اخبار خودرو ایران

روش صحیح بکسل ماشین

شنبه - ۹ دی ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

بکسل کردن خودرو در ظاهر کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما برای انجام این کار به صورت صحیح و بی‌خطر، آشنایی با برخی از نکات ایمنی و رعایت آن‌ها ضروری است. بکسل ماشین و روش‌های انجام آن از مواردی است که هر راننده‌ای باید بداند. چون چه بخواهیم و چه نخواهیم ممکن است که روزی ناچار به انجام آن شویم.

بکسل کردن خودرو در ظاهر کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما برای انجام این کار به صورت صحیح و بی‌خطر، آشنایی با برخی از نکات ایمنی و رعایت آن‌ها ضروری است. بکسل ماشین و روش‌های انجام آن از مواردی است که هر راننده‌ای باید بداند. چون چه بخواهیم و چه نخواهیم ممکن است که روزی ناچار به انجام آن شویم.

به گزارش خودرونویس، برای بکسل کردن ماشین روش های مختلفی وجود دارند که با توجه به شرایط خودرو می توان از یکی از این روش ها استفاده کرد.

اگر خودرو به دلیل مشکلات فنی یا تصادف امکان حرکت کردن نداشته باشد، باید از خودروی دیگری برای حمل آن استفاده کرد و در واقع ماشین را بکسل کرد. خودرویی که برای بکسل کردن ماشین استفاده می شود باید قدرت کافی برای کشیدن خودرو را داشته باشد در غیر این صورت باعث آسیب رسانی به شاسی خودرو خواهد شد.

روش‌های های صحیح بکسل کردن ماشین

بکسل ماشین با استفاده از طناب، زنجیر یا تسمه‌ بکسل

بکسل ماشین می تواند راه های مختلفی داشته باشد ارزان ترین و ساده ترین بکسل کردن با طناب زنجیر و تسمه است در این روش ابتدا باید از سپر عقب ماشین سالم به سپر جلوی ماشین آسیب دیده با طناب یا زنجیر متصل کنید و خودرو آسیب دیده باید توسط سالم کشیده شود .سعی کنید در خیابان های پرتردد عملیات بکسل را انجام ندهید و از خیابان های فرعی استفاده کنید و همچنین برای مسیر های طولانی توصیه نمی شود زیر این روش ایمنی کمتری دارد.

وضعیت دنده و ترمز حین بکسل خودرو

راننده خودرویی که می‌خواهد بکسل شود، باید ترمز دستی را آزاد کرده و همچنین دنده را در وضعیت خلاص قرار دهد؛ سپس ترمز را خیلی آرام فشار دهد تا زمان نصب تجهیزات بکسل خودرو هیچ حرکتی نداشته باشد.

شروع حرکت در بکسل خودرو

همزمان با شروع حرکت وسیله کشنده، ترمز را رها کنید؛ زیرا در غیر این‌صورت سیم یا طناب بکسل، بیش از حد کشیده می‌شود. در یک مسیر مستقیم با خودرو جلویی حرکت کنید و فرمان را در حالت مستقیم قرار دهید. اگر کشنده، سرعت خود را به هر دلیلی کاهش داد؛ ترمز را به آرامی فشار دهید تا کنترل اوضاع از دستتان خارج نشود و امنیت هر دو وسیله نقلیه به خطر نیفتد.

نکات بکسل کردن خودرو

بررسی ماشین قبل از حمل: قبل از حمل خودروی خود، باید ماشین را به دقت بررسی کنید. اگر خودروی شما مشکلی دارد، بهتر است آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت، شما در حین حمل ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شوید. برای مثال مشکلاتی که در سیستم چرخ ها وجود دارند می توانند در صورت حمل به شدت وخیم تر شوند.

استفاده از تریلر متناسب: هنگامی که خودروی خود را برای حمل و یا بکسل کردن آماده می کنید، باید از تریلر متناسب با وزن و اندازه خودروی خود استفاده کنید.

گره زدن اصولی طناب بکسل: یکی از دیگر از نکات مهم گره زدن درست طناب بکسل است. گره زدن اشتباه می تواند موجب بروز حادثه و در نهایت خسارت هایی جبران نشدنی بشود.

رعایت اصول ایمنی: بهتر است در زمان بکسل کردن ماشین، از جفت راهنما استفاده کنید و همیشه حواستان به خودروی بکسل کننده باشد تا در صورت ترمز زدن ناگهانی، شما هم ترمز بگیرید.

زمان های نیاز خودرو به بکسل کردن

در صورت مواجه شدن با مشکلات زیر خودروی شما باید بکسل شود:

زمانی که خودرو با استارت زدن روشن نمی شود و یا استارت خودرو عمل می کند اما باز هم روشن نمی شود

هنگامی که تسمه تایمینگ پاره شده است

زمانی که پلوس چرخ ها شکسته است

زمانی که موتور خودرو خراب شده است

در صورت خراب شدن سیستم برقی خودرو

قیمت بکسل ماشین چقدر است؟

بکسل بند و سیم بکسل یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی خودرو است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که خودروی شما در بین راه خراب شده است و برای بکسل کردن ماشین خود احتیاج به یک سیم بکسل و بکسل بند مقاوم دارید، تا بدون دغدغه خودروی خود را به مکان مورد نظر انتقال بدهید. حتی می توانید در این مواقع ضروری به دیگران کمک کنید و وسیله نقلیه شان را بکسل نمایید.

هزینه بکسل خودرو به موارد متعددی بستگی دارد. نوع خودروی یدک کش در هزینه بکسل تاثیر گذار است.همچنین قیمت بکسل ماشین و قلاب بکسل ماشین نسبت به نوع جنس آن متفاوت است.تعرفه های زیر به صورت تقریبی است و ممکن است با توجه به موارد نامبرده شده تغییر کند.

لیست قیمت خدمات امداد خودرو

لیست قیمت حمل یدک کش و چرخگیر برای خودروهای خارجی زیر

انواع کیا و هیوندا و بنز و ب ام و و تویوتا و رنو و سوزوکی و تیوولی و سیتروئن و لکسوس و مزدا و میتسوبیشی

لیست قیمت حمل خودرو های داخلی و سبک زیر

ایران خودرو و سایپا و ام وی ام

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟