اخبار خودرو ایران
ارتقا کیفیت مهم ترین برنامه در سالهای اخیر

پاریزان صنعت تولید کننده انواع تجهیزات تعمیرگاهی سبک و سنگین و ریلی

چهارشنبه - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
پاریزان صنعت

شرکت پاریزان صنعت در سال 1353 با واردات وسایل تعمیرگاهی خودرو فعالیت خود را آغاز کرد و سپس با آغاز جنگ تحمیلی این شرکت مسیر خود را به سمت تولید تجهیزات تعمیرگاهی تغییر داد و اکنون یکی از بزرگترین و با کیفیت ترین تولید کنندگان تجهیزات تعمیرگاهی خودروهای سبک و سنگین و تجهیزات ریلی در کشور بوده که محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله اروپا نیز صادر می کند. فرصتی پیش آمد تا با حسن برادران مدیرعامل شرکت پاریزان صنعت در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت قطعه و لوازم خودرو گفت و گویی داشته باشیم.

به گزارش خودرونویس،  برادران اظهار کرد که فعالیت تولیدی شرکت پاریزان صنعت در زمان جنگ تحمیلی از یک کارگاه در زیرزمین 120 متری خیابان آزادی تهران فرآیند تولید تجهیزات را آغاز کرد و کار به جایی رسید که اکنون پس از 47 سال سابقه حضور در این صنعت مجموعه کارخانه سمنان با 20 هزار متر مربع زمین و 12 هزار متر سالن و دفتر مرکزی تهران واقع در 10 هزار متر زمین و 5 هزار متر دفاتر مختلف مربوط به آزمایشگاه کالیبراسیون، واحد آموزش و سایر واحدهای ستادی خود را راه اندازی کرده که نشان از پیشرفت چشمگیر این واحد تولیدی طی سالهای فعالیت به لطف همت مدیران و کارمندان و برنامه ریزی صحیح دارد.

پاریزان صنعت

محصولات تولیدی پاریزان صنعت

این شرکت در ابتدا فعالیت خود را با تولید دستگاه های تست و تعمیر خودرو آغاز کرده بود؛ ولی این شرکت فعالیت خود را گسترش دارد و تمامی دستگاه های تعمیرگاهی و خدماتی مربوط به خودروهای سبک را تولید کرد و در مرحله بعد به سراغ تولید دستگاه های تعمیرگاهی خودروهای سنگین رفت و در سالهای اخیر در اقدامی مهم و نوآورانه به سراغ تولید تجهیزات ریلی هم رفته است.

پاریزان صنعت

پاریزان صنعت در سالهای اخیر فعالیت های خوبی در زمینه صادرات تجهیزات تولیدی خود به کشورهای مختلفی از جمله اروپا و بسیاری از کشورهای همسایه داشته که این موفقیت به لطف استفاده از مواد اولیه درجه یک اروپایی و مواد درجه یک ایرانی حاصل شده است.

پاریزان صنعت تا پیش از سه سال پیش تجهیزات مربوط به خودروهای سنگین را عمدتا وارد کشور می شود؛ ولی با وضع تحریم علیه صنعت خودرو و قطعه سازی با اختلاف نرخ ارز و گران تمام شدن واردات این قطعات و عدم مجوز وزارت صمت برای وارد کردن این تجهیزات، پاریزان صنعت به سراغ تولید همین تجهیزات تعمیرگاهی خودروهای سنگین رفت و بالانسر چرخ، لاستیک در آر چرخ و جک خودروهای سنگین را در سالهای اخیر تولید کرد. این در حالی بوده که تقاضا برای خرید تجهیزات تعمیرگاهی و تست خودروهای سنگین نسبت به خودروهای سواری در سال به مراتب کمتر است.

پاریزان صنعت

پاریزان صنعت در حال حاضر انواع تجهیزات مربوط به تست و تعمیر خودروهای سواری و سنگین را تولید می کند؛ ولی حسن برادران مهم ترین بخش فعالیت این مجموعه را در تولید انواع جک شامل دو ستون، چهار ستون، جک قیچی مکانیکی یا هیدرولیکی از 10 تن تا 160 تن از ارتفاع 90 سانتی متر تا چند متر را بنا به نیاز متقاضی تولید می کند. یکی دیگر از دسته محصولات پاریزان صنعت بالانسر چرخ و لاستیک در آر بوده که از خودروهای سواری تا خودروهای سنگین را شامل می شود. ضمن اینکه بالانسر صنعتی هم در این مجموعه تولید می شود که قطعه از 50 گرم تا 10 تن را در این مجموعه توان تولید بالانسر آن وجود دارد.

پاریزان صنعت

در مجموعه میزان فرمان دستگاه تست و تنظیم برای خودروهای سواری را به بازار عرضه می کند که تولید داخل و داخلی سازی این دستگاه در برنامه های آتی پاریزان صنعت است. دستگاه شارژ کولر، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، نجهیزات تست ترمز و معاینه فنی خودروهای سبک و خودروهای سنگین، تست پایان خط تولید خودروساز، میزان فرمان پایان خط تولید به صورت تاچ لس که مدرن ترین در دنیا بوده نیز امکان تولید آن در پاریزان صنعت وجود دارد.

پاریزان صنعت

ارتقا کیفیت محصولات پاریزان صنعت

پاریزان صنعت از چند سال گذشته طرح ارتقا کیفیت محصولات خود را آغاز کرده است. به گفته حسن برادران مدیرعامل این شرکت چند سال پیش بود که متوجه شد منبع تامین اجزا، مواد اولیه و برخی از قطعات این شرکت کیفیت مد نظر پاریزان صنعت را ندارد. به همین ترتیب بود که این شرکت تصمیم گرفت تمام مواد اولیه از بلبرینگ، شیلنگ، رله و … را از خارج کشور از جمله اروپا و سایر کشورها که کیفیت مد نظر پاریزان صنعت را پاس می کند، وارد می کند.

در زمینه خدمات پس از فروش پاریزان صنعت در حال گسترش آزمایش تست خود بوده که دامنه کاربری آن طی آینده نزدیک دو برابر می شود. لازم به ذکر است که این شرکت اولین آزمایشگاه کالیبراسیون در زمینه خودرو را در ایران تاسیس کرده بود.

پاریزان صنعت

بحران مالی و بدعهدی شرکت های دولتی در پرداخت

پاریزان صنعت نیز مانند تمام قطعه سازان و فعالان حاضر در صنعت قطعه و لوازم خودرو با بحران مالی مواجه شده که این به دلیل بدعهدی شرکت های دولتی طرف قرارداد در پرداخت بدهیست. بدین صورت که پس از چند سال از خرید تجهیزات و قطعه، اسناد مالی مدت دار ارائه داده اند که سبب کاهش قدرت واحد تولید در تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خط تولید برای ادامه فعالیت می شود.

از جمله دیگر مشکلات واحدهای تولیدی مانند پاریزان صنعت عدم ثبات نرخ ارز و مهم تر از آن عدم ثبات قوانین مربوط به گمرک و واردات بوده که باعث شود تولید کننده برای تامین مواد اولیه و قطعات خود با کوهی از مشکلات رو به رو شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟