اخبار خودرو ایران
مینی بوس های سبلان خودرو در اختیار شهرداری تهران

قرارداد تولید و فروش 500 دستگاه مینی بوس آرتا پلاس با شهرداری تهران

دوشنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
قرارداد تولید و فروش 500 دستگاه مینی بوس آرتا پلاس سبلان خودرو مایوان با شهرداری تهران

قرارداد تولید و فروش 500 دستگاه مینی بوس آرتا پلاس شرکت سبلان خودرو مایوان با شهرداری تهران به امضا رسید. این قرارداد با حضور دکتر بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و سعید خادمی مدیرعامل مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه خودروسازی سبلان خودرو مایوان امضا شد.

به گزارش خودرونویس، بر اساس قرارداد تولید و فروش 500 دستگاه مینی بوس آرتا پلاس طی 14 ماه تولید و در اختیار شهرداری تهران قرار خواهند گرفت. این مینی بوس ها همگی از نوع دو درب و شهری هستند. لازم به ذکر است که شرکت سبلان خودرو مایوان نوع دیگری از این مینی بوس را تولید می کند که برای مسیرهای بین شهری است. این نسخه مدل تک درب است. مینی بوس آرتا پلاس قادر است تمام استانداردهای 85 گانه وضع شده برای خودروهای تجاری را پاس کنه و موفق به اخذ بالاترین رتبه کیفی از کمیته فنی وزارت کشور شده است.

مینی بوس آرتا پلاس شرکت سبلان خودرو از شرکت فوتون چین بوده که یکی از معتبرترین شرکت های خودروسازی چین در زمینه تولید خودروهای کار و تجاری است. با توجه به ادعای این شرکت، هدف در طراحی این مینی بوس، راحتی و ایمنی سرنشینان بوده است. در کاتالوگ این مینی بوس، کیفیت بالای سیستم صوتی یکی از ویژگی های مهم آن قید شده است.

قرارداد تولید و فروش 500 دستگاه مینی بوس آرتا پلاس سبلان خودرو مایوان با شهرداری تهران

مینی بوس آرتا پلاس فوتون که محصول جدید سبلان خودرو مایوان بوده تمرکز زیادی روی بحث آیرودینامیک و کیفیت رانندگی شهری آن شده است. این موضوع ضمن اینکه موجب کاهش مصرف سوخت شده، هزینه های تعمیر را کاهش و طول عمر قطعات پر مصرف را نیز افزایش داده است. تعداد و چیدمان صندلی های این مینی بوس بسته به نیاز مشتری و استفاده برای سفرهای بین شهری و درون شهری قابل تعییر است.

قرارداد تولید و فروش 500 دستگاه مینی بوس آرتا پلاس سبلان خودرو مایوان با شهرداری تهران

مشخصات فنی مینی بوس آرتا پلاس سبلان خودرو مایوان

مینی بوس تولیدی سبلان خودرو مایوان دارای موتور چهار سیلندر 3760 سی سی توربو دیزل از کمپانی کامینز است. همین موتور روی بسیاری از کامیونت های موجود در بازار ایران نیز نصب شده که قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس شش سرعته دنده ای ZF به چرخ ها منتقل می شود. این مینی بوس دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 7300، 2230  و 3030 میلی متر بوده و بسته به نیاز می توان آن را به صورت 22، 24 یا 26 نفره سفارش داد.

از جمله ویژگی های این مینی بوس می توان به سیستم ترمز دیسکی جلو و کاسه ای در عقب، ترمز پنوماتیک، سیستم ترمز Wabco و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار خروج از خط، فرمان با کلیدهای کنترلی، صندلی با تعلیق پنوماتیک، میکروفون راننده و … اشاره کرد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟