اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه های جدید و استایلی مدرن سازی شده

هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
نمای جلو هیوندای سانتافه 2021

هیوندای به تازگی به روزرسانی های گسترده و هوشمندانه ای را روی مدل 2021 سانتافه اعمال کرده تا این نسخه جدید را نسبت به مدل پیشینی که تنها دو سال از عمر عرضه آن گذشته بود، متمایز کند. هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021، دارای دو پیشرانه جدید، استایلی مدرن تر شده و یک تریم لاکچری جدید به نام کالیگرافی است تا توان رقابت با رقبای جدید و به روزرسانی خود در بازارهای مختلف جهانی را داشته باشد.

به گزارش خودرونویس، یکی از بارزترین تغییراتی که هیوندای سانتافه 2021 فیس لیفت اعمال شده، نصب دو پیشرانه جدید بوده که امیدوارم عملکرد ضعیف این کراس اوور جذاب کره ای را بهبود ببخشد. هیوندای برای سانتافه 2021 دو پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر (یکی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ) را عرضه کرده تا این خودرو نسبت به مدل پیشین قدرت و عملکرد بهتری داشته باشد و مصرف سوخت آن نیز بهینه تر شود. همچنین هیوندای بیان کرده که قصد عرضه یک نسخه مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ هیبریدی و همچنین یک نسخه پلاگین هیبریدی را نیز در آینده نزدیک برای سانتافه دارد.

نمای عقب هیوندای سانتافه 2021

مشخصات فنی

همانطور که اشاره شده، بارزترین تغییر اعمال شده در سانتافه 2021، به پیشرانه آن مربوط می شود. نسخه پایه این خودرو دیگر از یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر بهره نمی برد و دیگر به صورت آپشنال یک پیشرانه دو لیتری توربو برای سانتافه در دسترس نیست. به جای آنها نسخه پایه سانتافه از این پس به یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 191 اسب بخار قدرت و 247 نیوتن متر گشتاور است. جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه 2.4 لیتری سانتافه پیش از فیس لیفت، قادر به تولید 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور بود. همانند مدل پایه پیش از فیس لیفت، سانتافه 2021 نیز برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت جلو یا تمام چرخ محرک مجهز شده است.

نمای جانبی هیوندای سانتافه 2021

این پیشرانه 2.5 لیتری اسمارت استریم هم با سیستم سوخت رسانی مولتی پورت و هم تزریق مستقیم سوخت، سازگار است. این تغییرات باعث بهینه تر شدن مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو شده و هیوندای ادعا کرده نسخه جلو محرک و تمام چرخ محرک سانتافه 2021 در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی به ترتیب 9 و 9.8 لیتر بنزین مصرف می کنند.

اما قدرتمندترین پیشرانه سانتافه 2021، یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که به صورت آپشنال روی برخی تریم ها قابل سفارش است. این پیشرانه قادر به تولید 277 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور است که ارتقا چشمگیری نسبت به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ 235 اسب بخاری و 352 نیوتن متری نسخه پیش از فیس لیفت داشته است. نکته مهم تر اینجاست که این پیشرانه با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه خیس کوپل شده که تعویض دنده های سریع تر و عملکردی بهتر را برای این خودرو به ارمغان زده است.

 

اولین اسیووی هیبریدی هیوندای

سانتافه 2021، لقب اولین اسیووی هیبریدی هیوندای را هم به خود نسبت داده است. سانتافه هیبرید از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، یک ژنراتور استارتر 13 کیلوواتی و یک موتور الکتریکی 59 اسب بخاری بهره می برد که انرژی آن توسط یک باتری 1.5 کیلووات ساعتی تامین می شود. این مدل هیبریدی سانتافه در مجموع بیشینه قدرت 225 اسب بخار و بیشینه گشتاور 264 نیوتن متر را تولید می کند که نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ خودرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک منتقل می شود.

پیشرانه هیبریدی هیوندای سانتافه 2021

نسخه کالیگرافی سانتافه

تریم لاکچری کالیگرافی برای اولین بار روی پالیسید 2021 معرفی شد، حال هیوندای این تریم لوکس را برای سانتافه 2021 نیز تدارک دیده است. همانند پالیسید، سانتافه 2021 کالیگرافی نیز از چرم ناپا با کیفیتتر، جلوپنجره ای به روزرسانی شده، تریم پریمیوم رودری ها و تودوزی جذاب صندلی ها، تودوزی متفاوت سقف از داخل کابین و برخی ویژگی های دیگر مجهز شده است. همچنین سانتافه کالیگرافی به تجهیزات مدرن دیگری مانند هد آپ دیسپلی رنگی، نورپردازی گسترده و جذاب کابین، شیشه های اتوماتیک جلو و عقب و رینگ های 20 اینچی مجهز شده است. این نسخه لاکچری، تنها روی نسخه 2.5 لیتری توربوشارژ و عقب محرک سانتافه قابل سفارش است.

 

کابین

هیوندای چندین تغییر مثبت درون کابین سانتافه 2021 اعمال کرده که برجسته ترین آنها افزایش سایز نمایشگر مالتی مدیا این خودرو بوده است. سانتافه 2021 از این پس به یک نمایشگر لمسی هشت اینچی به جای نمونه 7 اینچی مجهز شده است؛ ضمن اینکه به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر 10.3 اینچی نیز وجود دارد.

کابین هیوندای سانتافه 2021

همچنین به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان نیز وجود دارد. کلید دیجیتالی هیوندای، پکیج کمکی راننده بزرگراه دارای تکنولوژی نیمه خودران، شارژ بدون سیم تلفن همراه و درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو از جمله تجهیزاتی هستند که برای اولین بار روی سانتافه نصب شده اند.

کنسول وسط هیوندای سانتافه 2021

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟