اخبار خودرو ایران

پیگیری کارت سوخت ماشین در سایت جدید

دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
کارت-سوخت-ماشین

کارت سوخت خودرو، نوعی کارت هوشمند است که برنامه هایی برای سهمیه بندی و پرداخت هزینه در جایگاه های سوخت روی خود دارد. صاحب هر کارت با توجه به سهمیه ی ماهانه ای که دارد می تواند از بنزین نرخ دولتی استفاده کند، اگر خودرو شما صفر کیلومتر است یا به هر دلیل کارت سوخت ندارید می توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کارت سوخت خودرو، نوعی کارت هوشمند است که برنامه هایی برای سهمیه بندی و پرداخت هزینه در جایگاه های سوخت روی خود دارد. صاحب هر کارت با توجه به سهمیه ی ماهانه ای که دارد می تواند از بنزین نرخ دولتی استفاده کند، اگر خودرو شما صفر کیلومتر است یا به هر دلیل کارت سوخت ندارید می توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سایت جدید پیگیری کارت سوخت ماشین

به تازگی سامانه‌ای راه‌اندازی شده که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، برای استعلام وضعیت صدور کارت سوخت خودرو و جهت پیگیری کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌ها اقدام کنند.

متقاضیان برای پیگیری صدور کارت سوخت المثنی می‌توانند به آدرس SCS.NIOPDC.IR مراجعه کنند و با وارد کردن VIN خودروی خود، از وضعیت کارت درخواستی و حتی آدرس باجه معطله‌ای که کارت آنها در آنجاست، باخبر شوند.

همه کارت‌های سوختی که در جایگاه‌ها جا می‌ماند در این سامانه توسط جایگاه‌دار ثبت می‌شود. مردم پس از ورود به این سایت ، کافی است که مشخصات خودرو یا دیگر اطلاعات کارت سوخت خود را وارد کنند و می‌توانند متوجه شوند که کارت سوختشان در کدام جایگاه مانده است.

ذکر این نکته ضروری است که تا چند ماه پیش، متقاضیان با مراجعه به سایت eploce.ir و با استفاده از درگاه پیگیری وضعیت کارت هوشمند سوخت، از آخرین وضعیت صدور کارت المثنی مطلع شوند، اما این درگاه در ماه‌های اخیر از سایت eploce.ir حذف شد .

سایت جدید کارت سوخت

پیگیری کارت سوخت المثنی

اگر کارت سوخت خود را گم کرده‌اید باید پس از اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت سوخت خود، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و اعلام مفقودی کارت سوخت اقدام و بعد از آن، از طریق سایت سامانه صدور کارت سوخت های المثنی، جهت دریافت المثنی کارت سوخت خود، ثبت نام کنید.

نزدیک به یک سال است که سامانه صدور کارت سوخت المثنی راه اندازی شد تا مالکان خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانند به راحتی درخواست صدور مجدد کارت سوخت خود را ثبت کنند.

متقاضیان بعد از اعلام مفقودی کارت سوخت قدیمی خود باید به نشانی mob.gov.ir مراجعه و گزینه ورود را انتخاب کنند. در صفحه باز شده باید گزینه ورود با شماره همراه را انتخاب کنید. حالا با وارد کردن شماره همراهتان یک کد تایید دریافت می‌کنید و با وارد کردن این کد وارد صفحه اصلی خدمات هوشمند دولت همراه می‌شوید.

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید و ثبت کنید تا امکان دسترسی به بخش خدمات را داشته باشید. حالا در لیست خدمات گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را ثبت کنید.

پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت

چگونه می‌توانیم پیگیری کارت سوخت موتور خود را انجام دهیم؟ این سؤالی است که بیشتر موتور سوار‌ها با توجه به عدم صدور کارت سوخت خود می‌پرسند.

صدور کارت سوخت موتور سیکلت‌هایی که صفرکیلومتر هستند به‌ صورت خودکار انجام می‌شود ولی گاهی امکان دارد که به هر دلیلی این کارت به دست شما نرسد برای استعلام کارت هوشمند موتور سیکلت باید ابتدا حرف M و سپس ستاره و بعد وی آی ان (VIN) موتور سیکلت موجود در پشت کارت موتور را وارد نمایید (به عنوان نمونه M*IRKV91MN5O3685988)

بدین ترتیب از مراحل صدرو کارت خود مطلع خواهید شد اگر به هر دلیلی این روش جواب نداد برای پیگیری کارت سوخت موتور می توانید به به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید.

ذکر این نکته ضروری است که برای مراجعه به دفاتر پلیس می بایست : اصل و کپی کارت، سند یا بنچاق موتورسیکلت ،  مدارک شناسایی مالک موتور یا وکیل قانونی او ، بیمه‌نامه موتورسیکلت ، فیش واریزی به‌وسیله دستگاه کارتخوان مستقر در دفتر پلیس+10 ،آدرس دقیق پستی مالک موتورسیکلت به همراه کد پستی معتبر را به همراه داشته باشید.

اگر چند ماه از اقدام شما جهت ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت‌تان گذشته و هم‌چنان خبری از آن نیست، ممکن است کارت به آدرس شما ارسال شده اما به علت عدم حضورتان در منزل به اداره پست برگشت خورده باشد.

در این شرایط باید به سامانه post.ir مراجعه و با ورود به بخش پیگیری مرسولات سازمانی و کارت سوخت، شماره VIN یا شاسی موتور خود را وارد کنید تا بتوانید از شرایط کارت‌تان باخبر شوید.

پیگیری کارت گازوئیل

متقاضیان کارت گازوئیل می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام سوخت گازوئیل به نشانی utcms.ir مراحل مربوط به ثبت درخواست خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

افرادی که قصد استفاده از خدمات سامانه ثبت نام سوخت گازوئیل را دارند، بایستی مراحل ثبت نام خود را بر اساس شخص حقیقی یا حقوقی از طریق سایت انجام دهند.

پس از ثبت نام در این سامانه، نام کاربری و رمز عبور برای افراد اختصاص داده می شود و می توانند با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور وارد سایت شده و از خدمات مرتبط آن استفاده کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام سهمیه سوخت گازوئیل

عکس پرسنلی مالک ناوگان الزامی است. (این عکس در پروانه فرد قرار داده خواهد شد.)

تصویر روی کارت وسیله نقلیه الزامی است.

تصویر پشت کارت وسیله نقلیه الزامی است.

تهیه تصویر بیمه نامه شخص ثالث ضرورت دارد.

کارت معاینه فنی خودرو (آپلود تصویر کارت معاینه فنی خودرو برای ناوگان با سن کمتر از 5 سال اختیاری است.) الزامی است.

قرارداد نصب دستگاه سیپاد برای ناوگان با سوخت گازوئیل الزامی می باشد. برای نصب دستگاه سیپاد به سایت SIPAAD.IR مراجعه نمایند.

تعهدنامه حسن انجام کار الزامی است.

تهیه متن تعهدنامه محضری برای دریافت سهمیه بنزین وانت بارها به غیر الزامی است.

افراد توجه داشته باشند که بایستی کلیه مدارک فوق را آماده نمایند و در سامانه ثبت نام سوخت گازوئیل برای دریافت سهمیه اعتباری بارگذاری کنند.

پیگیری کارت سوخت با پلاک

یکی از این روش ها، پیگیری کارت سوخت از طریق پلاک خودرو است، برای پیگیری کارت سوخت و وضعیت آن از طریق پلاک خودرو، مالکان خودرو می بایست به سامانه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10 به نشانی اینترنی epolice.ir مراجعه کرده و بر روی گزینه درگاه خدمات الکترونیک نظامی کلیک نمایند و از منوی کارت سوخت، گزینه پیگیری کارت سوخت را انتخاب کرده تا به صفحه درج اطلاعات پلاک هدایت شوند.

و در نهایت فشردن دکمه پیگیری کارت سوخت از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند. سپس با مراجعه به سایت شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir (قسمت رهگیری مرسولات) می توانند از محل دقیق کارت خود اطلاع پیدا کنند.

رهگیری کارت سوخت

کارت‌های سوخت متقاضیان کارت سوخت در سال 1401، اغلب به دست آن‌ها نیز رسیده، اما اگر شخصی کارت سوخت خود را هنوز دریافت نکرده، درحالی که در سال 1401 ثبت‌نام کرده بود، از باجه‌های پستی محل سکونت خود پیگیری کند. کارت‌هایی که به هر دلیل در ارسال به آدرس‌های ثبت شده، به دست متقاضی نرسد، تا 6 ماه در باجه‌های معطله ادارات پست، نگهداری می‌شوند.

پیش از این، کارت‌های جامانده در جایگاه‌های سوخت تحویل نواحی می‌شد و اطلاع‌رسانی مناسبی در این باره وجود نداشت که مالکان بدانند کارت سوخت آن‌ها به‌طور دقیق در کدام جایگاه جامانده است.

بنابراین به منظور جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌های سراسر کشور و سهولت دسترسی صاحبان، سامانه‌ مفقودی کارت سوخت هوشمند به نشانی scs.niopdc.ir ایجاد شده است تا مردم بتوانند اطلاعات کارت‌های جامانده را در جایگاه‌های عرضه سوخت را مشاهده کنند.

اگر فردی کارت سوخت خود را گم کرد، این کارت تا 10 روز در اختیار جایگاهی که کارت در آن جامانده است، خواهد بود و پس از آن به نواحی مرتبط با جایگاه، منتقل خواهد شد و تا سه ماه برای تحویل به مالک در اختیار ناحیه خواهد بود.

مالکان خودروها در صورت جاگذاشتن کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین ناحیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اطلاعات دقیق محل باقی‌ماندن کارت سوخت خود مطلع شوند.

البته در مراحل بعدی این امکان فراهم خواهد شد که افراد به صورت مستقیم به سامانه scs.niopdc.ir مراجعه کرده و با وارد کردن شماره VIN خودروی خود، از محل کارت سوخت خود مطلع شده و در اسرع وقت آن را دریافت کنند.

همچنین هموطنان می‌توانند هرگونه مشکل در جایگاه‌های سوخت یا مشکلات مربوط به کارت سوخت خود را از طریق تماس با مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به شماره 09627 پیگیری کنند.

مشکلات مربوط به صدور کارت، پیگیری کارت‌های باقی مانده در باجه‌های معطله پستی، شکایت از جایگاه‌های سوخت، مشکلات مربوط به سهمیه‌های عملکردی خودرو‌های گازوئیل‌سوز و این قبیل مسائل، قابل پیگیری از این مرکز هستند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟