اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو تهران صورت گرفت

پیکاپ کلوت مکث موتور با گیربکس اتوماتیک رونمایی شد

عکاس: حسین شیرآقایی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
پیکاپ مکث موتور کلوت اتوماتیک نمایشگاه خودرو تهران (1)

مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در شهر آفتاب پیکاپ کلوت را با گیربکس اتوماتیک معرفی کرده است. پیکاپ کلوت مکث موتور قدرتمندترین پیکاپ چینی حال حاضر در بازار ایران بوده که ابتدا در مدل دنده دستی رونمایی شد. ولی مکث موتور حال نسخه اتوماتیک پیکاپ کلوت را هم رونمایی کرده تا طرفداران پیکاپ های مجهز به گیربکس اتوماتیک را نیز به خود جذب کند.

مشخصات فنی پیکاپ مکث موتور کلوت با گیربکس اتوماتیک

به گزارش خودرونویس، پیکاپ کلوت اتوماتیک از نظر موتور مشخصات فنی یکسانی با نسخه دنده ای دارد. این خودرو به پیشرانه میتسوبیشی با کد 4K22D40 مجهز شده که حجمی معادل 2.4 لیتر داشته و به سیستم توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ ها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیزین کوپل شده که نیروی تولیدی را در حالت عادی به چرخ های عقب منتقل می کند. برای این پیکاپ حالت چهار چرخ محرک سبک و سنگین به همراه قفل دیفرانسیل عقب از نوع محدود کننده لغزش نیز تعبیه شده که امکان تغییر میزان محدود کنندگی لغزش بین 30 تا 70 درصد را دارد.

پیکاپ مکث موتور کلوت اتوماتیک نمایشگاه خودرو تهران (1)

 

ویدیو معرفی پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور

 

 

پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور دارای سیستم تعلیق جناقی دوبل با فنر مارپیچ در اکسل جلو و تعلیق فنر تخت چند لایه در اکسل عقب است. سیستم ترمز این پیکاپ چینی هم در اکسل جلو از نوع دیسکی و در اکسل عقب از نوع کاسه ای (درام) است. ضریب دیفرانسیل بیشتر پیکاپ های رقیب در بازار ایران بین 4 تا 4.1 است؛ ولی مکث موتور تصمیم گرفت ضریب دیفرانسیل کلوت را به 4.62 افزایش دهد که همین امر موجب کاهش قدرت و سرعتی تر شدن خودرو می شود. البته این سبک شدن ضریب دیفرانسیل و کاهش قدرت به لطف قدرت بالای پیشرانه کلوت به خوبی کاور می شود. بدین ترتیب این پیکاپ مکث موتور هم در جاده و هم در بیراهه عملکرد رضایتبخشی را از خود ارائه می دهد.

پیکاپ مکث موتور کلوت اتوماتیک نمایشگاه خودرو تهران (1)

پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5330، 1870 و 1864 میلی متر بوده و دارای فاصله بین دو محوری معادل 3100 میلی متر است. فاصله کف این خودرو در نسخه استاندارد بدون کیت لیفت تعلیق 235 میلی متر از سطح زمین بوده که نسبت به تمام رقبا بیشتر است. کلوت مکث موتور در مدل اتوماتیک و دنده ای دارای زاویه حمله 29 درجه و زاویه خروج 24 درجه ای بوده که برای یک پیکاپ استاندارد اعداد مناسبیست. این خودرو وزن خالصی معادل 1950 کیلوگرم داشته و قادر به حمل 1000 کیلوگرم بار است.

پیکاپ مکث موتور کلوت اتوماتیک نمایشگاه خودرو تهران (1)

امکانات پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور

مکث موتور پیکاپ کلوت اتوماتیک را با تجهیزاتی مانند صندلی برقی راننده در 6 جهت، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم تهویه با تنظیم الکترونیکی، نمایشگر مالتی مدیا لمسی 8 اینچی با رهیاب، دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ورود بدوت کلید و استارت دکمه ای و سیستم فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی روی فرمان، دوربین دنده عقب، کاور لاینر فضای بار، سیستم تهویه مطبوع با پنل لمسی دیجیتالی و قابلیت تنظیم اتوماتیک و … راهی بازار می کند.

پیکاپ مکث موتور کلوت اتوماتیک نمایشگاه خودرو تهران (1)

ظاهر پیکاپ کلوت مکث موتور با گیربکس اتوماتیک

کلوت مکث موتور با گیربکس اتوماتیک از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه دنده ای ندارد. حتی هیچ لوگو و نشانی روی بدنه این خودرو که به اتوماتیک بودن آن اشاره کند، نصب نشده است. ولی به محض ورود به کابین و مشاهده شیفتر دنده گیربکس اتوماتیک متوجه تفاوت آن با مدل دنده ای می شود. البته یک تفاوت دیگر نیز بین پیکاپ کلوت اتوماتیک با نسخه دنده ای وجود دارد که این تفاوت در دیزاین پنل سیستم تهویه بوده که در نسخه اتوماتیک به صورت تمام دیجیتالی و لمسی صورت می گیرد.

پیکاپ مکث موتور کلوت اتوماتیک نمایشگاه خودرو تهران (1)

قیمت پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور

مکث موتور در خصوص قیمت پیکاپ کلوت اتوماتیک هنوز مطلبی را بیان نکرده. ولی تصور می کنیم که قیمت این پیکاپ فراتر از یک میلیارد تومان باشد. مکث موتور به زودی قیمت دقیق و شرایط فروش کلوت اتوماتیک را اعلام می کند.

پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب (1)

عکس پیکاپ کلوت اتوماتیک مکث موتور

4.5 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟