به گزارش خودرونویس، با استناد به تیزری که به تازگی توسط این کمپانی ایتالیایی منتشر شده، ظاهرا نصب این پیشرانه هشت سیلندر قدرتمند تنها به اسیووی لوانته محدود نمی شود، بلکه مازراتی قصد دارد آن را در زیر کاپوت دو خودروی دیگر نیز نصب کند.

 

انتشار تیزری جنجالی در توییتر و فیس بوک

مازراتی به تازگی تیزری را در صفحه فیس بوک و کانال توییتر خود منتشر کرده که در آن مشخص است که این کمپانی قصد عرضه نسخه تروفئو گیبلی و کواتروپورته را دارد. در حالی که قرار است در 10 آگوست مازراتی از این دو خودروی قدرتمند پرده بردارد، ولی همزمان با انتشار این تیزر، مشخصات جذابی این گیبلی و کواتروپورته تروفئو منتشر شده است.

تصویر جاسوسی مازراتی لوانته تروفئو

مشخصات فنی احتمالی

تقریبا اطمینان کامل داریم که مازراتی قصد دارد پیشرانه جدید هشت سیلندر خود را علاوه بر نصب برای این دو خودروی سدان، برای لوانته تروفئو هم نصب کند. به عبارت دیگر ما معتقد هستیم که گیبلی، کواتروپورته و لوانته تروفئو از یک پیشرانه جدید 4 لیتری هشت سیلندر به جای پیشرانه 3.8 لیتری هشت سیلندر طراحی شده توسط فراری بهره می برند. لازم به یادآوری است که این پیشرانه 3.8 لیتری هشت سیلندر قدیمی، هم اکنون روی نسخه فعلی لوانته تروفئو هم نصب شده است.

به عبارت دیگر این تیزر تازه منتشر شده توسط مازراتی علاوه بر این دو سدان، شامل یک اسیووی یعنی همان لوانته تروفئو است. انتظار می رود که لوانته تروفئو علاوه بر بهره بردن از پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر جدید، فیس لیفت هم شده باشد.

تصویر جاسوسی مازراتی لوانته تروفئو 2

منابع نزدیک به مازراتی در اوایل سال جاری همزمان با انتشار تصاویری جاسوسی مربوط به این سه خودرو، مشخصات فنی احتمالی این پیشرانه جدید را نیز اعلام کردند. طبق اعلام این منابع، این پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر جدید قادر به تولید بیشینه قدرت 590 اسب بخار است که تقریبا با قدرتمندترین نمونه پیشرانه 3.8 لیتری فعلی طراحی شده توسط فراری، برابری می کند. البته در این لحظه مشخص نیست که این 590 اسب بخار قدرت تولیدی صرفا مربوط به نسخه پایه این پیشرانه است یا نه. چراکه اگر این نیروگاه 4 لیتری در حالت پایه قادر به تولید 590 اسب بخار قدرت باشد، می توان انتظار داشت که قدرت تولیدی آن برای نسخه های تروفئو چیزی فراتر از 600 اسب بخار باشد.

مشخصات موتور جدید هشت سیلندر مازراتی

سخن آخر

در این تیزر تازه منتشر شده، به دلیل نور کم تصویر نمی توان به جزییات ظاهری گیبلی و کواتروپورته تروفئو به طور دقیق پی برد. ولی انتظار می رود که هر دو دارای کیت بدنه خشن تری نسبت به مدل های استاندارد باشند تا با پیشرانه قدرتمندتر نصب شده در زیر کاپوت هماهنگی کامل داشته باشند. با توجه به بیشتر بودن قدرت پیشرانه گیبلی و کواتروپورته تروفئوف بعید نیست که مازراتی اقدام به نصب سیستم تعلیق اسپرت و همچنین سیستم ترمزی قدرتمندتر برای این دو سدان اسپرت و لاکچری ایتالیایی کند.

منبع motor1
5 از 1 رای