اخبار خودرو جهان
وجود 100 کیلوگرم مواد جاذب صدا در بدنه!

تیزر نسل جدید رولزرویس گوست منتشر شد

چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
عکس جاسوسی رولزرویس گوست 2021

کمپانی رولزرویس در حال آماده شدن برای رونمایی نسل جدید گوست بوده و قصد دارد این لیموزین لاکچری را در سال جاری معرفی کند. با توجه به جدیدترین تیزر انیمیشنی که رولزرویس برای نسل جدید گوست منتشر کرده، این خودروساز فوق لاکچری انگلیسی به برخی از جزییات این خودرو و پاره ای از ویژگی های راحتی گوست جدید اشاره کرده است. به بیان دقیق تر، رولزرویس در این تیزر اطلاعات جذابی را در خصوص عایق بندی و آرامش کابین نسل جدید گوست بیان کرده است.

عایق بندی بهتر کابین گوست نسبت به نسل قبل

به گزارش خودرونویس، رولزرویس برای اینکه اطمینان یابد هیچ صدای آزار دهنده ای از پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر گوست به کابین آن وارد می شود(البته اگر این نیروگاه حجیم اصلا صدایی داشته باشد)، تیم آکوستیک و عایق بندی گوست یک دیواره دو لایه برای جداسازی هرچه بهتر محفظه پیشرانه از کابین این گوست نصب کرده است. همچنین رولزرویس در فضاهای خالی موجود در سقف، صندوق عقب، درها و کف ماشین بیش از 100 کیلوگرم مواد جذب کننده صدا و نویز قرار داده تا کابینی بسیار ساکت و آرام برای گوست به ارمغان آید.

 

همچنین رولزرویس برای نسل جدید گوست شیشه هایی دوجداره در تمام قسمت ها نصب کرده که در ساخت آنها از مواد کامپوزیتی شفاف به منظور عایق بندی هرچه بهتر استفاده شده است. همچنین رولزرویس برای نسل جدید گوست تایرهای ویژه ای نصب کرده که با فوم سبک وزنی به منظور عایق بندی صوتی کاور شده است. اما مهم تر از همه این است که ساختار آلومینیومی نسل جدید گوست باعث شده کابینی ساکت تر و سواری نرم تر برای این لیموزین فوق لاکچری به ارمغان بیاید.

 

تام دیویس مدیر ارشد تیم طراحی و مهندسی آکوستیک رولزرویس گوست جدید در این باره گفت:

کیفیت فوق العاده آکوستیک نسل جدید رولزرویس گوست نتیجه پیشرفت های چشمگیر مهندسی این شرکت و همچنین توجه ویژه طراحان ما به جزییات است. اما نمی توان نقش بسیار مهم و کلیدی ساختار جدید آلومینیومی این کمپانی انگلیسی را در آکوستیک بودن کابین گوست نادیده گرفت.

وی در ادامه بیان کرد:

تقریبا هیچ راهی وجود نداشت که ما بتوانیم چنین کابین آکوستیک و آرامی را روی پلتفرم استیل و فولادی طراحی کنیم.

 

خیلی هم بی صدا نه!

با همه این تفاسیر، رولزرویس قصد حذف تمامی سر و صداها و نویزها را ندارد. تیم آکوستیک رولزرویس در تست های اولیه متوجه شد که کابینی کاملا ساکت و آرام حس غیر طبیعی و مصنوعی از سواری خودرو به سرنشینان منتقل می کند. به این ترتیب رولزرویس تصمیم گرفت یک صدای نرم و بسیار ظریف از پیشرانه مانند یک زمزمه به کابین وارد شود تا حس خوبی به سرنشینان هنگام سواری در نسل جدید گوست منتقل شود.

عکس جاسوسی رولزرویس گوست 2021 از عقب

رولزرویس گوست 2021 کاملا جدید بوده و این برند انگلیسی ادعا کرده که آن را از صفر طراحی کرده است. گوست جدید هیچ چیز مشترکی جز لوگوی Spirit Of Ecstasy و چترهای جانمایی شده در درب ها با نسل پیشین خود ندارد. طراحی سیستم تعلیق این خودرو تقریبا سه سالی زمان برده و رولزرویس ادعا کرده به لطف نصب این تعلیق جدید یک تناسب خوب میان راحتی و قابلیت های داینامیک به ارمغان آمده که نمونه آن در هیچ خودرویی نصب نشده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟