اخبار خودرو ایران
نسخه مجهز به موتور 1.6 لیتری توربو

رونمایی و معرفی اکستریم LX (Xtrim) مدیران خودرو در نمایشگاه اصفهان

عکاس: هومهر منصوریان
یکشنبه - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
اکستریم LX Xtrim مدیران خودرو اکسید

اکستریم LX (Xtrim LX) به عنوان ارزانترین کراس اوور این برند لاکچری مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان 1402 رونمایی شد. اکستریم که همان ریبرند شده اکسید لوکسترین برند چری است.

اکستریم LX (Xtrim LX) به عنوان ارزانترین کراس اوور این برند لاکچری مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان 1402 رونمایی شد. اکستریم همان ریبرند شده اکسید لوکسترین برند چری است.

 

 

ویدیوی معرفی اکستریم LX مدیران خودرو

 

به گزارش خودرونویس، اکستریم به جز کراس اوور LX، دو کراس اوور لوکستر و بزرگتر و گرانتر هم در هفدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی کرد که این دو اسیووی VX و TXL بودند. این نخستین حضور نمایشگاهی برند اکستریم مدیران خودرو هم محسوب می شد.

اکستریم LX Xtrim مدیران خودرو اکسید

طراحی ظاهری

اکستریم LX در نمای جلو دارای جلوپنجره ای بزرگ بوده و عبارت انگلیسی Xtrim در قسمت مرکزی آن قرار دارد. این جلوپنجره از دو طرف با چراغ های اصلی احاطه شده که دارای چهار المان LED ماتریکس است. این خودرو به رینگ های چند پره زیبایی مجهز شده که چهره آن را جذاب جلوه می دهند. این خودرو در نمای عقب دارای اسپویلر سقفی و دو خروجی اگزوز در دو طرف سپر عقب بوده که ظاهر این کراس اوور چینی را به مراتب اسپرت تر جلوه می دهد.

اکستریم LX Xtrim مدیران خودرو اکسید

داخل کابین اکستریم LX (Xtrim LX)

کابین اکستریم LX مدیران خودرو مشابه با جدیدترین محصولات چری طراحی شده است. روی داشبورد یک نمایشگر 24.6 اینچی منحنی شکل نصب شده که از پردازنده کوالکام 8155 اسنپدراگون بهره گرفته است. این نمایشگر متشکل از یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در میان داشبورد است. در مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان D شکل دو شاخه قرار دارد که دارای دور دوزی چرمی است. این خودرو دارای سیستم اسمارت کلود لاین 5.0 بوده و دارای قابلیت بروزرسانی FOTA بوده که تکنولوژی ارتباط بین خودرو و انسان بوده و قابلیت یادگیری در گذر زمان را دارد. اکستریم LX دارای قابلیت تشخیص چهره بوده و صندلی های جلو دارای گرمکن و سردکن هستند.

اکستریم LX Xtrim مدیران خودرو اکسید

از جمله دیگر امکانات اکستریم LX می توان به شارژر بدون سیم فوق سریع با توان 50 واتی و سیستم صوتی سونی با 9 بلندگو اشاره کرد.

اکستریم LX Xtrim مدیران خودرو اکسید

مشخصات فنی اکستریم LX مدیران خودرو

اکستریم LX قرار است که با یک موتور 1.6 لیتری توربو GDI به بازار ایران عرضه شود. این موتور قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی آن توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می شود. این همان موتور و گیربکسی بوده که روی تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو مکس هم نصب شده، با این تفاوت که اکستریم LX دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و دو خودروی نامبرده تیگو هر دو جلو محرک هستند. اکستریم LX دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4533، 1848 و 1699 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2670 میلی متر اعلام شده است.

اکستریم LX Xtrim مدیران خودرو اکسید

لازم به ذکر است که این خودرو در بازار جهانی با موتور 2 لیتری توربو GDI مشابه با اکسید VX و TXL هم عرضه شده، اما در حال حاضر قرار است با موتور ضعیف تر 1.6 لیتری به ایران وارد شود. این خودرو از نظر ایمنی دارای 22 سیستم کمکی راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار باز بودن درب ها و کمکی رانندگی در ترافیک است.

اکستریم LX Xtrim مدیران خودرو اکسید

امکانات ایمنی و رفاهی Xtrim LX مدیران خودرو

اکستریم LX از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی یک پله از محصولات فونیکس بالاتر قرار می گیرد و همراه دیگر محصولات اکستریم در رده لوکسترین خودروهای مونتاژی بازار ایران قرار می گیرد. این خودرو دارای هشت کیسه ایمنی هوا، سیستم کمکی راننده نیمه خودران سطح 2 پلاس، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، تثبیت خودرو بین خطوط، نور بالای هوشمند، دستیار رانندگی در ترافیک، هشدار خروج امن، هشدار برخورد از عقب و … است.

در زمینه تجهیزات ایمنی هم این خودرو دارای دو نمایشگر منحنی شکل 12.3 اینچی روی داشبورد، شارژر بدون سیم 50 واتی، صندلی های برقی با حافظه، سانروف پانورامیک، سیستم صوتی سونی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، دوربین دید 540 درجه، نورپردازی داخل کابین و … است.

 

4.8 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟