جبران بخشی از زیان انباشته ایران خودرو و سایپا

یکشنبه - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

کارشناس بازار سرمایه گفت: با عرضه بخشی از محصولات شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو در بورس کالا، بخشی از زیان انباشته این خودرو ساز در سال گذشته جبران شد.

به گزارش خودرونویس، آسایش در گفتگویی در خصوص عملکرد شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی، ایران خودرو و سایپا تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به علت قیمت گذاری دستوری، متحمل زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی شدند، اما در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بخشی از محصولات خود را در بورس کالا فروختند که در همان چند ماه توانستند بخشی از زیان خود را جبران کنند.

او ادامه داد: ایران خودرو تا بهمن پارسال، ۵۵۰ هزار خودرو تولید کرد و از این تعداد، ۱۱۹ هزار میلیارد تومان بابت فروش خودرو درآمد کسب کرد که ۲۵ هزار میلیارد تومان از این درآمد از محل فروش ۵۰ هزار خودرو در بورس کالا تحقق پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره درآمد شرکت سایپا در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ از محل فروش خودرو در بورس کالا هم گفت: شرکت سایپا نیز تا پایان بهمن ۱۴۰۱، از محل فروش ۳۵۸ هزار خودرو، ۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد. این شرکت ۱.۶ درصد از خودرو‌های خود را در بورس کالا به فروش رساند که این موضوع نشان دهنده این است شرکت سایپا ۲.۱ درصد از درآمد ۵۴ هزار میلیارد تومانی خود را از محل بورس کالا به دست آورده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟