اخبار خودرو ایران
این بار قرعه به نام فردا موتورز افتاد

بازگشت ام جی GT با رویای تسخیر بازار سدان های جذاب

جمعه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

برند ام جی در حالی به بازار خودرو ایران بازگشته که قرار است جدال سختی را با دیگر رقبای هموطن خود در این بازار پر تلاطم تجربه کند.

برند ام جی در حالی به بازار خودرو ایران بازگشته که قرار است جدال سختی را با دیگر رقبای هموطن خود در این بازار پر تلاطم تجربه کند.

به گزارش خودرونویس، اگرچه پیشتر ام جی تجربه موفقی را با شرکت مدیاموتورز و تجربه ناموفق دیگری را با شرکت صنعت خودرو آذربایجان در بازار ایران تجربه کرده، اما این بار قرار است شرایط متفاوتی را با شرکت فرداموتورز دنبال کند تا شاید موقعیت ویژه‌ و سهم بازار بهتری را در بازار خودرو ایران به دست آورد.

از همین رو شرکت فردا موتورز نسل جدید خودرو ام جی GT را رونمایی کرده تا زمینه بازگشت این خودروساز چینی با اصالت انگلیسی را به بازار خودرو ایران فراهم کرده باشد.

بدون شک گروه سایک موتور چین بی میل نیست تا در میان دیگر رقبای هموطن حاضر در بازار ایران خودنمایی کند و این بار با ساز و کار مناسب تری در اندیشه بازارگشایی باشد. هرچند آنها به درستی بر این نکته واقف هستند که در سال آینده تنها به واسطه مزیت قیمتی خواهند توانست در بازار ایران جولان دهند.

مشخصات فنی ام جی GT

با این حال محصول ام جی GT که قرار است وارد بازار ایران شود از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم یا TGDI برخوردار است که این روزها در بین تمام خودروسازان چینی رواج یافته است.

پیشرانه خودرو ام جی GT قادر است ۱۷۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان نیروی تولیدی را به واسطه برخورداری از گیریکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو انتقال دهد.

در عین حال سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب این خودرو از سیستم تعلیق توئیست بیم استفاده شده که عملکرد قابل قبولی را بر روی این خودرو به نمایش می گذارد که به نظر می‌رسد می تواند شرایط مطلوبی را در رانندگی ایجاد کند.

خودرو ام جی GT بر خلاف اسلاف خود از طراحی مدرن و کاملا متفاوتی برخوردار است که به طور تقریبی می‌توان گفت با سلیقه مشتریان امروز بازار خودرو ایران انطباق دارد. در نمای جلوی این خودرو و در پیشانی آن، چراغ های جلو با برخورداری از الگوی برش بسیار جذابی و زیبا تصویری پر جاذبه و هیجانی و در عین حال دلچسب را در ذهن هر ناظری فراهم می کند.

نگاهی عمیق‌تر به طراحی چراغ های اصلی جلوی خودرو گویای این واقعیت آیت که گرافیک داخلی آنها نیز به واسطه تعبیه لامپ های LED یک ایده خلاقانه و دلنشین را به نمایش گذاشته و به درستی بر رخسار خودرو ام جی GT جانمایی شده است.

با نگاهی به طراحی داخلی خودرو ام جی GT به نظر می رسد فضای داخل کابین و کیفیت مواد به کار رفته در توسعه آن با توجه به تجربیات قبلی از ام جی، در جلب نظر مخاطب عملکرد موفقی خواهد داشت.

آپشن های ام جی جی تی

امکانات ایمنی و رفاهی ام جی جی تی شامل سنسور نور، ۶ کیسه های هوای ده نقطه ای، رادار خط خوان، اخطار برخورد از جلو، سامانه کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک و … است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟