اخبار خودرو ایران

نیسان کیکس در آستانه ورود به بازار خودرو / کراس اوور جذاب با نامی خودرو می‌آید

جمعه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

یکی از شرکت‌های واردکننده محصولات نیسان نامی خودرو است که سه محصول از این برند را برای واردات در نظر گرفته است. این مدل‌ها شامل سیلفی، کیکس و ایکس تریل می‌شوند. به همین بهانه قصد داریم در ادامه نگاهی به نیسان کیکس داشته باشیم. با خودرونویس همراه باشید.

به گزارش خودرونویس، یکی از شرکت‌های واردکننده محصولات نیسان نامی خودرو است که سه محصول از این برند را برای واردات در نظر گرفته است. این مدل‌ها شامل سیلفی، کیکس و ایکس تریل می‌شوند. به همین بهانه قصد داریم در ادامه نگاهی به نیسان کیکس داشته باشیم. با خودرونویس همراه باشید.

کوچک زیبا

نیسان کیکس خودرویی است که در ظاهر ممکن است مانند خودروهایی هاچ بک باشد. اما در حقیقت این خودرو یک کراس اوور کوچک است که به زودی به خیابان‌های کشور می‌رسد. این کراس‌اوور کوچک در عین سادگی ظاهر جذابی دارد و تا حدودی چهره‌اش خشن و تهاجمی است. به همین واسطه کیکس می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خریداران باشد.

مشخصات فنی

زیر کاپوت نیسان کیکس یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۱۲۲ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. چنین آمار و ارقامی برای یک کراس اوور کوچک مناسب به نظر می‌رسد. ضمن این که بهره‌گیری از پیشرانه تنفس طبیعی باعث می‌شود دیگر خریداران دردسر استفاده از پیشرانه توربو را نداشته باشند و حساسیتی از بابت بنزین وجود ندارد. این نکته را نیز باید گفت که پیشرانه مورد نظر توان را از طریق یک گیربکس CVT اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌کند. سیستم تعلیق نیسان کیکس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است. همچنین ترمزهای خودرو نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند. مصرف سوخت کیکس هم روی حدود ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر قرار دارد که عددی کاملا قابل قبول است.

امکانات رفاهی

از جمله امکانات رفاهی مهم کیکس می‌توان به مواردی نظیر ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری، هشدار برخورد از عقب، ترمز اضطراری الکترونیکی، سیستم صوتی حرفه‌ای BOSE، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، حالت‌های رانندگی مختلف اکو و اسپرت، سانروف و صندلی‌های چرمی اشاره کرد.

با توجه به این که نیسان کیکس از دسته خودروهای اقتصادی این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود نمی‌توان انتظار آنچنان بالایی از آن در بخش آپشن داشت. اما با این وجود کیکس اکثر آپشن‌های مهم را دارد و می‌تواند نظر اکثر خریداران را به خود جلب کند.

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمت دقیق این خودرو مشخص نشده اما به نظر می‌رسد که روی عدد حدود ۲ میلیارد تومان باشد. باید منتظر ماند و دید که نیسان کیکس با چه قیمتی روانه بازار خودروی ایران می‌شود. آنطور که به نظر می‌رسد قیمت این خودرو بیشتر از این رقم‌ها در بازار آزاد خواهد بود.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟