اجرای طرح بنزین برای همه در ده روز آينده

پنجشنبه - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح بنزین برای همه در ده روز آینده در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش خودرونویس،حسین شمسیان راد در برنامه تلویزیونی بازتاب سیمای کیش افزود: هم اکنون بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت ماهانه اختصاص داده می‌شود و در حدود ۵۴ درصد از مردم هیچ نوع کارت سوخت ندارند و عملا بخش زیادی از مردم از یارانه اختصاص یافته به بنزین بی بهره هستند.

وی گفت: با مطرح شدن این طرح همه نگران بودند که نرخ بنزین افزایش خواهد یافت که این موضوع نه امسال و نه در بودجه سال آینده رخ نخواهد داد.

شمسیان راد افزود: براساس طرح بنزین برای همه ۲۰ لیتر بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: خودرو‌های عمومی، تاکسی‌ها، اسنپ و خودرو‌هایی که خدمات عمومی می‌دهند و هم چنین ناوگان گازوئیل سوز از این طرح مستثنی شده اند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اينكه چرا اين طرح در جزيره كيش آزمايشي اجرا مي شود، گفت: فرهنگ پذير بودن و درك بالاي ساكنان جزيره كيش يكي از مهمترين علت هاي اجراي اين طرح در جزيره كيش است.

وي با اشاره به تاخير در اجراي اين طرح، گفت: علت ابهام و توقف این طرح این بود که ما اعتقاد و اصرار داریم در این دولت کار بدون روند کارشناسی و خلق الساعه نباشد و حال مردم بر اثر اجراي آن بد نشود.

شمسیان راد گفت: بار‌ها زیرساخت‌هاي اجرای این طرح در جزیره کیش بررسی شده است و در جایگاه‌های کیش زیرساخت‌ها برای اجراي طرح نصب شده و در حال آزمایش است.

وی گفت: در اجرای مقدماتی این طرح صد و چهار نفر در این طرح شرکت داده شدند و در حال اجراي طرح هستند تا عیوب مختلف برطرف شود.

شمسیان راد گفت: براي دريافت سوخت، پس از کشیدن کارت بانکی در محل جایگاه با وارد کردن چهار رقم کدملی صاحب كارت و ميزان سهمیه یارانه‌ای و آزاد اختصاص يافته مشخص می‌شود.

وی گفت: شخص پس از مشخص شدن ميزان سهميه سوخت گیری می‌کند و کارت بانکی را مجدد می‌کشد و پس از وارد کردن رمز کارت پرداخت انجام می‌شود.

شمسیان راد گفت: از ابتدای کارت کشیدن تا ورود برای سوخت گیری چند ثانیه زمان مي گذرد و برای کاهش و به صفر رساندن این فاصله چندثانیه‌ای جایگاه‌های سوخت به فیبر نوری متصل شدند.

وی گفت: طرح بنزین برای همه در ده روز آینده اجرایی خواهد شد و تمام جوانب طرح بررسی شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عده زیادی در جزیره کیش سرپرست خانوار نیستند و بنا به شغل و حرفه در جزیره کیش زندگی می‌کنند که این افراد نیز مستثنی شده اند.

شمسیان راد گفت: افرادی که در جزیره کیش زندگی می‌کنند و حتی جمعیت شناوری که کارت کیشوندی را دریافت کرده اند و سرپرست خانوار نیز نیستند با داشتن کارت کیشوندی براساس کدملی در سامانه می‌توانند در این طرح بتوانند بنزین خود را دریافت کنند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح اتفاق خوبی را در جزیره کیش شاهد باشیم و بار دیگر فرهنگ کیش را عرضه کنیم.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟