اخبار خودرو ایران

رونمایی از طرح های جدید خودرو 45 در سال جدید

شنبه - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

خودرو۴۵، به عنوان پلتفرم فروش خودرو کارکرده، از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با فراهم کردن بستری سریع، امن و آسان اقدام به فروش خودرو دست دوم می‌کند.

خودرو۴۵، به عنوان پلتفرم فروش خودرو کارکرده، از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با فراهم کردن بستری سریع، امن و آسان اقدام به فروش خودرو دست دوم می‌کند.

به گزارش خودرونویس،روز پنجشبه ۱۰ اسفند ماه  آیین رونمایی از طرح های جدید خودرو۴۵ برای بازار خودرو ایران با حضور کارشناساسان و فعالان بازار خودرو برگزار شد. در این نشست مسئولین خودرو۴۵ ضمن ارائه طرح های جدید خود، سوپر اپلیکشن این مجموعه را نیز معرفی کردند.

احسان گائینی مدیر ارشد فروش خودرو45 گفت: در این سوپر اپ که به زودی رسما رونمایی خواهد شد طی تعاملات صورت گرفته با مراکز دیگر، امکاناتی همچون بیمه، خرید اقساطی، خرید اعتباری، معاوضه خودرو و امکان لیزینگ خودرو برای مشتریان و شبکه خریداران مورد تایید این مجموعه فراهم شده است.

وی گفت: در این سوپر اپ شرایطی فراهم شده تا شبکه خریداران بتوانند خودروهای خودشان را نیز در فضایی به نام بازارچه خودرو به دیگران خریداران عرضه کنند و این مساله باعث می شود تا سرعت و حق انتخاب برای خریداران بالاتر برود.این سوپر اپ می تواند خدمات بیشتری به جامعه ارائه کند چرا که با گرد هم آوردن شبکه فروشنده های بازار که هرکدام شبکه خودشان و مشتریان خودشان را دارند و سرمایه های اصلی بازار به نوعی در دست این افراد است می توان به کنترل قیمت و وضعیت خرید و فروش و بالابردن امنیت معامله ها کمک کرد.

در این مراسم ،در پنل پرسش و پاسخ در ابتدا مرادی نماینده پلیس فراجا در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای امنیت برای بهتر شدن هر چه بیشتر معاملات خودرو گفت: در خصوص امنیت معاملات خودرویی یک بسته ای تهیه شد که استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد این بسته در اختیار پلتفرم های خرید و فروش خودرو قرار گرفته است که استفاده از این بسته رایگان است در ادامه پروژه استعلام نیز رونمایی شد که در این پروژه ما اصالت مالکیت و اخذ رضایت از مالکان و … را مورد بررسی قرار می دهیم تا هیچ گونه ای مشکلی در خصوص معامله پیش نیاید .

وی ادامه داد: این بسته در حال به روز رسانی است و امکانات جدیدی نیز به ان اضافه می شود در حال انجام یک فعالیت با وزارت صمت هستیم که معاملات به صورت صد در صد الکترونیکی انجام شود امیدواریم با انجام این برنامه ها معاملات خودرویی سر و سامانی بهتری گیرد و در فضای امن معاملات انجام شود.

از دیگر قدامات صورت گرفته توسط فراجا جلوگیری از آگهی های جعلی و فیک، جلوگیری از فروش مال سرقتی و جلوگیری از فروش مال غیر نیز میتوان برشمرد .

در ادامه این پنل آرمز بلورچی گفت: برای ثبات در معاملات دو مورد است که باید مورد بررسی قرار گیرد یکی ثبات نرخ ارز است وقتی ثبات نرخ ارز صورت گیرد در معاملات خودرویی نیز تاثر گذار است و دیگر سودجویی های آنچنانی را شاهد نخواهیم بود و مورد دوم شفافیت معاملات است که در خودرو 45 با همکاری ناجا در حال انجام است این دو مورد تاثیر بسزایی در انجام یک معامله سالم خواهد داشت .

در ادامه این گفتگو مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو در خصوص واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار خودرو ایران گفت: قرار بود تا خرداد سال 1402 نزدیک به دویست هزار خودرو وارد کشور شود ولی این مورد محقق نشد و بازار به صمت خبردرمانی آمد و شاهد رکود در بازار خودرو بودیم و این رکورد از اردیبهشت 1402 تا شهریور ماه ادامه داشت و بازار با یک افت 30 درصدی مواجه شد ولی عملا از مهرماه شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو بودیم بخشی از این افزایش قیمت به نوسانات نرخ ارز بازمی گردد و تا پایان سال شاید شاهد افزایش قیمت برخی خودرو ها نیز باشیم و احتمالا ار اردیبهشت سال آینده شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی و خودروهای چینی خواهیم بود.

در ادامه سامان گودرزی مدیرعامل شهرک اتومبیل گودرزی گفت: رضایت مندی مشتری از اهداف مجموعه ما است بنابراین میبایست رصد درستی از بازار داشته باشیم تا بتوانیم به مشتریان خدمات بهتری بدهیم اگر بخواهیم نگاه درستی داشته باشیم فاصله بسیار زیادی با برندهای خارجی داریم اما مجموعه ما سعی کرده 50 درصد این کمبودها در بازار را جبران کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟