اخبار خودرو جهان
اثری هنری روی چهار چرخ

آستون مارتین ونتیج رودستر V12 رونمایی شد

شنبه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
آستون مارتین ونتیج رودستر V12

در ابتدای سال 2022 بود که با خبر شدیم آستون مارتین قصد دارد نسخه بدون سقف ونتیج V12 کوپه را تولید کند. پس از انتشار یک تیزر، سرانجام این برند پریمیوم انگلیسی آستون مارتین ونتیج V12 رودستر را در فستیوال پبل بیچ رونمایی کرده است.

مشخصات فنی آستون مارتین ونتیج V12 رودستر

به گزارش خودرونویس، آستون مارتین ونتیج V12 رودستر یک خودروی تولید محدود و فوق لوکس با موتور 12 سیلندر 690 اسب بخاری با بیشینه گشتاور 752 نیوتن متر بوده که توسط یک موتور 5.2 لیتری 12 سیلندر دو توربوشتارژ تولید می شود. این پیشرانه قدرتمند عملکرد خیره کننده ای را برای آستون مارتین ونتیج V12 رودستر رقم زده و این خودرو را قادر ساخته طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اگر همچنان به فشردن پدال گاز ادامه دهید، آستون مارتین ونتیج V12 رودستر به به نهایت سرعت 322 کیلومتر بر ساعت می رسد.

آستون مارتین ونتیج رودستر V12

خودرویی همانند آستون مارتین ونتیج V12 رودستر تنها در عملکرد خلاصه نمی شود. بلکه این خودروساز لاکچری بریتانیایی انتقال قدرت قابل توجه، پاسخ بسیار خوب موتور 12 سیلندر در دنده و شتابگیری بتون وقفه را وعده داده است. آستون مارتین تلاش زیادی کرده که داینامیک ونتیج V12 رودستر نسبت به مدل کوپه تفاوتی نداشته باشد. نسخه رودستر دارای عرض اکسل های وایدتر بوده تا هندلینگ آن بهبود یابد. سیستم تعلیق ونتیج V12 رودستر نسبت به مدل کوپه تغییری نکرده و فقط تنظیم و ست آپ آن مقداری متفاوت اجرا شده است.

آستون مارتین ونتیج رودستر V12

کالیبراسیون غربیلک فرمان آستون مارتین V12 ونتیج رودستر هم نسبت به مدل کوپه تفاوتی نکرده و هندلینگ بسیار خوبی برای این خودرو به ارمغان آورده است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF این خودرو بروزرسانی شده تا فاصله بین تعویض دنده ها به حداقل برسد. ضمن اینکه گیربکس از یک نرم افزار تطبیق پذیر بهره گرفته که راننده و شرایط جاده را نظارت می کند و پاسخی ایده آل نسبت به شرایط می دهد. همچنین در اکسل عقب آستون مارتین ونتیج V12 رودستر دیفرانسیل با محدود کننده لغزش نصب شده است.

آستون مارتین ونتیج رودستر V12

آستون مارتین ونتیج V12 رودستر مانند نسخه کوپه دارای دیسک های ترمز 16.1 اینچی کربن سرامیکی در جلو با کالیپرهای شش پیستونه و همچنین دیسک های 14.2 اینچی در عقب با کالیپرهای چهار پیستونه است. این سیستم ترمز جدا از قدرت زیاد در متوقف کردن این خودرو، حدود 22 کیلوگرم از وزن آستون مارتین ونتیج V12 را نیز کاسته است.

آستون مارتین ونتیج رودستر V12

ظاهر آستون مارتین ونتیج V12 رودستر

نسخه پایه آستون مارتین ونتیج رودستر خودرویی بسیار جذاب است. اما نسخه V12 یا همان 12 سیلندر دارای کیت بدنه واید بودهکه صرفا جنبه نمایشی ندارد. بلکه همراه با نصب این کیت سیستم تعلیق نیز بروزرسانی شده است. در قسمت جلو شاهد نصب سپر کاملا جدید با اسپلیتر هستیم که موجب افزایش نیروی رو به پایین تولیدی و همچنین بهبود آیرودینامیک می شود.

آستون مارتین ونتیج رودستر V12

از جمله دیگر تغییر نسخه V12 آستون مارتین ونتیج رودستر نسبت به مدل هشت سیلندر می توان به نصب جلوپنجره بزرگتر و کانال عبوری هوا روی کاپوت اشاره کرد که موجب خنک سازی بهتر پیشرانه می شود. این کیت بدنه موجب شده تا نیروی رو به پایین خیره کننده 220 کیلوگرم در سرعت بالا تولید شود. آستون مارتین ونتیج V12 رودستر به رینگ های 21 اینچی مجهز شده که در دو رنگ مختلف می توان آنها را سفارش داد. به صورت آپشنال می توان رینگ های آلیاژی سبک وزن فورج را نیز برای این خودرو نصب کرد که حدود 8 کیلوگرم از وزن این خودرو را می کاهد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟