اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین نسخه DBS در تمام دوران

آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت رونمایی شد

یکشنبه - ۲ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
aston-martin-dbs-770-ultimate-آستون مارتین دی بی اس 770 آلتیمیت (1)

هر خوبی پایانی هم دارد. این یک واژه کلیشه ای بوده که تقریبا در همه جا صدق می کند و اینبار نوبت به آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت رسیده که این کلیشه برای آن به کار رود. خودرویی که در تصویر می بینید در واقع آخرین و بهترین نسخه نسل فعلی آستون مارتین DBS و نشانه های مختلفی در آن دیده می شود که از آنها چنین برداشت می شود که این ابرخودرو انگلیسی به پایان راه رسیده است. اینکه آیا آستون مارتین DBS در نسل بعدی با پیشرانه 12 سیلندر عرضه شود هنوز مشخص نیست. اما این آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت قدرتمندترین نسخه DBS در تمام دوران است.

مشخصات فنی آستون مارتین DBS 770 Ultimate آلتیمیت

به گزارش خودرونویس، حتما می دانید که عدد 770 در نام این خودرو به چه معناست. این خودرو به توان تولیدی پیشرانه 5.2 لیتری 12 سیلندر آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت اشاره دارد. بدین ترتیب تنها راه برای استخراج توان بیشتر از این پیشرانه برقی سازی آن و هیبرید کردن آن بوده که خوشبختانه این نسخه تماما بنزینیست!

aston-martin-dbs-770-ultimate-آستون مارتین دی بی اس 770 آلتیمیت (1)

مهندسین آستون مارتین سیستم ورودی هوا و جرقه زنی پیشرانه DBS 770 آلتیمیت را بروزرسانی کرده اند و 7 درصد فشار بوست را نیز افزایش داده اند. تنظیم دقیق پارامترهای موتور به توان تولیدی بیشتر آن کمک کرده است. این قدرت موتور برای رساندن آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت به نهایت سرعت 340 کیلومتر بر ساعت کاملا کفایت می کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این خودرو نیز دوباره کالیبره شده تا بهترین عملکرد برای آن به ارمغان آید.

aston-martin-dbs-770-ultimate-آستون مارتین دی بی اس 770 آلتیمیت (1)

قدرت بیشتر همواره ترمز بهتر هم می خواهد. ولی دیسک های ترمز کربن سرامیکی آستون مارتین DBS استاندارد از پس متوقف کردن این نسخه آلتیمیت Ultimate هم بر می آیند. این خودرو دارای دیسک های ترمز 16.1 اینچی در جلو و 14.1 اینچی در عقب است. جعبه فرمان آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت نیز بروزرسانی شده و یک ستون فرمان جدید با پایه ثابت برای آن نصب شده که دقت عمل و پاسخ سریع تری نسبت به چرخش فرمان توسط راننده ارائه می دهد. شاسی نیز مقداری سخت تر شده و البته آستون مارتین ادعا کرده کالیبراسیون خاصی را برای آن انجام داده که کیفیت سواری نیز کاهش پیدا نکند.

aston-martin-dbs-770-ultimate-آستون مارتین دی بی اس 770 آلتیمیت (1)

ظاهر آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت

آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت در بخش ظاهری به رینگ های 21 اینچی ویژه ای مجهز شده که دارای سه رنگ مختلف است. کاپوت کشیده دارای کانال عبوری هوا نعل اسب شکل جدیدی است. یک اسپلیتر جدید نیز برای پروفیل جلو نصب شده و فیبر کربن در قسمت های مختلف از جمله اطراف شیشه ها، قاب آینه ها، تزیینات گلگیرها  و … استفاده شده است. این خودرو همچنین به رکاب های جدید فیبر کربنی مجهز شده و در قسمت عقب یک دیفیوزر با دیزاین جدید نصب شده است.

aston-martin-dbs-770-ultimate-آستون مارتین دی بی اس 770 آلتیمیت (1)

داخل کابین آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت

آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت به صورت استاندارد به صندلی های اسپرت پلاس با بالشتک های چرمی و تودوزی جیر آلکانترا مجهز شده است. کابین دارای ترکیب رنگ ویژه ای بوده که صرفا برای این نسخه 770 آلتیمیت اجرا شده و همچنین پلاک به خصوصی هم نصب شده که نشان می دهد این خودرو کدام شماره از 499 دستگاه تولیدیست.

aston-martin-dbs-770-ultimate-آستون مارتین دی بی اس 770 آلتیمیت (1)

آستون مارتین قصد دارد که تنها 499 دستگاه از DBS 770 آلتیمیت را در سراسر دنیا عرضه کند که شامل 300 دستگاه کوپه و 199 دستگاه Volante است. آستون مارتین هنوز قیمت این نسخه را اعلام نکرده، ولی همه 499 دستگاه آن را پیش فروش کرده است!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟