به گزارش خودرونویس، ظاهرا پژو در این لحظه هیچ نامی را برای این ابرخودروی جدید خود انتخاب نکرده است. این کمپانی فرانسوی در حال توسعه این ابرخودرو با اتکا به دانش مهندسی خود در بخش موتور اسپرت پژو در پاریس است.

اولیویر جانسونی مدیر بخش بخشی این پژو اسپرت WEC در بیانیه ای اظهار کرد:

ما تا به این لحظه بخش هایی از کیت آیرودینامیکی، چهار چوب کلی پیشرانه این ابرخودرو، هیبریدی بودن پیشرانه و طراحی اجزای مهم آن را تایید و اعلام کرده ایم.

نمای عقب سوپراسپرت پژو

طراحی ظاهری

پژو اظهار کرده که با توجه به نتایجی که در تست های تونل باد گرفته، در حال طراحی این ابرخودرو است تا بهترین آیرودینامیک ممکن برای آن به ارمغان آید. با توجه به نتایج اولیه حاصل شده، پژو طرح کلی زیر را برای این ابرخودروی خود طراحی کرده است. تصاویر تیزر مانند منتشر شده از این ابرخودروی خیابانی مسابقه ای پژو نشان دهنده یک خودرو با دماغه بسیار کوتاه و گلگیرهای برجسته هستند. همچنین یک اسکوپ سقفی به منظور هدایت جریان هوا و یک بال بزرگ در پروفیل عقب این ابرخودروی پژو نصب شده است.

نمای جانبی سوپراسپرت پژو

به نظر می رسد که یک باله عمودی نیز پس از کابین تا انتهای پروفیل عقب در راستای طول خودرو نصب شده باشد. پژو در پروفیل جلو شش چراغ LED عمودی نصب کرده که طراحی آنها مشابه چراغ های روشنایی در روز محصولات جدید این برند فرانسوی است. در پروفیل عقب هم شش چراغ LED مشابه سبک طراحی چراغ های جلو طراحی شده که زیبایی خاصی داشته و هماهنگی خوبی بین دیزاین جلو و عقب این خودرو ایجاد کرده است.

 

مشخصات فنی

در این لحظه اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات فنی این ابرخودروی مسابقه ای خیابانی جذاب پژو در دسترس نیست. پژو طی بیانیه ای اعلام کرده که این ابرخودرو جدید به پیشرانه ای مجهز شده که قادر به تولید 671 اسب بخار قدرت است. با توجه به قوانین تازه مقرر شده مسابقات استقامت لمانس، این خودرو یقینا دارای یک سیستم هیبریدی است. این سیستم هیبریدی ضمن دارابودن یک پیشرانه درونسوز، به یک موتور الکتریکی روی اکسل جلو هم مجهز شده که قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت است.

 

سخن پایانی

در خصوص نسخه خیابانی این ابرخودرو، مقررات وضع شده پژو را مجبور کرده که این شرکت طی دو سال از اولین حضور خود در رقابت های لمانس، باید حداقل 25 دستگاه از این ابرخودرو را با همان پیشرانه مسابقه ای و با سطح قدرتی مشابه با نمونه مسابقه ای تولید کرده و به فروش برساند. اما از نظر ظاهری نیازی نیست که این ابرخودرو استایل و دیزاین مشابهی با نمونه مسابقه ای داشته باشد. در این لحظه تاریخ دقیق عرضه ابرخودروی خیابانی پژو مشخص نیست.

منبع motor1
5 از 1 رای