جزییات بیشتر از طرح محدودیت‌های دوهفته‌ای

یکشنبه - ۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
جریمه خودرو

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: جریمه مالکان خودروهای دارای پلاک عمومی، وانت‌بارهای پلاک سفید، تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی پس از اتمام طرح محدودیت‌های دوهفته‌ای حذف خواهد شد.

به گزارش خودرونویس، سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از امروز تردد وانت بارهای پلاک سفید بین شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی بلامانع است.

وی ادامه داد:آن چه که در خصوص پلاک‌های عمومی ابلاغ کردیم تمام وسائط حمل و نقل با این پلاک‌ها که در حوزه بار و مسافر فعالیت می‌کنند از این جریمه‌ها مستثنی هستند.سردار هادیانفر بیان کرد: آژانس‌های محلات و تاکسی‌های اینترنتی را نیز از این جریمه‌ها و محدودیت‌ها مستثنی کردیم. وانت بارهای که پلاک سفید دارند را در این لیست قرار دادیم که می‌توانند نسبت به جابه جایی بار در شهرهایی که ممنوعیت وجود دارد، اقدام کنند.وی افزود: تردد این وسایل نقلیه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچون سایر وسایل نقلیه ممنوع است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: جریمه مالکان خودروهای دارای پلاک عمومی، وانت بارهای پلاک سفید، تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی پس از اتمام طرح حذف خواهد شد.سردار هادیان فر بیان کرد:جریمه پزشکان و پرستاران هم پس از اعلام لیست آنها از طریق فرمانداری ها بخشیده می شود.

برخورد با خودروهای پلاک مخدوش از ۹ شب تا ۴ صبح

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش در ساعات ممنوعه تردد در شهر خبر داد.

سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اعمال محدودیت‌های شبانه تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح که با مصوبه ستادملی مقابله با کرونا اجرایی شده است، گفت: خوشبختانه عمده شهروندان همکاری خوبی با مسئولان داشته و به محدودیت‌ها توجه کافی را دارند. اما متاسفانه در مواردی مشاهده شد که افراد معدودی با مخدوش کردن پلاک یا پوشاندن آن سعی در تردد در ساعات غیرمجاز داشته‌اند.

وی گفت: ماموران پلیس با این موارد برخوردی قاطع خواهند داشت، تیم‌های گشتی پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در معابر با هرگونه مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک در ساعات ممنوعیت تردد برخورد می‌کنند.

به گفته همه‌خانی، مخدوش کردن پلاک علاوه بر اینکه تخلف محسوب می‌شود و مشمول جریمه است، جرم هم شناخته شده و مرتکبان به مرجع قضایی معرفی شده و خودرویشان توقیف می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که با توجه به تصمیمات ستادمقابله با کرونا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی در هفته اول ممنوعیت‌ها

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در هفته گذشته، تصادفات منجر به فوت بیش از ۴۰ درصد کاهش و تصادفات جرحی هم حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ارائه آمار اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در سراسر کشور اظهار داشت: در این یک هفته نسبت به مدت مشابه سال قبل ترددها در کل کشور ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در برخی محورهای مواصلاتی مانند تهران-قم تا ۷۵ درصد و محوری مانند رشت-قزوین تا ۶۷ درصد و جاده فیروزکوه تا ۳۸ درصد کاهش تردد داشته‌ایم.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از روز اول اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا امروز ۲۵۲ هزار خودرو که پلاک‌ غیربومی داشتند، از شهرهای میزبان به شهرهای مبدأ پلاک‌های خودروشان بازگشت داده شدند.

سردار حسینی با اشاره به این که در این طرح سراسری، پلیس راهور در ۱۹۰۰ نقطه مستقر شده و بیش از ۱۰ هزار نیروی خود را به کار گرفته است، افزود: به علت اطلاع‌رسانی قبلی و همکاری و همراهی مردم با اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی، خوشبختانه هیچ تجمعی در نقطه خاصی از اجرای طرح ایجاد نشد.

سردار حسینی گفت: اکثر تخلفات تردد غیرمجاز با دوربین‌ها در جاده‌ها و شهرها ثبت شده که تا به امروز برای حدود ۲۰۰ هزار خودرو تخلف در کشور ثبت شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟