اخبار خودرو جهان
دومین پروژه تیونینگ منصوری برای آئودی

آئودی RSQ8 تیونینگ شده توسط منصوری رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
audi-rsq8-by-mansory آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری

شرکت تیونر منصوری کمتر به تیونینگ محصولات آئودی در این سالها پرداخته و بیشتر به تیونینگ خودروهایی از برندهای مرسدس بنز، ب ام و، فراری، بنتلی و … شهرت دارد. منصوری نخستین بار در سال 2020 بود که دست به تیونینگ آئودی RS6 استیشن زد که نتیجه کار بسیار جذاب و خاص شده بود و حال منصوری برای دومین بار به سراغ تیونینگ یک خودرو از این برند یعنی آئودی RSQ8 رفته است.

به گزارش خودرونویس، آئودی RSQ8 تیونینگ شده توسط منصوری به تازگی به صورت رسمی رونمایی شده و منصوری در خصوص تغییرات اعمال شده در این خودرو در بخش ظاهری و همچنین مشخصات فنی و تغییرات نسبت به مدل استاندارد توضیح داده است. باید اعتراف کنیم که نتیجه کار بسیار جذاب شده است.

 

طراحی ظاهری آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری

آطراحی بخش جلویی آئودی RSQ8 تیونینگ شده توسط منصوری تا حد زیادی نسبت به نسخه استاندارد تغییر پیدا کرده و نمی توان اصلا به آن عنوان ساده را نسبت داد. یک سپر اسپرت تر با ورودی های هوای بزرگتر در گوشه ها نصب شده و یک دیفیوزر هم در قسمت پایینی نصب شده که دارای تریم فیبر کربن خام است. کاپوت هم بیشتر حجم پردازی شده و دارای همان تریم فیبر کربنی خام است.

سایر قسمت های بدنه آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری به رنگ سبز بوده و در برخی قسمت ها مانند سپر، چرخ ها و کالیپرهای ترمز تریمی زرد رنگ هم دیده می شود. لازم به ذکر است که تمامی قطعات فیبر کربنی نصب شده روی این خودرو توسط خود منصوری تولید شده اند.

audi-rsq8-by-mansory آئودی RSQ8 تیونینگ منصوری

مشخصات فنی آئودی RSQ8 منصوری

آئودی RSQ8 در نسخه استاندارد هم یکی از قدرتمندترین اسیووی های بنزینی دنیاست. این خودرو دارای یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بوده که در حالت استاندارد 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما منصوری به این اعداد اکتفا نکرده و این موتور قدرتمند را از این هم قویتر کرده است. از جمله تغییراتی که منصوری روی این موتور اعمال کرده نصب سیستم اگزوز جدید که توسط خود این شرکت طراحی شده و چند بروزرسانی کوچک و در نهایت بروزرسانی یونیت ECU بوده که نتیجه این تغییرات رسیدن بیشینه قدرت موتور به 780 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 1000 نیوتن متر است.

این خودرو قادر است طی 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایت سرعت آن نیز 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این اعداد و ارقام برای یک اسیووی با وزن نزدیک 2.5 تن حیرت آور است.

منصوری یک ست رینگ 24 اینچی جدید برای آئودی RSQ8 تیونینگ شده نصب کرده که دارای تایرهای 295/30 در جلو و همچنین تایرهای 355/25 در عقب بوده که این تایرها با هدف هندلینگ و عملکرد بهتر طراحی شده اند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟