اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو تهران صورت گرفت

ماشین تیارا Tiara مکث موتور رونمایی شد

عکاس: حسین شیرآقایی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

مکث موتور که یکی از زیربرندهای شرکت ماموت خودرو محسوب می شود، در نمایشگاه خودرو تهران از اولین خودروی سواری خود که یه کراس اوور هفت نفره به نام تیارا Tiara است، پرده برداشت. کراس اوور تیارا Tiara مکث موتور یک شاسی بلند جلومحرک چینی در رده متوسط بوده که با طراحی زیبا و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، توجه خانواده های پرجمعیت ایرانی را به خود جلب می کند. مکث موتور تیارا در واقع همان نسخه ریبج شده کراس اوور بایک روژیانگ X5 بوده که پیشتر مطلب آن را به عنوان گزینه احتمالی برای عرضه به بازار ایران منتشر کرده بودیم.

مشخصات فنی ماشین تیارا Tiara مکث موتور

به گزارش خودرونویس، زیرکاپوت کراس اوور تیارا Tiara مکث موتور، همان همیشگی خودروهای چینیست! منظور یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است. این موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در کراس اوور تیارا مکث موتور قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.

مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

 

ویدیو معرفی کراس اوور تیارا Tiara مکث موتور

 

 

کراس اوور تیارا مکث موتور طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4788، 1875 و 1730 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور این خودرو 2815 میلی متر است. بدین ترتیب ماشین تیارا Tiara مکث موتور جزو کراس اوورهای سایز متوسط بازار ایران دسته بندی می شود. فاصله بین دو محور به نسبت زیاد این خودرو کابینی جادار را برای آن به ارمغان آورده که امکان نشستن هفت سرنشین در سه ردیف صندلی وجود دارد. البته نباید روی فضای صندلی های ردیف سوم برای افراد بزرگسال حساب باز کرد. ولی در ردیف دوم فضا حتی برای افراد قد بلند و درشت اندام کاملا راضی کننده است. این خودرو وزنی معادل 1610 کیلوگرم دارد و با این پیشرانه و گیربکس می تواند به نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

ظاهر ماشین تیارا Tiara مکث موتور

ماشین تیارا Tiara مکث موتور در پروفیل جلو دارای جلوپنجره ای بزرگ بوده که از دو سمت با چراغ های بزرگ احاطه شده است. سپر دارای خطوط تیزی بوده که چهره عضلانی تری به کراس اوور تیارا Tiara بخشیده و در دو گوشه آن ورودی هوای هوا تعبیه شده که به نظر می رسد صرفا جنبه تزیینی داشته باشند. نکته مثبت این خودرو بهره بردن از چراغ های LED ماتریکس بوده که روشنایی به مراتب بیشتری نسبت به چراغ های معمولی دارند و چراغ های LED روشنایی در روز نیز به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی طراحی شده اند.

مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

در پروفیل عقب طراحان بایک X5 (مکث موتور تیارا Tiara) مقداری محافظه کار تر عمل کرده اند و خوشبختانه چراغ ها به وسیله نوار LED به یکدیگر متصل نبوده و بین آنها یک نوار کرومیست که در قسمت میانی آن لوگوی این برند چینی قرار دارد. به طور کلی طراحی قسمت عقب ساده تر از پروفیل جلو بوده. اما در قسمت پایینی سپر عقب یکی دیفیوزر ساده طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی تعبیه شده که ای کاهش اصلا نبود. واقعا نصب اگزوزهای تزیینی هیچ جذابیتی ندارد و امیدواریم این ایده دیگر توسط طراحان هیچ شرکتی اجرا نشود.

مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

کابین ماشین تیارا Tiara مکث موتور

کراس اوور تیارا Tiara مکث موتور جزو دسته کراس اوورهای چینی به نسبت لوکس محسوب می شود که در ساخت بسیاری از قسمت های آن مانند کنسول میانی، داشبورد و رودری ها از مواد اولیه نرم استفاده شده که حس بهتری نسبت به مواد اولیه خشک به سرنشین و راننده می دهند. یک تریم نقره ای براق در زیر دریچه های سیستم تهویه اجرا شده که داشبورد را زیباتر کرده. همچنین بیشتر کلیدهای تعبیه شده در میان داشبورد عملکردی لمسی دارند و چند کلید فیزیکی نیز در کنار شیفتر دنده گیربکس جانمایی شده اند.

مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

امکانات کراس اوور تیارا Tiara مکث موتور

ماشین تیارا Tiara مکث موتور قرار است که در یک تریم به بازار ایران عرضه شود. کراس اوور مکث موتور تیارا دارای امکانات ایمنی مانند 6 کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایش نقاط کور، دوربین ثبت وقایع، دوربین دید 360 درجه، اتوهلد، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، کنترل کشش و … است.

مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

کراس اوور تیارا مکث موتور در زمینه تجهیزات رفاهی نیز جزو لوکس ترین خودروهای چینی بازار ایران محسوب شده و دارای یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد، سانروف پانورامیک، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، گرمکن صندلی های جلو، درب برقی فضای بار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و … است.

مکث موتور تیارا Tiara نمایشگاه خودرو تهران (1)

قیمت و رقبای کراس اوور مکث موتور تیارا Tiara

مکث موتور در حال حاضر قیمت کراس اوور تازه رونمایی شده تیارا Tiara را اعلام نکرده. ولی بعید به نظر می رسد این خودرو قیمت کمتر از 950 میلیون تومان داشته باشد. از جمله رقبای مکث موتور تیارا Tiara در بازار ایران می توان به فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو، لاماری ایما آرین موتور، فیدلیتی پرایم بهمن موتور و … اشاره کرد.

 

عکس ماشین تیارا Tiara مکث موتور

5 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟