مشاهده جزئیات و تصویر جرائم دوربین با سامانه قبضینو

چهارشنبه - ۸ تیر ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
قبضینو استعلام خلافی پرداخت آنی جریمه رانندگی (1)

این روزها دوربین‌های هوشمند در خیابان‌ درون‌شهری و برون‌شهری، چهارراه‌ و بسیاری از نقاط دیگر شهر نصب شده‌اند و جزء مواردی هستند که توجه هر راننده‌ای را در زمان رفت‌و‌آمد به خود جلب می‌کنند. تا همین چند سال قبل که اینترنت و تکنولوژی پیشرفت نکرده بود و همه چیز به صورت دستی انجام می‌شد، بسیاری از رانندگان توسط افسران راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شدند. حتی گاهی اوقات بعد از مدتی مشخص می‌شد جریمه اشتباهی برای راننده ثبت شده است.

در حال حاضر چنین مشکلاتی کمتر اتفاق می‌افتد؛ چراکه دقت دوربین‌های هوشمند به شدت بالا است. حتی اگر کوچک‌ترین تخلفی از سوی راننده انجام شود، دوربین‌ها آن را به صورت خودکار تشخیص می‌دهند و جریمه دوربین برای راننده ثبت می‌شود. در این حالت دیگر نیازی نیست افسران راهنمایی و رانندگی هم حضور پیدا کنند و هم‌چنین درصد خطا نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. نتیجه استعلام خلافی نیز به صورت آنلاین قابل مشاهده است.

شاید اگر دوربین‌‌های راهنمایی و رانندگی را در سطح شهر دیده باشید؛ این سوالات برای شما نیز پیش آمده باشند که چگونه می‌توانید عکس جریمه دوربین را مشاهده کنید؟ خلافی دوربین بعد از چند روز ثبت می‌شود؟ آیا جریمه دوربین دو برابر می‌شود؟ و سوالاتی از این قبیل، که در این مطلب به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

دوربین ثبت خلافی خودرو چیست؟

به دوربین‌های هوشمندی که معمولا در یک محل نصب می‌شوند و وظیفه اصلی آن‌ها بررسی جرایم رانندگی برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای است، دوربین ثبت خلافی می‌گویند. البته بعضی از دوربین‌ها هم هستند که برای ثبت خلافی به حضور افسران راهنمایی و رانندگی نیاز دارند. در نظر داشته باشید هیچ تخلفی از دید دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پنهان نمی‌ماند؛ در صورت عدم توجه به قوانین رانندگی باید منتظر جریمه ثبت‌شده توسط دوربین باشید.

دوربین‌های راهنمایی و رانندگی به چند نوع تقسیم می‌شوند؟

چیزی در مورد دوربین‌های هوشمند و اپراتوری شنیده‌اید؟ این دوربین‌ها در تمام خیابان‌ها، جاده‌ها و آزادراه‌ها نصب می‌شوند. اگر رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی کنند، توسط دوربین‌ها شناسایی و جریمه می‌شوند. در این شرایط دوربین‌ها شروع به تصویر‌برداری از پلاک خودرو متخلف می‌کنند و جرائم را در بخش سوابق ذخیره می‌کنند. دوربین‌های راهنمایی و رانندگی به پنج نوع زیر تقسیم می‌شوند.

  • دوربین راهنمایی و رانندگی اپراتوری
  • دوربین ثبت تخلفات رانندگی هوشمند
  • دوربین راهنمایی و رانندگی استقراری
  • دوربین خودرویی
  • دوربین دستی

کدام جرایم رانندگی توسط دوربین راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شوند؟

به صورت کلی دوربین‌ های راهنمایی و رانندگی می‌توانند تخلفاتی مانند تردد در محدوده طرح ترافیک، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، تردد از خطوط مخصوص اتوبوس تندرو، سرعت غیر مجاز، عبور از عوارض و پارک در مکان‌های غیرمجاز را تشخیص دهند و برای راننده خاطی ثبت کنند.

آیا امکان مشاهده عکس خلافی دوربین نیز وجود دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، شما می‌توانید عکس جریمه دوربین را مشاهده کنید. تفاوتی ندارد از موتور سیکلت استفاده می‌کنید یا خودرو؛ در هر دو صورت می‌توانید جریمه دوربین را همراه با عکس مشاهده کنید. اما شاید این سوال پیش آمده باشد که چطور چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ این روزها سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی زیادی مانند قبضینو هستند که این امکان را به رانندگان می‌دهند تا در کنار جزئیات جرایم رانندگی، عکس مربوط به جریمه دوربین را نیز مشاهده کنند. اگر نمی‌دانید چطور چنین چیزی امکان‌پذیر است؛ در ادامه همراه ما باشید.

چگونه عکس جریمه دوربین را همراه با استعلام خلافی خودرو مشاهده کنیم؟

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم قبضینو امکان استعلام خلافی خودرو با جزئیات را در اختیار تمام کاربران خود قرار داده است. حالا شاید این سوال پیش آید که خب چطور عکس جریمه ثبت شده با دوربین را مشاهده کنیم؟ اپلیکیشن قبضینو را نصب کنید و یا وارد صفحه استعلام خلافی شوید.

  • از بین خدمات قبضینو، گزینه خلافی را انتخاب کنید.
  • سپس خلافی با پلاک با جزئیات و تسویه آنی را انتخاب کنید.
  • شماره پلاک خودرو مورد نظر را وارد کنید و پس از مطالعه قوانین و مقررات گزینه پرداخت را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد می‌توانید جزئیات کلیه جرائم ثبت شده در سامانه پلیس راهور را مشاهده کنید.
  • با انتخاب گزینه مشاهده تصویر تخلف می‌توانید تصویر جریمه دوربین و شماره پلاک خودرو را مشاهده کنید.
  • در پایان نیز می‌توانید جرائم خود را صورت تکی و یا تجمیعی پرداخت کنید و از امکان تسویه و پرداخت آنی خلافی استفاده کنید.

کلیه سوابق پرداخت نیز در بخش سوابق سایت و اپلیکیشن قبضینو ذخیره می‌شود و در هر زمان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

قبضینو استعلام خلافی پرداخت آنی جریمه رانندگی (1)

مدت زمان ثبت جریمه دوربین چقدر است؟

اگر برایتان این سوال پیش آمده که جریمه دوربین بعد از چند روز ثبت می‌شود؟ باید بگوییم بعد از ثبت و تایید خلافی خودرو، پیامک جریمه دوربین برای مالک خودرو ارسال می‌شود. اما حدودا ۴۸ ساعت زمان می‌برد تا بتوانید جریمه دوربین را همراه با جزئیاتی مانند نوع تخلف، تاریخ، زمان و عکس تخلف در سرویس‌های استعلام خلافی خودرو مشاهده کنید.

برای اعتراض به جریمه دوربین به چه مدارکی نیاز داریم؟

ابتدا باید همراه با اصل و کپی مدارکی مانند کارت خودرو (پشت و رو) یا برگ سبز، کارت ملی (پشت و رو) و پرینت استعلام خلافی خودرو از پلیس + ۱۰ به مراکز اجرائیات مراجعه کنید. سپس فرم “د” را برای ثبت اعتراض از قسمت کپی واحد اجرائیات بگیرید و آن را به صورت کامل پر کنید.

برای ثبت اعتراض به جریمه دوربینی باید چه مراحلی را طی کنیم؟

برای ثبت اعتراض به خلافی دوربین کافیست بعد از آماده کردن مدارک لازم، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا پرینت خلافی خود را از پلیس +10 دریافت کنید.
  • سپس به مرکز اجرائیات مراجعه کنید و با ارائه مدارک، اعتراض خود را ثبت کنید.
  • در مرحله دوم بعد از ۲۴ ساعت نیاز است از طریق سایت‌های استعلام خلافی خودرو یا دفاتر پلیس + ۱۰ پرینت خلافی خودرو را بگیرید.
  • اگر خلافی شما تغییری نکرده بود در این مرحله باید مالک خودرو به صورت حضوری به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کند.
  • بعد از گذشت ۴۸ ساعت نیاز است استعلام خلافی خودرو را بگیرید.
  • این جواب نهایی است و غیر قابل تغییر است. پس بهتر است در صورت عدم تغییر، نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنید.

آدرس مراکز راهنمایی و رانندگی برای ثبت اعتراض به جریمه دوربین

واحد رسیدگی به اعتراضات آدرس
منطقه ۳ بزرگراه حقانی، نرسیده به تقاطع جهان کودک، مقابل پارک آب و آتش
منطقه ۸ تقاطع بزرگراه باقری و رسالت
منطقه ۱۱ خیابان قزوین، نرسیده به خیابان مخصوص، جنب شهرداری منطقه ۱۱ (ویژه جانبازان و شهدا)
منطقه ۱۴ خیابان نبرد، میدان نبرد، انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی
منطقه ۱۶ خیابان بعثت، خیابان رجائی جنوبی، خیابان هلال‌احمر، مقابل سیلو
منطقه ۲۰ شهرری، خیابان استخر، روبروی فروشگاه شهروند
منطقه ۲۱ تهرانسر، انتهای بلوار یاس
منطقه ۲۲ همت غرب، آزادگان جنوب، شهرک گلستان، بلوار گل‌ها، خیابان یاسمن جنوبی
اجرائیات تهران بزرگ بزرگراه یادگار امام (ره)، خیابان حبیب‌الهی، خیابان زنجان شمالی، جنب آتش‌نشانی

آیا جریمه دوربین دو برابر می‌شود؟

وقتی دوربین راهنمایی و رانندگان متخلفان را شناسایی می‌کند. این نگرانی برای رانندگان وجود دارد که اگر خلافی دوربین را پرداخت نکنند؛ آیا امکان دو برابر شدن جریمه‌ رانندگی دوربین نیز وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ خلافی دوربین بعد از گذشت ۶۰ روز دو برابر نمی‌شود. البته اگر به موقع پرداخت نکنید باید جریمه دیرکرد را پرداخت کنید اما این با دو برابر شدن مبلغ جریمه متفاوت است.

قبضینو استعلام خلافی پرداخت آنی جریمه رانندگی (1)

شما می‌توانید از سرویس‌های دیگر قبضینو مانند عوارض آزادراه، استعلام نمره منفی گواهینامه و پیگیری مدارک خودرو نیز استفاده کنید. در صورت وجود سوال یا پیشنهاد توصیه می‌کنیم از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

قبضینو: https://ghabzino.com

شماره پشتیبانی: 021-28422388

تلگرام: @Ghabzino_CRM

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟