مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی

چهارشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
کارت سوخت

بعد از اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مبنی بر ثبت نام برای دریافت کارت سوخت هوشمند المثنی موجی زیادی از درخواست ها برای دریافت کارت سوخت روانه شد بنابراین به دلیل افزایش تقاضا طی روز‌های گذشته، صدور کارت سوخت المثنی بین ۳ هفته تا ۲ ماه زمان نیاز دارد.

به گزارش خودرونویس، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت با وجود تلاش‌های گسترده کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تسریع در زمان صدور کارت سوخت، به دلیل افزایش تقاضا طی روز‌های گذشته، صدور کارت سوخت المثنی بین 3 هفته تا 2 ماه زمان نیاز دارد.

فاطمه کاهی با رد شایعاتی مبنی بر زمان صدور 4 ماهه برای صدور کارت سوخت تصریح کرد: با وجود اطلاعیه‌های متعدد از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر دریافت کارت سوخت طی ماه‌های گذشته، برخی از مالکان ثبت نام برای دریافت کارت سوخت را به بعد از سهمیه بندی موکول کردند.

او افزود:  پیش از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت، به طور میانگین روزانه 4 هزار درخواست ثبت می‌شد که با اجرای طرح سهمیه بندی، میزان تقاضا به 80 هزار مورد در روز رسیده است.

کاهی تصریح کرد: صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +10 مقدور است، چنانچه کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده‌اند، می‌توانند خودشان یا وکیل قانونی آن‌ها با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+10مراجعه کنند. حذف رمز کارت سوخت نیز در این دفاتر قابل انجام است.

گفتنی است برخی از مالکان خبر از مدت زمان انتظار برای صدور کارت سوخت المثنی به حداقل 4 ماه را خبر می دهند.

اگر مي خواهيد از وضعيت كارت هوشمند سوخت خود مطلع شويد پلاك خودرو را اینجا  وارد كنيد

 

برای دریافت کارت سوخت المثنی چه باید کرد؟

 

برای درخواست کارت سوخت المثنی افراد حقیقی باید با داشتن مدارک شناسایی از جمله اصل شناسنامه و مدارک شناسایی خودرو به نزدیک‌ترین پلیس+۱۰ محل سکونت مراجعه کنند.

افراد حقوقی نیز با داشتن معرفی نامه از سازمان و نهاد مربوطه به همراه مدارک اصل شناسایی ازجمله اصل شناسنامه و کارت ملی به نزدیک‌ترین پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

 

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی

۱- شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

۲- کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.

۳- اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN

۴ – انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳****۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می شود.

۵- پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

۶- نحوه فعال سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه های سوخت در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟