتیست که از عرضه آن به بازار می گذرد. در این مطلب قصد بررسی مشخصات فنی تیارا مکث موتور را داریم.

به گزارش خودرونویس، مکث موتور یکی از زیرمجموعه های شرکت ماموت خودرو بوده که پس از عرضه پیکاپ کلوت، اینبار تصمیم به عرضه کراس اووری لوکس و خانوادگی گرفته است. تیارا اولین محصول سواری خانوادگی مکث موتور محسوب می شود و با عرضه این خودرو رسما مکث به بازار شاسی بلندهای خانوادگی ورود کرده است. مکث موتور در واقع بازوی گروه ماموت در زمینه عرضه خودروهای سواری آسیایی بوده که فعالیت موفقی را تا به امروز داشته است.

شرایط فروش تیارا مکث موتور مکث تیارا (1)

طراحی ظاهری

خودرو تیارا مکث موتور استایل شکیل و جذابی دارد. در نمای جلو یک جلوپنجره بزرگ نصب شده که پس زمینه آن تریمی مشکی رنگ داشته و المان های کرومی عمودی مانند آبشار درون آن طراحی شده که ابهت مکث تیارا را در نمای جلویی بیشتر کرده اند. در میان این جلوپنجره لوگوی مکث موتور قرار دارد و این جلوپنجره از دو طرف با چراغ های بزرگی احاطه شده است. لازم به ذکر بوده که ماشین تیارا مکث موتور فاقد چراغ های دوتایی در جلو بوده و به جای آن تمام چراغ ها به همراه چراغ روشنایی در روز در داخل یک قاب طراحی شده که از دو طرف جلوپنجره بزرگ این خودرو را احاطه کرده اند. البته علی رغم ابعاد بزرگ گریل جلو، تمام مساحت آن حالت بازشو نداشته و صرفا قسمتی از آن که حالتی مستطیلی شکل دارد برای عبور جریان هوا باز است. در دو سمت سپر ورودی هوای مصنوعی مثلثی شکلی طراحی شده که درون آنها یک خط قرمز به صورت افقی طراحی شده است.

تست و بررسی درایو کراس اوور تیارا مکث موتور tiara

با نگاه به نمای جانبی خودرو تیارا مکث موتور، متوجه طول زیاد این خودرو و فاصله بین دو محور زیاد آن می شوید. همین موضوع می توان برداشت کرد که با کابینی جادار و راحت رو به رو هستیم. در این قسمت رینگ های 18 اینچی آلیاژی برای تیارا نصب شده اند که تریم دو رنگ مشکی و نقره ای دارند. به طور کلی مکث تیارا در نمای جانبی طراحی ساده و محافظه کارانه ای دارد و سعی شده از خطوط تیز و زاویه دار در طراحی آن استفاده نشود. به همین دلیل صرفا یک خط شخصیت از چراغ عقب آغاز شده و تا انتهای درب جلو امتداد یافته است. در نمای عقب سبک طراحی مشابهی با نمای جلو را شاهد هستیم.

تست و بررسی درایو کراس اوور تیارا مکث موتور tiara

مشخصات فنی تیارا مکث موتور

تیارا مکث موتور یا همان بایک روژیانگ X5 مانند عمده خودروهای چینی دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن به کمک گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. ترکیب این موتور و گیربکس با توجه به وزن 1610 کیلوگرمی تیارا مکث موتور مناسب به نظر می رسد. اما نباید از این خودرو توقع شتابگیری فضایی را به ویژه به هنگام حرکت به صورت فول سرنشین داشت. در واقع تیارا مکث موتور مناسب افرادیست که به دنبال یک کراس اوور خانوادگی جادار و راحت با کابین لوکس هستند و شتاب و سرعت برای آنها در اولویت های بعدی قرار دارد.

تست و بررسی درایو کراس اوور تیارا مکث موتور tiara

کراس اوور تیارا مکث موتور طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4788، 1875 و 1730 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور این خودرو 2815 میلی متر است. بدین ترتیب ماشین تیارا Tiara مکث موتور جزو کراس اوورهای سایز متوسط بازار ایران دسته بندی می شود.

مشخصات فنی تیارا مکث موتور

موتور
حجم موتور لیتری
تنفس موتور
انتقال نیرو
حداکثر قدرت اسب بخار
حداکثر گشتاور نیوتن متر
جعبه دنده
شتاب ۰ - ۱۰۰ ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر
کلاس اتاق
ابعاد بدنه میلی متر
فاصله محور ها میلی متر
اندازه تایر
حجم صندوق لیتر
حجم باک لیتر
وزن خودرو کیلوگرم
آلایندگی

امکانات ایمنی

6 کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایش نقاط کور، دوربین ثبت وقایع، دوربین دید 360 درجه، اتوهلد، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، کنترل کشش و سیستم پایش فشار باد تایرها

امکانات رفاهی

نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد، سانروف پانورامیک، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو، درب برقی فضای بار، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی دیستی با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و …

دیدگاه شما چیست؟