اخبار خودرو ایران
خودرونویس گزارش می‌دهد؛

برقی‌های جذاب کرمان موتور / همه چیز درباره کی ام سی E50A و E10X‌

چهارشنبه - ۲ اسفند ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

کرمان موتور از جمله خودروسازانی است که تمرکز ویژه‌ای روی عرضه محصولات برقی گذاشته است. اخیرا ۴۰۰ دستگاه از خودروهای برقی این خودروساز تحویل تاکسی‌رانان شد. هرچند که زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این خودروها همچنان به صورت گسترده فراهم نشده اما می‌توان نسبت به آینده این صنعت امیدوار بود.

کرمان موتور از جمله خودروسازانی است که تمرکز ویژه‌ای روی عرضه محصولات برقی گذاشته است. اخیرا ۴۰۰ دستگاه از خودروهای برقی این خودروساز تحویل تاکسی‌رانان شد. هرچند که زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این خودروها همچنان به صورت گسترده فراهم نشده اما می‌توان نسبت به آینده این صنعت امیدوار بود.

به گزارش خودرونویس، امروز ۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ کرمان موتور تست درایو ۲ محصول برقی خود یعنی کی ام سی E50A و E10X‌ را برای اصحاب رسانه در برج میلاد برگزار کرد. با خودرونویس همراه باشید تا نیم نگاهی به برنامه تست درایو این دو خودرو داشته باشیم.

فیل و فنجان!

کی ام سی E50A و E10X‌ دو خودروی برقی کرمان موتور هستند که انتظار می‌رود در آینده شاهد عرضه این محصولات علاوه بر حوزه تاکسی برای سایر مردم هم باشیم. کی ام سی E50A یک سدان در ابعاد مدل J7 است که تحویل تاکسی‌رانان هم شد و می‌توان آن را در رده سدان‌های بزرگ در نظر گرفت. در نقطه مقابل کی ام سی E10X یک هاچ بک جمع‌وجور است که با وجود سایز کوچک آن نظر همه را به خود جلب کرد و می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای مصارف شهری باشد.

تست درایو

کرمان موتور در فضای یکی از پارکینگ‌های برج میلاد محیطی را برای تست این دو خودروی برقی برای خبرنگاران فراهم کرد که هرچند این فضا آنچنان بزرگ نبود و امکان نتیجه‌گیری‌های آنچنان وجود ندارد. در مسیر تست تنها می‌توان نگاهی به روند شتابگیری، ترمزگیر و تا حدودی هندلینگ خودروها داشت.

بررسی تاکسی برقی کرمان موتور

یکی از نقاط قوت تاکسی برقی کرمان موتور شتاب بالای آن به واسطه استفاده از پیشرانه برقی است. کی ام سی E50A از پیشرانه‌ای با حداکثر توان ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. چنین گشتاوری برای یک خودروی سدان برقی می‌تواند عدد بسیار قابل قبولی باشد.

از جمله نکات قوت کی ام سی E50A را می‌توان شتاب بالای آن دانست که در مدت زمان حدود ۷.۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لازم به ذکر است که باتری این خودرو با یک بار شارژ امکان پیمایش حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت را دارد. پکیج باتری هم از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در مدت زمان ۴۵ دقیقه شارژ آن از ۲۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. شارژ کامل آن هم برق خانگی حدود ۱۰ ساعت زمان می‌برد.

کوچولوی برقی

کی ام سی E10X هم دیگر خودروی برقی حاضر در این تست درایو بود. هرچند که تنها امکان مشاهده آن وجود داشت و خبرنگاران امکان راندن آن را نداشتند. این خودروی کوچک برقی از پیشرانه‌ای با حداکثر توان ۶۰ اسب بخار بهره می‌برد. این خودرو حداکثر می‌تواند ۳۰۲ کیلومتر مسافت پیمایش کند و نهایت سرعت آن روی ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت قرار دارد. شارژ سریع کی ام سی E10X در مدت زمان ۴۲ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

سخن پایانی

آنطور که به نظر می‌رسد کرمان موتور به صورت ویژه روی عرضه محصولات برقی تمرکز کرده است. دو محصولی نیز که این خودروساز برای عرضه در نظر گرفته در وهله اول می‌تواند نیاز بخش تاکسی‌رانی را برطرف کند. البته که هنوز امکان شارژ این خودروها به خصوص در سطح شهر آن هم به صورت گسترده وجود ندارد و بیشتر باید به شارژ آن‌ها در خانه بسنده کرد. این خودروها به واسطه استفاده از پیشرانه برقی شتاب قابل قبولی دارند و با توجه به سابقه خوب کرمان موتور خیال خریداران از بابت خدمات پس از فروش نیز راحت خواهد بود.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟