اخبار خودرو ایران
توسط هلدینگ رایزکو صورت گرفت

افتتاح خط تولید پالت، باتری و آزمایشگاه پیشرفته صنعتی

عکاس: اعظم صباغ
جمعه - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
افتتاح خط تولید باتری پالت و آزمایشگاه صنعتی پیشرفته رایزکو (1)

طی مراسمی امروز خطوط تولید پالت، باطری و آزمایشگاه پیشرفته صنعتی در شرق کشور افتتاح شد. رئیس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو در این مراسم بابیان اینکه سیاست کلان هلدینگ توزیع پروژه‌ ها از شمالی‌ ترین نقطه کشور تا جنوبی‌ ترین نقطه کشور است گفت: به لطف مراسم امروز ما سال آینده را با چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی آغاز خواهیم و کرد و تا پایان سال 1404 به یک خانواده 10 هزار نفری در هلدینگ تشکیل خواهیم داد که 1000 نفر آنها در سایت نیشابور خواهند بود.

به گزارش خودرونویس، صمدی اظهار کرد که ایجاد ظرفیت‌ های صادراتی و جلوگیری از خام فروشی یکی از برنامه‌ های اصلی هلدینگ رایزکو است و در ادامه گفت: سعی ما ایجاد سرمایه در گردش 1000 میلیارد تومانی در پارت پلاستیک است و برنامه داریم در سال آینده نیز 1000 میلیارد تومان دیگر به این عدد اضافه کنیم.

حمیدرضا صمدی همچنین با بیان اینکه وظیفه ما پاسخگویی به نهادهای نظارتیست اما این نظارت بر شرکت‌ های خصوصی باید موازی با حرکت آن‌ ها باشد نه عمود بر آن‌ ها گفت: ما به‌ عنوان تولیدکننده باید تمام انرژی‌ را در راه کار برای ادای دینمان به کشور و جوانانمان صرف کنیم اما بخش زیادی از انرژی ما این روزها صرف پاسخگویی به نهادهای نظارتی می‌ شود.

افتتاح خط تولید باتری پالت و آزمایشگاه صنعتی پیشرفته رایزکو (1)

صادرات باتری هدف اصلی پارت پلاستیک خراسان

محمدرسول قائمی مدیرعامل شرکت پارت پلاستیک خراسان نیز در این مراسم گفت: ظرفیت اسمی خط تولیدی که اکنون داریم، برای 3 شیفت کاری، در یک شبانه روز 1200 عدد باتری است که با در نظر گرفتن 25 روز کاری در ماه و 12 ماه سال، چیزی حدود 350 تا 400 هزار باتری، توان تولید در سال وجود دارد.

وی همچنین بابیان اینکه ما امکان صادرات باتری را به کشورهای دیگر داریم گفت: شرکت‌های فعال دیگر در این حوزه نیز در حجم بالایی صادرات باتری دارند. البته در حوزه تولید باتری، حوزه مصرف صرفاً محدود به باتری خودرو نیست. ما فضاهای کاری دیگر مثل سلول‌های یوپی‌اس (خورشیدی) و باتری‌های یو‌پی‌اس را داریم و باتری می‌تواند در حوزه‌های دیگر کاربرد داشته باشد.

افتتاح خط تولید باتری پالت و آزمایشگاه صنعتی پیشرفته رایزکو (1)

وی همچنین با اشاره به اینکه این خط از 15 خرداد سال جاری تولید انبوه خود را شروع کرده و در آذرماه موفق به دریافت استاندارد تولید باتری شد گفت: البته هنوز به ظرفیت اسمی دست پیدا نکردیم اما بخشی از تولید به بازارهای منطقه یعنی افغانستان، تاجیکستان و عراق صادر می‌ شود. به گفته وی، این محصول که با برند تسلا انرژی تولید می‌ شود هنوز آن‌ طور که باید شناخته‌ نشده اما با ایران‌ خودرو و بهمن وارد مذاکراتی شده‌ایم. در حال حاضر بازار خودرو نیازی 16 میلیونی دارد که باید دید از این میزان چه سهمی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

قائمی همچنین درباره افتتاح خط تولید پالت و همچنین تجهیز آزمایشگاه پارت پلاستیک نیز گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت شرکت پارت پلاستیک خراسان قطعات و بسته‌ بندی است، شروع کار با تولید بشکه‌ های پلاستیکی بود، ولی بعداً در فاز توسعه به‌ عنوان یکی از محصولات کلیدی سازمان پالت‌ های پلیمری تزریقی مدنظرمان قرار گرفت که خط تولید جدید هم در همان راستا راه‌ اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت استانداردسازی و تست پالت، به تجهیز و آغاز فاز دوم به‌روزرسانی آزمایشگاه اشاره کرد و افزود: در ابتدا واحد آزمایشگاه یک واحد خیلی کوچک بود و به‌صورت پراکنده در دو مکان قرار داشت، اما امروز و در فاز توسعه، یک سالن جدید آزمایشگاه مدنظر قرار گرفته است که ساخت‌وساز و مجهز سازی آن انجام شده البته با توجه به انتقال خط باتری تجهیزات آزمایش باتری هم به بخش تست و آزمایش در پارت پلاستیک اضافه شده است.

قائمی در انتها نیز سرمایه‌گذاری هلدینگ رایزکو در پارت پلاستیک را 10 میلیون و 300 هزار یورو عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون 150 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که در آینده نزدیک و با اجرای پروژه‌های جدید این تعداد افزایش خواهد یافت.

افتتاح خط تولید باتری پالت و آزمایشگاه صنعتی پیشرفته رایزکو (1)

نقش کلیدی بخش خصوصی در فعالیت واحدهای صنعتی

مدیر کل صمت استان خراسان رضوی با اشاره به افتتاح خطوط جدید تولید باتری، پالت و آزمایشگاه‌ های جدید رایزکو گفت: باعث افتخار است که جذب سرمایه و افزایش تولید به رغم موانع و مشکلات اقتصادی در این استان به دست صنعتگران انجام شده است.

رجبی اضافه کرد : حاصل جمع تلاش‌ و همت بخش خصوصی باعث شده است که تولید به طور چشمگیری افزایش پیدا کند، به نحوی که با در نظر گرفتن 130 قلم کالا، بین 20 تا 200 درصد افزایش تولید داشته ایم.

وی تاکید کرد: نکته اصلی این است که این مهم به دست صنعتگران این استان حاصل شده است. مدیر کل صمت استان خراسان رضوی ادامه داد: به رغم تمام موانع و مشکلات استان خراسان رضوی به همت صنعتگران به خصوص بخش خصوصی توانسته است در زمینه سرمایه گذاری های تولیدی پس از استان یزد رتبه دوم را کسب کند .

رجبی اضافه کرد: در این شرایط وزارت صمت در تلاش است که با فراهم کردن زیرساخت‌ها باعث هرچه کمتر شدن موانع تولید شود با این حال باز هم بخش خصوصی عاشقانه در زمینه تولید به خوبی وظیفه خود را انجام داده است و با توسعه سرمایه گذاری مقدمات افزایش تولید و ایجاد اشتغال را فراهم کرده است .

رجبی ادامه داد در همین حال باید به افزایش فعالیت های دانش بنیان نیز اشاره کرد که بیشتر آنها توسط بخش خصوصی انجام شده است به نحوی که نسبت به سال گذشته درخواست برای اخذ پروانه های تحقیق و توسعه 130 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همکاری و همدلی با بخش خصوصی وجود دارد و نافی تلاش های بیشتر نیست تاکید کرد: اما به هر حال بخش خصوصی همچنان به وظیفه ای که برای خود در نظر دارد به خوبی عمل می کند، به نحوی که این در حال حاضر بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت هستند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟