خودرونویس گزارش می‌دهد؛

نیسان مونتاژ چین در راه ایران / ترا با مانیان خودرو می‌آید

یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
خواندن 5 دقیقه

نیسان را شاید بتوان یکی از محبوب‌ترین خودروسازي های ژاپنی نه تنها در جهان بلکه در ایران دانست. در دور جدید واردات خودرو شاهد ورود محصولات مختلف از این برند محبوب هستیم. حال خبر رسیده که باید منتظر مونتاژ نیسان ترا باشیم.

نیسان را شاید بتوان یکی از محبوب‌ترین خودروسازي های ژاپنی نه تنها در جهان بلکه در ایران دانست. در دور جدید واردات خودرو شاهد ورود محصولات مختلف از این برند محبوب هستیم. حال خبر رسیده که باید منتظر مونتاژ نیسان ترا باشیم. این شاسی بلند آفرودی قرار است توسط خودروسازی مانیان خودرو که از زیرمجموعه های شتابران پرشیا خودرو محسوب گردد، مونتاژ شود. با خودرونویس همراه باشید تا نیم نگاهی به ترا بیندازیم.

مانیان خودرو از کجا آمد؟

شاید نام مانیان خودرو کمتر به گوشتان خورده باشد اما این شرکت یک واحد تولیدی در زمینه خودروسازی است که اخیرا در قزوین احداث شده است. حالا هم قرار است تولید این محصول جذاب، یعنی نیسان ترا در این واحد تولیدی انجام شود که می‌تواند یک پله ترقی اساسی برای این خودروسازی باشد.

نیسان چینی می‌آید

نیسان ترا محصولی است که در کشور چین و توسط دانگ فنگ به تولید می‌رسد. این یعنی ما با یک خودرو دو رگه ژاپنی – چینی طرف هستیم که حال قرار است در ایران مونتاژ شود. به نوعی می‌توان گفت سه کشور در تولید این خودرو دخیل خواهند بود. البته باید گفت که قطعات به احتمال زیاد از کشور چین وارد ایران می‌شود و پروسه مونتاژ در مانیان خودرو صورت می‌گیرد.

مشخصات فنی نیسان ترا

زیر کاپوت این شاسی بلند جذاب یک پیشرانه ۲ لیتری ساخت شرکت میتسوبیشی قرار دارد. پس شرایط می‌تواند جالب تر هم شود چرا که پیشرانه یک خودروساز دیگر ژاپنی به عنوان قلب تپنده این خودرو خواهد بود. این پیشرانه از فناوری توربو بهره می‌برد و حداکثر توان ۲۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۶۰ نیوتن.متر را ارائه می دهد. نکته اساسی اینجاست که توان تولید شده توسط پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان به محورها منتقل می‌شود. انتقال نیرو هم در حالت عادی به محور عقب است اما امکان تنظیم برای انتقال نیرو به چهار چرخ هم وجود دارد.

از امکانات رفاهی ترا چه خبر؟

از جمله امکانات رفاهی مهم نیسان ترا می‌توان به صندلی برقی راننده و سرنشین، مانیتور بزرگ لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کمک حرکت در سربالایی و سراشیبی، سنسور پایش فشار باد تایرها، رادار نقطه کور و هشدار رانندگی بین خطوط اشاره کرد.

قیمت نیسان ترا چند؟

هنوز قیمت دقیقی برای نیسان ترا مشخص نشده و باید منتظر اطلاعات بیشتر از سمت مانیان خودرو باشیم. اما با این وجود احتمال می‌رود که قیمت این خودرو بالای ۲.۵ میلیارد تومان باشد. حال باید دید که چه تصمیمی برای قیمت این خودرو گرفته می‌شود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا برای شاسی بلند مونتاژی نیسان ۲.۵ میلیارد تومان هزینه می‌کنید؟

 

4.1 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟