نوسان قیمت در بازار لوازم یدکی

سه شنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
لوازم-یدکی

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد گفت: از ابتدای امسال روند افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای داخلی شتاب زیادی گرفته و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش خودرونویس،علیرضا اردکانی مقدم  افزود: افزایش بالای قیمتها بیشتر مربوط به قطعات خودروهای ایرانی است و قطعات خودروهای خارجی افزایش قیمت کمتری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مربوط به فروشندگان نیست، زیرا آنها نرخ سود قانونی خود را محاسبه می کنند، گفت: بلکه منشا این افزایش قیمت از تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکتهای ایران خودرو و سایپا است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد بیان کرد: رشد مستمر قیمتهای لوازم یدکی از سال گذشته تاکنون باعث شده است که مشتریان با قیمتهای متفاوت از لوازم یدکی در صنوف مواجه شوند، زیرا هنوز کالاها با قیمتهای قبلی در واحد صنفی به طور کامل به فروش نرفته است که مشابه آنها با قیمتهای جدید وارد بازار می‌شود.

قیمت لوازم یدکی خودرو در مشهد رو به افزایش است

اردکانی بیان کرد: هم‌اینک یک قطعه در بازار لوازم یدکی چندین قیمت دارد، این نوسان قیمتها هم فروشنده را سرگردان کرده و هم نارضایتی مشتریان را افزایش می دهد، درحالیکه ثبات قیمتها در بازار به نفع هر دو طرف، فروشنده و مصرف کننده است.

وی به رشد قیمتی برخی از لوازم یدکی در بازار اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال کمک فنر پراید در ابتدای سال ۱۴۰۰ به قیمت هر قطعه ۲۱۰ تومان بود، در بهمن پارسال به ۳۴۵ هزار تومان و در اسفندماه به ۳۷۴ هزار تومان رسید و در ۱۵ فروردین ماه امسال به ۴۳۴ هزار تومان و اکنون به ۴۷۴ هزار تومان ارسیده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد گفت: افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای خارجی چندان زیاد نبوده است، زیرا قیمت آنها متناسب با نرخ دلار تغییر کرده و چون نرخ دلار نوسان زیادی نداشته، قیمت این لوازم نیز چندان افزایش نیافته است.

اردکانی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص داغ‌شدن بازار لوازم یدکی مستعمل اظهار داشت: هیچ یک از فروشندگان لوازم یدکی زیر پوشش این اتحادیه مجاز به فروش لوازم یدکی مستعمل نیستند و در صورت مشاهده با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

هم‌اکنون حدود ۷۰۰ واحد صنفی فروش لوازم یدکی خودرو دارای جواز کسب در مشهد فعال است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟