اخبار خودرو ایران

اجرای سطح سومی از معاینه فنی در پایتخت

سه شنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: انجام معاینه فنی در سه سطح برای تهران پیشنهاد شده است و شهرداری تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این نوع جدید از معاینه فنی، پیگیر انجام مطالعات و تصویب آن است.

به گزارش خودرونویس، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: انجام معاینه فنی در سه سطح برای تهران پیشنهاد شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: انجام معاینه فنی در سه سطح برای تهران پیشنهاد شده که کنترل ایمنی در همه این سه سطح یکسان است و فقط در بخش پایش آلایندگی با یکدیگر متفاوت هستند.

شادی مالکی افزود: در سطح یک خودرو‌ها برای تردد در شهر‌ها باید دارای این سطح معاینه فنی باشند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: طبق معاینه فنی سطح ۲ نیز خودرو‌ها برای تردد در محدوده‌هایی از کلان شهر‌ها که دارای بار ترافیکی و حجم تردد کمتری هستند (خارج از محدوده کم انتشار آلایندگی هوا و طرح ترافیک) بایستی دارای این معاینه فنی باشند و در معاینه فنی سطح سه خودرو‌ها در کلان شهر‌ها برای تردد در محدوده کم انتشار آلایندگی هوا و طرح ترافیک بایستی دارای این معاینه فنی باشند.

شادی مالی افزود: ضمن اینکه در زمان تشدید آلودگی هوا و شرایط اضطرار داشتن این سطح از معاینه فنی برای تردد در همه محدوده‌های کلان شهر‌ها الزامی است.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل شهرداری تهران هم در مورد معاینه فنی در پایتخت با اشاره به جزئیات پیشنهاد معاینه فنی سه سطحی می‌گوید: معتقدم که معاینه فنی نباید برای همه کشور با یک نگاه دیده شود. چرا که در برخی شهرها که مسئله آلودگی هوایشان جدی است باید معاینه فنی خاص همان شهر اجرا شود تا بتوان تا حدودی بر معضل آلودگی هوا غلبه کرد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی در کلان‌شهری مثل تهران که هوای آن در طول سال ۲۰۰ روز آلوده است، باید سطح‌بندی شود، ادامه می‌دهد: خودروها باید بر اساس میزان آلایندگی که تولید می‌کنند، بتوانند در سطح شهر تردد کنند و برخی از خودروها در ایام آلوده سال نباید اجازه تردد در شهر را داشته باشند و حتی در برخی کلانشهرها نباید اجازه تردد به برخی از خودروها داد.

معاون شهردار تهران اظهار می‌کند: خودروها بر اساس سال کارکرد، مدل و مصرف سوخت باید بررسی شده و برخی از آنها حتی اگر معاینه فنی‌شان تأیید شود، نباید تردد کنند؛ چرا که مصرف سوخت بالایی دارند و آلایندگی ایجاد می‌شود و برخی از خودروها که در حال حاضر معاینه فنی اخذ می‌کنند، در کلانشهری همچون تهران حتما باید معاینه فنی برتر بگیرند که حداقل‌های آلایندگی را داشته باشند.

بهرامی با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که یک خودرو چهار سال بعد از تولید تازه به فکر اخذ معاینه فنی بیفتد و اقدام کند، گفت: معتقدیم که معاینه فنی باید سطح بندی شود و این پیشنهاد از سوی معاونت حمل و نقل تهران مطرح شده و باید کار ویژه‌ای با سازمان محیط زیست و وزارت کشور شود که در حال بررسی هستیم.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟