اخبار خودرو ایران
پژو ۲۰۶ تیپ دو با چهره‌ای مدرن

پژو ۲۰۷ TU3 اقدام هوشمندانه، اقتصادی و استانداردی

سه شنبه - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
پژو-۲۰۷-با-موتور-TU3

پژو ۲۰۷ با موتور TU3 عضو جدید خانواده این هاچبک محبوب ایرانیست که به تازگی به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده است. در حالیکه انتقادهای زیادی نسبت به تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU3 وارد شده، اما می توان گفت که ایران خودرو تصمیمی به نسبت هوشمندانه در خصوص عرضه این خودرو گرفته است.

به گزارش خودرونویس،پژو ۲۰۷ با موتور TU3 عضو جدید خانواده این هاچبک محبوب ایرانیست که به تازگی به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده است. در حالیکه انتقادهای زیادی نسبت به تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU3 وارد شده، اما می توان گفت که ایران خودرو تصمیمی به نسبت هوشمندانه در خصوص عرضه این خودرو گرفته است.

ایران خودرو سالهاست که با موضوع قیمت گذاری دستوری دست و پنجه نرم می کند که نتیجه آن زیان انباشته چند هزار میلیاردی این شرکت شده است. از بین محصولات ایران خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از محصولاتی بوده که به دلیل قیمت پایین دستوری،‌ زیان انباشته سنگینی را به ایران خودرو تحمیل می کرد.

ایران خودرو در اقدامی جالب تصمیم به نصب موتور TU3 روی پژو ۲۰۷ گرفت و این خودرو را به عنوان نسخه جدیدی به بازار عرضه کند. نکته مهم اینجاست که شورای رقابت قیمت پژو ۲۰۷ TU3 قیمتی معادل ۳۲۳ میلیون تومان با احتساب مالیات و … دارد که نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به ۲۰۶ تیپ ۲ گرانتر است. اما این درحالیست که تولید آن هزینه چندان بیشتری نسبت به ۲۰۶ تیپ ۲ ندارد. بدین ترتیب اگر ایران خودرو روی پژو ۲۰۷ TU3 سود نکند، حداقل زیان کمتری می کند.

یکی از دلایل دیگری که ایران خودرو تصمیم گرفت که پژو ۲۰۷ را با موتور TU3 هم عرضه کند، موضوع استانداردهای ۸۵ گانه بوده و هزینه‌هایی بوده که به ایران خودرو برای استانداردسازی ۲۰۶ تیپ ۲ تحمیل می شد. به همین جهت ایران خودرو تصمیم گرفت که ۲۰۶ تیپ ۲ را در قالب پژو ۲۰۷ که مشکلی در زمینه استانداردهای ۸۵ گانه ندارد و هزینه‌ای هم به این شرکت در جهت استانداردسازی تحمیل نمی شود تولید کند.

از طرفی تقاضای زیادی که ایران خودرو در خصوص خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ داشته این شرکت را تشویق کرده حال که تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مشکل مواجه است، این خودرو را به نحو دیگری تولید کند که نتیجه آن تولید پژو ۲۰۷ TU3 شده است.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ TU3

مشخصات پژو ۲۰۷ TU3 با ۲۰۶ تیپ ۲ یکسان است.‌ این خودرو از پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ بهره گرفته که قادر به تولید ۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور بوده و به گیربکس دنده ای ۵ سرعته مجهز شده است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟