اخبار خودرو ایران
مناسب استفاده برای انواع کاربری ها

با جک سانری Sunray ون فول سایز آرین دیزل آشنا شوید

پنجشنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ون جک سانری سان ری Sunray آرین دیزل

جک پیش از اینکه بخواهد دست به تولید خودروهای سواری بزند، بیشتر به تولید خودروهای تجاری اعم از مینی بوس، پیکاپ، کامیونت و ون های مختلف شهرت داشت. برخلاف بسیاری از برندهای چینی که برای تولید ون از سبک جعبه ای شکل ون های ژاپنی الگوبرداری کردند، جک یک پله فراتر رفت و برای طراحی ون جک سانری (Sunray) از ون های هایروف (سقف بلند) اروپایی مانند مرسدس بنز الگوبرداری کرده است. هم اکنون ون جک سان ری Sunray در این توسط شرکت آرین دیزل به بازار عرضه می شود.

ظاهر ون جک سانری Sunrey آرین دیزل

به گزارش خودرونویس، ون جک سان ری Sunray در سال 2011 بود که بازار جهانی عرضه شده و با وجود گذشت 11 سال همچنان با قدرت در حال عرضه بوده و طرفداران زیادی در بازارهای مختلف جهانی دارد. قسمت بیرونی ون جک سانری Sunray در مرکزا طراحی این شرکت واقع در تورین ایتالیا شکل گرفته و طراحی کابین این خودرو نیز در مرکز طراحی جک واقع در توکیو ژاپن شکل گرفته است. در استایل بیرونی به خوبی می توان ردپای ون های اروپایی مانند مرسدس بنز اسپرینتر را مشاهده کرد.

جک سانری سان ری sunray آرین دیزل

جک سانری Sunray در قسمت هایی مانند جلوپنجره، استایل شیشه ها و حتی نحوه طراحی قاب لوگو با مرسدس بنز اسپرینتر شباهت دارد و همین موضوع محبوبیت این ون را در بازارهای جهانی بیشتر کرده است.

ون جک سانری سان ری Sunray آرین دیزل

داخل ون جک سان ری Sunray آرین دیزل

با توجه به اینکه جک سانری Sunray یک خودروی تجاری و ون محسوب می شود، نباید انتظار طراحی زیبا و لوکسی را از این خودرو در مقایسه با خودروهای سواری جک داشت. در همه جای دنیا و در تمامی برندها نیز داستان به همین صورت بوده و خودروهای تجاری با هدف ماندگاری و دوام بالا تولید می شوند و زیبایی و کیفیت متریال به کار رفته در کابین در اولویت های بعدی خودروساز قرار می گیرد.

جک سانری سان ری sunray آرین دیزل

برخلاف ظاهر جک سانری Sunray که طراحی اروپایی دارد، کابین این خودرو کاملا آسیایی طراحی شده است. دیزاین داشبورد کاملا ساده بوده و یک غربیلک فرمان ساده با نشانگرهای آنالوگ در پشت آن قرار دارند. در میان داشبورد سیستم صوتی ساده جک سانری Sunray با دریچه های سیستم تهویه احاطه شده که در قسمت بالای آن یک فضای گود برای قرار دادن اشیا و لوازم مختلف تعبیه شده است. در پایین سیستم صوتی نیز کلیدهای مربوط به کنترل سیستم تهویه جک سانری Sunray تعبیه شده است.

جک سانری سان ری sunray آرین دیزل

در خودروهای کار و تجاری مخصوصا ون ها، معمولا فضاهای زیادی برای قراردادن اشیا و لوازم تعبیه می شود و در کابین جک سانری Sunray نیز فضاهای متعددی برای قراردادن وسایل مختلف درنظر گرفته شده است. فضای داخل کابین به لطف فاصله بین دو محور زیاد، عرض زیاد و همچنین سقف بلند این خودرو بسیار جادار بوده و مناسب استفاده انواع کاربری ها اعم از آمبولانس، حمل بار، جا به جایی مسافر و حتی کمپر است.

جک سانری سان ری sunray آرین دیزل

مشخصات فنی جک سانری Sunray آرین دیزل

جک سانری Sunray از یک موتور توربودیزل چهار سیلندر 2.8 لیتری بهره گرفته که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت در دور 3200 و 355 نیوتن متر گشتاور در دور 1800 تا 2600 است. این موتور دیزلی دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV بوده که بالاترین استاندارد در ایران و مطابق با استاندارد اروپاست. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. این خودرو قادر است با حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت حرکت کند که برای یک ون با این ابعاد عملکرد مناسبی به نظر می رسد. جک سانری Sunray وزن خاصی معادل 2870 کیلوگرم دارد و حداکثر وزن ناخالص ترکیبی قابل تحمل این خودرو 4070 کیلوگرم ذکر شده است. به عبارت دیگر این خودرو امکان حمل و جابه جایی 1200 کیلوگرم بار را دارد.

جک سانری سان ری sunray آرین دیزل

جک سانری Sunray دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5990، 2098 و 2675 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 3570 میلی متر اعلام شده است. جک سان ری Sunray یکی از بزرگترین ون های وجود در داخل کشور بوده که به لطف ابعاد بزرگ و فاصله بین دو محور زیاد فضای کابینی بسیار بزرگ و جادار و مناسب استفاده برای انواع کاربری ها را ارائه می دهد.

جک سان ری Sunray یکی از جادارتری کابین ها را در بین ون های موجود در داخل ایران دارد. داخل کابین این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3572، 1845 و 1877 میلی متر دارد که تقریبا به اندازه یک اتاق کوچک است.

 

امکانات جک سانری Sunray آرین دیزل

آرین دیزل ون جک سانری Sunray را با تجهیزات ایمنی اعم از سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دو کیسه ایمنی هوا، ایموبلایزر و قفل مرکزی، سنسور دنده عقب، هشدار انحراف از مسیر، مه شکن عقب و کروز کنترل به بازار عرضه می کند.

ون جک سانری Sunray از نظر تجهیزات رفاهی نسبت به سگمنتی که در آن قرار گرفته تقریبا کامل بوده و دارای امکاناتی مانند کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع، بخاری مجزا برای سرنشینان عقب، پله کمکی برای ورود ساده تر به کابین، سنسور نور، چراغ روشنایی در روز، شیشه بالابرهای برقی، فرمان هیدرولیکی، آینه های جانبی برقی و تودوزی چرم مصنونی برای صندلی سرنشینان است.

 

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟