استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، بدنه آلومینیومی تمام دست ساز اومولوگاتا ظاهری متفاوت به این ابرخودروی منحصر به فرد نسبت به فراری 812 سوپرفست بخشیده است. ضمن اینکه  فراری سعی کرده با سبک طراحی این قطعات دست ساز، ادای دینی هم به گذشته خود و محصولات مهم این کمپانی داشته باشد. از جلوپنجره بیضی شکل صاف این خودرو گرفته تا سه برش افقی نصب شده روی شیشه عقب اومولوگاتا، می توان به سادگی متوجه شد که این یک فراری 812 سوپرفست نیست. همچنین استفاده از چراغ های عقب تکی در اومولوگاتا به جای نمونه دوبل در 812 سوپرفست معمولی، دلیلی دیگر بر خاص بودن این گرند تورر منحصر به فرد است.

نمای عقب فراری اومولوگاتا

کمپانی فراری از سال 2009 و با عرضه P540 سوپرفست آپرتا، در حال عرضه محصولات 12 سیلندر منحصر به فرد و تک بنا به سفارش مشتریان خاص است. جدیدترین محصول 12 سیلندر منحصر به فرد این کمپانی یعنی اومولوگاتا نیز دقیقا به همان اندازه 9 محصول سفارشی پیشین زیبا، چشمگیر و دارای جزییاتی بی شمار است.

 

کابین

درون کابین، فراری برای اینکه تضادی با رنگ قرمز جذاب و چشمگیر بدنه ایجاد کرده باشد، از رنگ آبی برای تودوزی صندلی ها استفاده کرده است. روکش و تودوزی صندلی های این گرند تورر منحصر به فرد به صورت ترکیبی از چرم و پارچه Jeans Aunde طراحی و اجرا دشه است. به جز این صندلی ها که تریم آبی رنگ داشتند، سایر قسمت های کابین فراری اومولوگاتا به رنگ مشکی طراحی شده؛ البته سطوح فلزی روی داشبورد و غربیلک فرمان دارای رنگی با تم ترک خورده هستند که زیبایی چشمگیری دارد. از جمله آخرین ویژگی های خاص کابین اومولوگاتا  می توان به رنگ خاص دستگیره درها و همچنین پلی مشابه نمونه طراحی شده در فراری F1 در قسمت پایینی کنسول میانی این خودرو اشاره کرد.

کابین فراری اومولوگاتا

مشخصات فنی

فراری در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص به روزرسانی مشخصات فنی پیشرانه 12 سیلندر V شکل تنفس طبیعی 812 سوپرفست برای نصب روی اومولوگاتا نگفته است. البته باید اعتراف کنیم که این نیروگاه 12 سیلندر آنقدر قدرتمند هست که نیازی به ارتقا و تقویت ندارد. پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر فراری 812 سوپرفست قادر به تولید 789 اسب بخار قدرت و 718 نیوتن متر گشتاور است. اما اگر دنبال نسخه ای قدرتمند از 812 سوپرفست هستید، مدتی پیش تصاویری جاسوسی از این خودرو در حال تست منتشر شده که ممکن است به نسخه قدرتمندتر و جذاب تر 812 مربوط باشند.

کنسول وسط فراری اومولوگاتا

سخن پایانی

فراری هیچ صحبتی از برچسب قیمت اومولوگاتا و اینکه این خودرو چقدر برای مشتری هزینه داشته نکرده است. اما یقین داریم که مشتری باید مبلغی به مراتب بیشتر نسبت به نسخه پایه فراری 812 سوپرفست با قیمت 340 هزار دلاری را پرداخت کرده باشد.

منبع motor1
5 از 1 رای