به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز E کلاس 2024 W214 ترکیبی از طراحی تکامل یافته و پیشرانه هایی مشابه با نسل پیشین بوده، اما دیزاین کابین آن به طور کلی متحول شده و مملو از نمایشگرهای دیجیتالی و دوربین های متعدد بوده که تعداد این نمایشگرها می تواند تا پنج عدد هم برسد.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

مرسدس بنز E کلاس 2024 در بازار آمریکا با دو تریم E350 و E450 در ابتدا عرضه می شود. این نسل نسبت به نسل قبلی حدود یک اینچ کشیده تر شده و نیم اینچ هم فاصله بین دو محور آن افزایش یافته است. فضای سر داخل کابین نیز نزدیک به 8 میلی متر بیشتر شده و نیم اینچ هم فضای پا در ردیف دوم افزایش یافته است. فضای استراحت آرنج نیز تقریبا مشابه با مرسدس بنز S کلاس است.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

هر دو مدل مرسدس بنز E کلاس در ابتدای زمان عرضه دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک 4Matic هستند و از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک بروزرسانی شده بهره گرفته اند. بسته به نسخه انتخابی پیشرانه 4 یا شش سیلندری مشابه با نسل قبلی هم در زیر کاپوت این دو مدل نصب شده است. در خصوص مشخصات فنی در ادامه صحبت می کنیم و الان به کابین که مهم ترین تحول این نسل W214 بوده خواهیم پرداخت.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

طراحی کابین مرسدس بنز E کلاس W214 2024

مرسدس در ماه فوریه تصاویری از کابین نسل جدید E کلاس به همراه برخی از ویژگی های آن منتشر کرد. تمامی مدل های مرسدس بنز E کلاس دارای نمایشگر MBUX سوپراسکرین هستند که شباهت زیادی به نمایشگرهای سدان برقی مرسدس بنز EQE دارند. در حالت استاندارد یک نمایشگر دیجیتالی در مقابل راننده قرار دارند و یک نمایشگر لمسی بزرگتر نیز در میان داشبورد قرار گرفته است.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

اگر نمایشگر MBUX پریمیوم پلاس را برای مرسدس بنز E کلاس 2024 سفارش دهید، یک نمایشگر دیجیتالی هم در مقابل سرنشین جلو نصب می شود و دارای سنسورهای در صندلی سرنشین بوده و زمانی فعال می شود که کسی در این صندلی قرار داشته باشد. این نمایشگر به نحوی طراحی شده که سرنشین دید کاملی نسبت به آن دارد و راننده امکان دیدن تصاویر آن را ندارد تا حواس وی از مسیر پرت نشود.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

داخل کابین مرسدس بنز E کلاس 2024 تا پنج دوربین نصب می شود که تنها یکی به صورت استاندارد است که چشمان راننده را تحت نظر دارد و تسلط وی نسبت به مسیر پیش رو را بررسی می کند. دو دوربین دیگر به صورت آپشنال برای مانیتورینگ راننده به این سدان لوکس آلمانی اضافه می شوند که برای سیستم های کمکی راننده کاربرد دارند. یک دوربین کنترل حرکتی هم برای کنترل ویژگی های سیستم مالتی مدیا MBUX به این خودرو اضافه می شوند. دو دوربین RGB یکی برای دوربین داشبورد و یکی دیگر نیز برای گرفتن سلفی به این خودرو اضافه می شوند که برای میتینگ های آنلاین داخل خودرو زمانی که در جاده هستید کاربرد دارد.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

یک صفحه نمایش سه بعدی در مقابل راننده قرار دارد که دارای جلوه های استریوسکوپی است. در واقع چشم های چپ و راست پیکسل های متفاوتی را مشاهده می کنند که حس عمق را به راننده می دهد و همچنین یک نورپردازی فعال برای داخل کابین اجرا شده که نور را با توسط به ریتم موزیک سیستم صوتی Burmester این خودرو تغییر می دهد.

مرسدس اظهار کرده که E کلاس جدید W214 بیشتر در نرم افزار و سخت افزار خلاصه می شود. این سدان لوکس آلمانی دارای یک کامپیوتر جدید بوده که هماهنگی بیشتری با نرم افزاری شخصی دارد. روی این خودرو بازی هایی مانند Angry Birds، زوم، Webex، تیک تاک و … به صورت استاندارد نصب هستند. همچنین به وسیله نمایشگرهای خودرو می توان سیستم تهویه، موقعیت صندلی ها، آینه های جانبی، عملکرد و سیستم رهیاب مرسدس بنز E کلاس W214 را کنترل کرد.

مرسدس سیستم فرمان پذیری صوتی خود را نیز بروزرسانی کرده و زمانی که فقط یک نفر داخل خودرو باشد دیگر نیزی به گفتن کلمه Hey Mercedes برای فعال کردن آن نیست. همچنین این خودرو دارای هوش مصنوعی بوده و سلایق راننده را در گذر زمان متوجه می شود و به صورت اتوماتیک آنها را اعمال می کند.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

طراحی مرسدس بنز E کلاس W214 مدل 2024

با وجود تکنولوژی های زیاد داخل کابین این خودرو، شاید فراموش کرده باشد که با یک خودرو رو به رو هستید! مرسدس هنوز استایل کابین متمایل به عقب E کلاس را در این نسل حفظ کرده و در عین حال سعی کرده سبک طراحی محصولات برقی EQ از جمله جلوپنجره مشکی براق و چراغ های به هم متصل را در این خودرو نیز اعمال کند. جلوپنجره مقداری بزرگتر شده و در اطراف آن تریم کرومی یا به صورت آپشنال یک نوار LED قرار می گیرد. در نمای عقب هم چراغ های LED مرسدس بنز  E کلاس 2024 دارای گرافیکی مشابه با لوگوی این برند هستند. دستگیره درب ها از نوع پاپ آپ بوده و بسته به تریم این خودرو می تواند به رینگ 18 تا 21 اینچی مجهز باشد.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

مرسدس بنز E کلاس 2024 به صورت آپشنال دارای سیستم فرمانپذیری چرخ های عقب بوده که تا 4.5 درجه چرخ های عقب را در سرعت زیر 37 مایل می چرخاند و یک متر شعاع گردش این خودرو را کاهش داده است. در سرعت های بالاتر هم چرخ های عقب تا 2.5 درجه با هدف بهبود پایداری می چرخد. این خودرو به صورت آپشنال به سیستم تعبیق بادی Airmatic مجهز می شود که دمپرها را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند. این سیستم همچنین ارتفاع خودرو را در سرعت های بالای 74 مایل بر ساعت کنترل می کند و سرعت های بالا تا بیش از نیم اینچ ارتفاع خودرو را برای کاهش مرکز ثقل و بهبود آیرودینامیک کاهش می دهد.

مرسدس بنز E کلاس W214 2024

مشخصات فنی مرسدس بنز E کلاس W214

در زیر کاپوت پیشرانه هایی مشابه با نسل قبلی مرسدس بنز E کلاس نصب شده است. نسخه E350 دارای پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که دارای یک موتور برقی کوچک (سیستم هیبریدی خفیف) بوده و قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. در حالت بوست مد نیز 20 اسب بخار قدرت بیشتر به صورت لحظه ای در اختیار راننده قرار دارد. نسخه E450 دارای پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژ بوده و قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است و مانند نسخه چهار سیلندر دارای حالت بوست مد با 20 اسب بخار قدرت بیشتر لحظه ای است. آلم

منبع motor1
5 از 3 رای