اخبار خودرو ایران
در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته صورت گرفت

کشنده آکتروس 1955 رخش خودرو دیزل با موتور و اتاق بنز رونمایی شد

عکاس: متین نصیری
دوشنبه - ۲۸ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه

کامیون کشنده آکتروس 1955 توسط رخش خودرو نماینده انحصاری خدمات فروش و پس از فروش محصولات کاماز روسیه در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته رونمایی شد. کشنده آکتروس 1955 به لطف بهره گیری از موتور قدرتمند 550 اسب بخاری با خروجی 2550 نیوتن متر، در این لحظه قدرتمندترین کامیون کشنده صفر کیلومتر بازار ایران لقب گرفته است.

به گزارش خودرونویس، رخش خودرو یک شرکت فعال در زمینه صنعت حمل و نقل اعم از دریایی، هوایی و زمینی بوده و چند سالیست که با عرضه محصولات تجاری کاماز روسیه اعم از کامیون و کشنده و همچنین کاربری سازی این محصولات شناخته می شود. حال رخش خودرو دیزل با رونمایی از کشنده آکتروس 1955 در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته حال به لطف عرضه قدرتمندترین محصول، لیدر بازار کشنده ها در ایران شناخته می شود.

مشخصات فنی کشنده آکتروس 1955 رخش خودرو

کشنده آکتروس 1955 رخش خودرو دیزل از پیشرانه 12 لیتری شش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ و اینترکولر از برند LIEBHERR که ساخت مشترک آلمان و روسیه بوده بهره گرفته است. این پیشرانه مشترکا توسط شرکت لیبهر آلمان و کاماز روسیه طراحی شده و قادر به تولید 550 اسب بخار قدرت در دور 1900 و 2550 نیوتن متر گشتاور در دور 1300 است. نیروی عظیم این نیروگاه دیزلی توسط گیربکس 12+2 سرعته اتوماتیک ZF تراکسون به چرخ های عقب منتقل می شود. این گیربکس دارای اینتاردر 5 حالته مجهز بوده که کنترل خودرو در سرازیری را به خصوص با بار ساده تر می کند. موتور لیبهر کشنده کاماز 1955 رخش خودرو دیزل دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV بوده که بالاترین استاندارد بین خودروهای تجاری در ایران محسوب می شود.

با این موتور کشنده رخش آکتروس 1955 را باید قدرتمندترین کشنده بازار ایران در بین صفر کیلومترها دانست. این کشنده دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 6250، 3030 و 3980 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3780 میلی متر اعلام شده است. کشنده رخش آکتروس 1955 وزن خالصی معادل 9070 کیلوگرم داشته و حداکثر وزن ناخالص فنی آن با تریلر و بار 44 تن است. همچنین در حالت حمل 44 تن بار ناخالص GVW، این کشنده قادر به حرکت با نهایت سرعت 90 کیلومتر بر ساعت است.

کشنده رخش آکتروس 1955 دارای دو مخزن سوخت 600 و 800 لیتری بوده که روی هم رفته 1400 لیتر حجم دارند. مخزن ادبلو این خودرو نیز حجمی معادل 100 لیتر داشته و به طور کلی با این حجم مخزن سوخت می توان گفت که کامیون کشنده آکتروس 1955 رخش خودرو دیزل کاملا برای پیمایش مسافت های طولانی با کمترین دفعات سوختگیری مناسب است. این کشنده دارای محور عقب مرسدس بنز (دایملر HL6) بوده که قادر به تحمل بیشینه وزن 11500 کیلوگرم است. همچنین کشنده کاماز 1955 یا همان آکتروس 1955 دارای سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی از برند ECAS بوده که راحتی سواری با این هیولا را در مسیرهای طولانی تضمین می کند. البته خود کابین نیز دارای تعلیق پنوماتیکی 4 نقطه ای بوده که باعث می شود کمترین میزان ارتعاش از سطح جاده به کابین منتقل شود.

امکانات ایمنی و رفاهی کشنده کاماز 1955 رخش خودرو دیزل (آکتروس M1955)

با توجه به اینکه کشنده کاماز 1955 رخش خودرو دیزل در زمینه قوای محرکه لیدر بازار کشنده ها محسوب می شود، این شرکت سعی کرده تا در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز پرچمدار باشد. کشنده آکتروس 1955 لیست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را شامل رادار خط خوان، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل لغزش و کمکی شروع حرکت در مسیر لغزنده، سیستم هشدار برخورد از جلو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، سانروف برقی، بخاری درجا، کولر درجا، کلیدهای کنترلی روی فرمان، گرمکن صندلی ها به همراه تعلیق بادی صندلی ها، شیشه بالابرهای برقی، سیستم استارت دکنه ای، سنسور هشدار دهنده تمام شدن لنت ترمز، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و … است.

کابین کشنده آکتروس 1955 رخش خودرو دیزل

کشنده آکتروس 1955 رخش خودرو دیزل دارای کابین مرسدس بنز آکتروس بوده و کابین آن در بالای موتور قرار گرفته است. به همین جهت کف کابین کاملا صاف و تخت بوده و امکان جابه جایی در کابین به سادگی محقق شده است. همچنین سقف کابین ارتفاعی بیشتر از 2 متر داشته که باعث جا به جایی راحت راننده و کمک راننده حتی با وجود قد بلند شده است. کیفیت ساخت کابین آکتروس 1955 هم کاملا گویایی ذات آلمانی-روسیه ای این خودروست و نسبت به رقبای چینی یک پله بالاتر است. در پشت صندل های جلو نیز دو تخت خواب برای استراحت راننده و کمک راننده در مسیرهای طولانی تعبیه شده است.

قیمت کشنده آکتروس 1955 رخش خودرو دیزل

در حال حاضر قیمت کشنده آکتروس 1955 توسط رخش خودرو دیزل اعلام نشده است. اما با توجه به موتور قدرتمندتر این کشنده نسبت به رقبا، بهره گیری از موتور لیبهر ساخت مشترک آلمان و کاماز که البته خود کاماز نیز زیرمجموعه مرسدس بنز بوده و بهره جستن از کابین مرسدس بنز آکتروس و کیفیت ساخت بالاتر نسبت به رقبا، قطعا قیمت آن از کشنده های چینی موجود در بازار ایران بالاتر خواهد بود. تصور ما بر این بوده که قیمت کشنده آکتروس 1955 چیزی در حدود 9 تا 10 میلیارد تومان باشد که البته همه این موارد به نرخ ارز و تورم در زمان عرضه بستگی دارد.

 

عکس کشنده کاماز آکتروس ۱۹۵۵

 

 

 

 

دیگر موارد پیشنهادی:
4.2 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • سلطانرضا | 28 آذر 1401 - 4:14 ب.ظ

    پول اکتروس واقعی و افهاش و داف و اسکانیا رو هیچ احدی نمیده اینو بخره حالا هرچقدر القاب بهش اضافه کنن تهش میگن کاماز