اخبار خودرو جهان
بزرگتر و جادارتر از نسل قبل

مشخصات هیوندای سانتافه 2024 به صورت کامل منتشر شد

شنبه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
hyundai-santa-fe- مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

نسل جدید هیوندای سانتافه 2024 ماه گذشته رونمایی شد، ولی در آن زمان هیچ مطلبی در خصوص مشخصات فنی این خودرو منتشر نشد. اما اکنون مشخصات فنی هیوندای سانتافه جدید نیز کاملا اعلام شده است. این خودرو قرار است که در شش ماه دوم سال به بازارهای جهانی عرضه شود و در نمایشگاه خودرو لس آنجلس نیز برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

نسل جدید هیوندای سانتافه ماه گذشته رونمایی شد، ولی در آن زمان هیچ مطلبی در خصوص مشخصات فنی این خودرو منتشر نشد. اما اکنون مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 جدید نیز کاملا اعلام شده است. این خودرو قرار است که در شش ماه دوم سال به بازارهای جهانی عرضه شود و در نمایشگاه خودرو لس آنجلس نیز برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

hyundai-santa-fe- مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

به گزارش خودرونویس، هیوندای سانتافه 2024 با دو موتور مختلف عرضه می شود. یک نسخه این خودرو با موتور 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر عرضه می شود که قادر به تولید 277 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز شده و قادر است طی 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

hyundai-santa-fe- مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

نسخه دیگر هیوندای سانتافه 2024 از موتور 1.6 لیتری هیبریدی بهره می برد که قادر به تولید 177 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این نسخه توسط یک گیربکس شش دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. این مدل قادر است طی 9.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. فعلا نسخه پلاگین هیبریدی مشابه با نسل قبلی که 268 اسب بخار قدرت تولید می کرد از بین مدل های نسل جدید این خودرو حذف شده است.

hyundai-santa-fe- مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

طراحی ظاهری

هیوندای زبان طراحی کاملا غیرمتعارفی را برای سانتافه 2024 اجرا کرده است. به عبارت دیگر این خودرو از یک کراس اوور مدرن و اسلیک، به کراس اووری جعبه ای شکل تغییر پیدا کرده است. از جمله ویژگی های عجیب این خودرو می توان به سبک طراحی پروفیل عقب آن و موقعیت قرارگیری پایین چراغ ها اشاره کرد. درب صندوق عقب تا حد زیادی ابعاد بزرگی داشته که خود یکی از عجایب طراحی این خودروست. این خودرو نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4831، 1900 و 1719 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2814 میلی متر است.

hyundai-santa-fe- مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

فضای پا برای سرنشینان ردیف دوم در این خودرو 4 سانتی متر بیشتر شده و به 1075 میلی تر در نسخه غیر هیبریدی رسیده است. نسخه هیبریدی فضای پا در آن 20 میلی متر بیشتر شده و در ردیف دوم به 1055 میلی متر رسیده است. صندلی های ردیف سوم نیز در این مدل جادارتر هستند و فضای پا در ردیف سوم 15 میلی متر و فضای سر در این ردیف 69 میلی متر افزایش یافته است. این خودرو در حالت استاندارد 725 لیتر فضای بار دارد و با خواباندن صندلی های ردیف دوم و سوم می توان فضای بار بیشتری را فراهم کرد.

hyundai-santa-fe- مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

داخل کابین هیوندای سانتافه 2024

روی داشبورد نمایشگر دیجیتالی پانورامیک منحنی شکل هیوندای قرار گرفته که متشکل از یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر دیگر با همین ابعاد در میان داشبورد است. سرنشینان ردیف جلو و عقب می توانند به کنسول میانی با بازشوی دو طرفه دسترسی داشته باشند. این خودرو دارای پد شارژ بدون سیم تلفن همراه برای دو موبایل، شیشه های ضد UV و سیستم های کمکی راننده متعدد است.

hyundai-santa-fe- مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

قیمت

هیوندای هنوز قیمت سانتافه 2024 را اعلام نکرده، اما نسل قبلی این خودرو در مدل پایه قیمتی معادل 30 هزار دلار داشت و قیمت آن در لوکسترین مدل به 44 هزار دلار هم می رسید.

4.9 از 11 رای

دیدگاه شما چیست؟