اخبار خودرو ایران

خودروهای وارداتی آماده تحویل به خریداران شده‌است

سه شنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
متقاضیان-خودروهای-وارداتی

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع کامل موانع ترخیص ۱۰۰۰ خودروی خارجی از بنادر و گمرکات هرمزگان با پیگیری و اقدام دستگاه قضائی خبر داد.

به گزارش خودرونویس،در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های ساحلی مبنی بر حضور میدانی و استمرار سرکشی از انبارهای گمرکات، بنادر و اموال تملیکی جهت تعیین تکلیف سریع کالاهای موجود، مجتبی قهرمانی “رئیس کل دادگستری استان هرمزگان” به همراه دادستان مرکز استان و معاون قضائی رئیس کل دادگستری برای پنجاه و سومین بار از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با حضور در نشست ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در محل سالن اجتماعات گمرک شهید رجایی بندرعباس، ضمن اخذ گزارش‌های تکمیلی از مسئولین و نمایندگان کلیه ادارات مربوطه، پس از بررسی وضعیت تمامی گروه‌های کالاهای موجود در این مجتمع بندری، دستورات لازم را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در جریان پنجاه و سومین بازدید مسئولان قضائی از حوزه بنادر و گمرکات استان، رسیدگی به ۶ موضوع در دستور کار ویژه قرار داشت.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: یکی از این دستور کارها مربوط به تعیین تکلیف ۱۰۰۰ خودروی خارجی وارداتی بود که حدود هشت ماه در بنادر استان به دلیل عدم صدور مجوز استاندارد معطل بودند و خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضائی، امروز این مشکل به صورت کامل حل شد.

وی گفت: در نتیجه دستور قضائی صادر شده در دهم مردادماه امسال جهت تسریع در ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودروی خارجی وارداتی از بنادر استان پس از انجام مراحل اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با تأیید سازمان ملی استاندارد از امروز این خودروها آماده تحویل به خریداران می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر واردات حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا، توسان، کریتا، اکسنت، سان‌یانگ و … به کشور و معطلی چندماهه آن‌ها در بنادر استان هرمزگان، دهم مردادماه امسال با صدور دستور ویژه قضائی از ادارات استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات خواسته شد ضمن پیگیری سریع موضوع از مرکز، برای تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.

قهرمانی تصریح کرد: همچنین در این دستور به دادستان مرکز استان هرمزگان و مدیرکل تعزیرات حکومتی نیز مأموریت داده شد به منظور جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی با ورود به موضوع تأخیر به وجود آمده در ترخیص خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده را مکلف کنند که به سرعت، فرآیند ترخیص این خودروها را انجام دهند.

به گزارش مهر، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه دادستان مرکز استان و مدیرکل تعزیرات حکومتی بر روند ترخیص این خودروهای وارداتی تا زمان تحویل آن‌ها به مشتریان نظارت می‌کنند، تأکید کرد: این خودروها باید بلافاصله طبق ثبت نامی که در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی انجام شده است به خریداران تحویل داده شوند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟