به گزارش خودرونویس، شک موتو Shacmoto X5000 نخستین کشنده چینی با قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار بوده و اکنون یکی از قدرتمندترین کشنده‌های بازار ایران محسوب می شود. سعید محمودی مدیرعامل آرین دیزل اظهار کرد که سال آینده برنامه تولید ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه از کشنده شک موتو Shacmoto توسط آرین دیزل تدوین شده و به زودی رنگ های بیشتری از این کشنده به بازار وارد می شود.

 

خط تولید کشنده شک موتو Shacmoto X5000 در آرین پارس موتور

 

 

کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل shacmoto تحویل مشتریان داده شد (1)

محمودی در ادامه بیان کرد که قرار بر این بود که تا پایان سال تعداد ۱۲۰ دستگاه کشنده شک موتو X5000 به مشتریان تحویل داده شود. ولی با توجه به محدودیت های به وجود آمده اظهار کرد که تا پایان سال جاری تعداد ۵۰ دستگاه از آن تحویل داده می شود.

اکنون روزانه در هر شیفت کاری تعداد هفت دستگاه کشنده شک موتو X5000 در آرین پارس موتور تولید می شود و این شرکت در تلاش بوده که به زودی این ظرفیت را به روزانه ۱۰ دستگاه در هر شیفت برساند. همچنین یک خط تولید مجزا ویژه محصولات شک موتو Shacmoto در دست احداث بوده که ظرفیت تولید ۱.۵ دستگاه در هر ساعت را دارد.

کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل shacmoto تحویل مشتریان داده شد (1)

کامیون تک و جفت محور شک موتو سال آینده وارد بازار می شود

مدیرعامل آرین دیزل اظهار کرد که در سال ۱۴۰۲ محصولات دیگری از برند شک‌ موتو به سبد محصولات آرین دیزل اضافه می شود. از جمله این محصولات می توان به کامیون تک محور 4×2 باری و کمپرسی و همچنین کامیون جفت محور 6×4 در دو کاربری باری و کمپرسی اشاره کرد که در نیمه دوم سال آینده راهی بازار می شوند. وی در ادامه بیان کرد که آرین دیزل سعی دارد محصولاتی پریمیوم و مدرن را به بازار ایران عرضه کند و دو کامیون شک موتو نیز مانند کشنده شک موتو X5000 پریمیوم و لوکس خواهند بود.

کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل shacmoto تحویل مشتریان داده شد (1)

این دو کامیون شک‌ موتو با نام‌های لاری و ریجید به بازار عرضه می شوند. با در نظر گرفتن کشنده شک موتو X5000 و کامیون های تک و جفت محور این برند، سال آینده تولید محصولات شک موتو در آرین پارس موتور به بیش از ۲۰۰۰ دستگاه می رسد.

کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل shacmoto تحویل مشتریان داده شد (1)

کامیونت جک فیس لیفت سال ۱۴۰۲ عرضه می‌شود

آرین دیزل هم اکنون کامیونت های جک سری N را در سه مدل ۶، ۸.۵ و ۹ تن را به بازار عرضه می کند و سهم قابل قبولی را از این سگمنت کسب کرده است. سعید محمودی مدیرعامل این شرکت اظهار کرد در اواسط سال آینده نسخه فیس کامیونت جک‌ همزمان با مدل ۱۲ تن آن به بازار عرضه می شود و در ادامه دیگر نسخه های کامیونت جک نیز فیس لیفت می شوند.

 

فیلم معرفی کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل

 

مشخصات فنی کشنده شک‌ موتو X5000

شک موتو X5000 آرین دیزل دارای پیشرانه معتبر کامینز ISZ520 بوده که قادر به تولید 520 اسب بخار قدرت و 2460 نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب این کشنده حدود 30 اسب بخار در قدرت و 160 نیوتن متر در گشتاور نسبت به قدرتمندترین کشنده های رقیب خود توان بالاتری دارد. نیروی تولیدی این موتور 13 لیتری شش سیلندر توربودیزل توسط گیربکس 16+2 دنده اتوماتیک ساخت Fast با ریتاردر 5 حالته به چرخ های عقب به منتقل می شود. موتور کامیون کشنده شک موتو X5000 دارای توربوشارژ از برند معتبر Holset بوده و به اینترکولر هم مجهز شده و در حال حاضر استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV را پاس می کند.

کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل shacmoto تحویل مشتریان داده شد (1)
کشنده شک‌ موتو X5000 آرین دیزل دارای سیستم ترمز از برند WABCO بوده و دارای سیستم پنوماتیکی دو مداره با مخازن ذخایر باد آلومینیومی و سیستم ترمز دیسکی در هر دو محور جلو و عقب است. البته سیستم ترمز کامیون کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل به این محدود نشده و این کشنده دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار AEBS بوده که جزو جدیدترین سیستم های ایمنی در بین کشنده های دنیا محسوب می شود. البته کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل دارای سیستم ترمز موتور از برند JACOB هم بوده که موجب تسهیل رانندگی با این کشنده قدرتمند در سرازیری ها می شود.

کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل shacmoto تحویل مشتریان داده شد (1)

امکانات ایمنی و رفاهی شک موتو X5000

کشنده شک موتو Shacmoto X5000 آرین دیزل در زمینه تجهیزات ایمنی دارای سیستم ترمز اضطراری AEBS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل لغزش ASR، ریتاردر 5 مرحله ای، ترمز موتور JACOB، سیستم هشدار خروج از خط و انحراف از مسیر، رادار نقطه کور با دوربین دید 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها و … است.

کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل shacmoto تحویل مشتریان داده شد (1)

شک موتو X5000 آرین دیزل در زمینه امکانات رفاهی هم دارای کولر درجا، بخاری درجا، نمایشگر لمسی 10 اینچی سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی مالتی مدیا و کروز کنترل روی فرمان، کابین با دو تخت خواب، سیستم تعلیق کابین با 4 بالن، بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی کابین، شیشه بالابرهای برقی، خروجی برق 220 ولت، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های LED جلو، تعلیق بادی صندلی راننده به همراه گرمکن، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم به صورت برقی، بادگیر سقف و جانبی، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل کابین و چراغ های روشنایی در روز است.

5 از 3 رای