اخبار خودرو جهان
قاتل لامبورگینی اوروس و پورشه کاین توربو GT

آئودی RS Q8 با کیت سیگنچر ادیشن ABT

سه شنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
آئودی RSQ8 تیونینگ ABT سیگنچر ادیشن

با توجه به سیاست های توسعه محصول در گروه خودروسازی فولکس واگن، هیچ گاه به آئودی RS Q8 این فرصت داده نشد که مانند پورشه کاین توربو GT و لامبورگینی اوروس در صدر جدول اسیووی های این گروه قرار گیرد. این در حالیست که هر سه خودرو دارای یه پلتفرم و موتور هستند، ولی توان تولیدی این موتور در آئودی RSQ8 مقداری محدود شده است. ولی اگر شما هم طرفدار آئودی هستید کمپانی تیونر ABT یک کیت تقویتی برای RS Q8 عرضه کرده که با نصب آن به راحتی می توانید از آینه خود تمام لامبورگیمی اوروس ها و پورشه کاین توربو GTها را تماشا کنید و لبخند بزنید! به لطف کیت سیگنچر ادیشن ABT، آئودی RSQ8 به یک هیولای واقعی تبدیل شده است.

مشخصات فنی آئودی RSQ8 با کیت سیگنچر ادیشن ABT

به گزارش خودرونویس، آئودی RS Q8 در نسخه استاندارد قادر به تولید 591 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. اما ABT با کیت سیگنچر ادیشن خود توانسته پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ این خودرو را بروزرسانی کند و توان تولیدی آن را به 790 اسب بخار و گشتاور آن را به 1000 نیوتن متر رسانده است. به لطف این افزایش قدرت چشمگیر، حال آئودی RSQ8 تیونینگ شده قادر است طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.6 ثانیه در شتابگری اولیه نسبت به مدل استاندارد سریع تر شده است. اگر پدال گاز را رها نکنید به نهایت سرعت 315 کیلومتر بر ساعت با این شاسی بلند لوکس و قدرتمند دست خواهید یافت.

آئودی RSQ8 تیونینگ ABT سیگنچر ادیشن

شرکت تیونر ABT برای دستیابی به این سطح قدرت مجبور به تعویض توربوشارژها و اینترکولرها و همچنین ریمپ ECU موتور RSQ8 شده است. همچنین یک سیستم اگزوز تمام استیل با چهار خروجی بزرگ با قطر 105 میلی متری برای این خودرو نصب کرده است.

آئودی RSQ8 تیونینگ ABT سیگنچر ادیشن

ظاهر آئودی RS Q8 تیونینگ ABT

به هر جای این آئودی RS Q8 تیونینگ شده توسط ABT که نگاه کنید قطعات فیبر کربنی می یابید. در واقع ABT یک کیت بدنه جدید با هدف بهبود آیرودینامیک نصب کرده که تمام آن از فیبر کربن ساخته شده است. از اسپلیتر بزرگ جلو گرفته تا دیفیوزر جذاب عقب در این کیت بدنه قرار دارند که نصب آنها چهره این آئودی RS Q8 سیگنچر ادیشن ABT را به مراتب نسبت به مدل استاندارد جذابتر کرده است.

آئودی RSQ8 تیونینگ ABT سیگنچر ادیشن

در پروفیل جانبی این آئودی RS Q8 تیونینگ شده رکاب های اسپرت تر و همچنین رینگ های 23 اینچی با تایرهای 295/35 نصب شده است. درون کابین هم تم اصلی همه قطعات فیبر کربنی بوده و حتی دستگیره کاپوت، تریم کناری صندلی ها و کنسول میانی نیز از جنس فیبر کربن طراحی شده اند.

آئودی RSQ8 تیونینگ ABT سیگنچر ادیشن

قیمت آئودی RS Q8 با کیت سیگنچر ادیشن ABT

آئودی RS Q8 در مدل استاندارد هم اصلا ارزان نیست. این پکیج تقویتی هم به تنهایی قیمتی معادل 137 هزار دلار دارد که با در نظر گرفتن قیمت خود خودرو روی هم رفته 333 هزار دلار برای داشتن این شاسی بلند فوق لوکس و قدرتمند باید پرداخت کنید. در نظر داشته باشید که تنها 96 دستگاه از این آئودی RS Q8 با کیت سیگنچر ادیشن توسط ABT تولید می شود که اشاره ای به سال 1896 که این شرکت تاسیس شده دارد.سیـآ

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟