اخبار خودرو جهان
 تناقض کیفیت

بهترین و بدترین خودروهای هیوندای

چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 15 دقیقه
هیوندای توسان 2016

همه ما وقتی وارد یک نمایشگاه خودرو شده و بدنبال اتومبیل دلخواه خود هستیم، ناخودآگاه از رفتن به سمت برخی از خودروها اجتناب کرده و مدل‌های دیگری را ترجیح خواهیم داد. بنابراین استفاده از اطلاعات موثر و متنوع برای تجرب خریدی هوشمندانه، مورد نیاز بوده و بسیار ایده‌آل است. اخیرا شرکت‌های خودروساز کره‌ای بازخوردهای مثبتی دریافت کرده و در صدر آنها نام کمپانی هیوندای دیده می‌شود. ولی باید توجه داشت که همه محصولات این کمپانی خوب نبوده و گاهی خرید محصولات هیوندای برای شما دردسرساز خواهد شد. لذا باید هنگام خرید محصولات هیوندای حواس خود را جمع کرده و فقط به اطلاعات خود درباره مشخصات فنی، آپشن‌ها، ایمنی و… بسنده نکنید.

به گزارش خودرونویس، همان‌طور که می‌دانید، شرکت هیوندای پسر عموی کره‌ای کیاموتورز بوده و همچنان به بهبود موقعیت خود در بازار ادامه می‌دهد. این شرکت در بخش‌های گوناگون حضور داشته و خودروهای بسیار خوبی را به تولید رسانده است. هیوندای در سال 2020 با عرضه محصولاتِ خوبی مانند پالیسید سه ردیفه و ایونیک کاملا برقی، ایام پُربار و لذت بخشی را تجربه کرده است. اما در این متن به رتبه‌بندی خودروهای این شرکت از نظر کیفیت پرداخته و لایه پنهان مصحولات هیوندای را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. در واقع خودرونویس به شناسایی بهترین و بدترین محصولات هیوندای در بازار پرداخته و در ادامه شما را آنها آشنا خواهد کرد.

 

خوب ها!

هیوندای پالیسید مدل 2020

هیوندای پالیسید

پالیسید جایگزین سانتافه XL قدیمی و جدیدترین شاسی‌بلند سه ردیف هیوندای است. این مدل نسبت به مدل‌های دیگر هیوندای، بزرگتر بوده و فضای داخلی مناسب و جاداری برای سرنشینان خود فراهم کرده است. همچنین به دلیل برخورداری پالیسید از فضای بار کافی، این خودرو به محصولی ایده‌آل در مقایسه با رقبای خود تبدیل شده است. در این محصول می‌توان از امکاناتی مانند؛ اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده کرد. بسیاری از آپشن‌های کاربردی پالیسید را باید از طریق صفحه نمایش 8 یا 10.3 اینچی هیوندای کنترل و مدیریت کرد.

وبسایت «Cars.com» پالیسید را به عنوان بهترین شاسی‌بلند سه ردیف بازار معرفی کرده است. این محصول علاوه بر زیبایی و سطح بالای امکانات و لوکس بودن خود نسبت به سایر شاسی‌بلندهای موجود در بازار، بسیار قابل اعتماد است. مصرف کنندگان آمریکایی از توان پیشرانه استاندارد 3.6 لیتری و V6 پالیسید استفاده می‌کنند. پیشرانه مزبور 291 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور را به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پالیسید به طور استاندارد شاسی‌بلندی دیفرانسیل جلو است. اما شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، آن را به یک چهار چرخ محرکِ ایده‌آل برای تجربه آفرودی لذت بخش تبدیل کنید.

 

هوندای ایونیک مدل 2020

هیوندای آیونیک

اغلب مردم هیوندای ایونیک را دست کم گرفته و باید گفت که این محصول خیلی محبوب نیست. با این همه ایونیک یک گزینه عالی برای خرید خودرویی سبز  بوده و می‌توان آن را در نسخه‌های برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی تهیه کرد. قیمت نمونه گران قیمت و آپشنال ایونیک حدود 30 هزار دلار بوده و به همین خاطر خودرویی جذاب و آینده‌نگر محسوب می‌شود. مدل 2020 ایونیک از توان یک باتری جدید با ظرفیت 38.3 کیلووات استفاده کرده و با یکبار شارژ مسافتی معادل با 241 کیلومتر را طی می‌کند.

 

هیوندای النترا (به جز مدل 2013)

هیوندای النترا 2020

هیوندای یک شرکت خودروساز در کره جنوبی است. این کمپانی از سال 1967 به تولید خودرو پرداخته و در ابتدا به دلیل تولید محصولات ارزان و کم ارزش به شهرت رسید؛ ولی اکنون هیوندای یکی از پیشروترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. مطمئناً یکی از بهترین محصولات کمپانی هیوندای را باید مدل النترا دانست. این مدل سدانی متوسط بوده و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تولید شده توسط هیوندای شناخته می‌شود. اولین النترا در سال 1990 وارد بازار شد و نسل قبلی هیوندای استلر را که در آن زمان یکی از مقرون به صرفه‌ترین اتومبیل‌های جدید بازار بود، بازنشسته کرد. اکنون نسخه پایه النترا SE مدل 2020 را می‌توان با 17200 دلار خریداری کرد. پنج نسخه دیگر از هیوندای النترا عرضه شده و برای خرید گران‌ترین آنها یعنی النترا اسپرت باید 21800 دلار پرداخت کرد.

 

هیوندای کونا

هیوندای کونا

هیوندای به مشتریانی که بدنبال خرید شاسی‌بلندی کوچک هستند؛ مدل کونا را پیشنهاد می‌دهد. نام غیر متعارف این محصول از یک مکان کوچک تفریحی در هاوایی گرفته شده و به زبان مردم محلی آن جزیره، کونا به معنای حکومت جهانی است. هیوندای کونا جدیدترین خودروی اضافه شده به لیست محصولات هیوندای بوده و از سال 2017 در بازار حضور دارد. اکنون بیش از دو سال از حضور کونا در بازار گذشته و این محصول به یکی از مدل‌های ایده‌آل کمپانی هوندا تبدیل شده است. تنها قیمت کم هیوندای کونا آن را به خودرویی عالی تبدیل نکرده و کیفیت بالای آن را نمی‌توان نادیده گرفت. هیوندای کونا درست مانند جنسیس G70 برنده جایزه خودروهای برتر آمریکای شمالی شده است. همچنین هیوندای کونا توسط MSN به عنوان بهترین خودرو در سال 2019 معرفی شده بود.

 

جنسیس G70

جنسیس g70

شاید فعالیت جنسیس به شکل جداگانه و به عنوان برند لوکس کمپانی هیوندای را بتوان یکی از دلایل موفقیت هیوندای در سال‌های اخیر دانست. همه چیز از سال 2008 و زمانی شروع شد که هیوندای تولید جنسیس را آغاز کرد. این خودروی لوکس قیمتی کمتر از سایر رقبای لوکس موجود در بازار داشته و زمان به مشتریان هیوندای ثابت کرد که برای در اختیار داشتن یک محصول لوکس و با کیفیت، همیشه محصولات آلمانی حرف اول و آخر را نمی‌زنند. جنسیس G70 به خوبی در برابر رقبایی از کمپانی مرسدس‌بنز، آئودی و بی‌ام‌و ایستاد و عنوان بهترین خودروی سال 2019 آمریکای شمالی را از آن خود کرد. اکنون جنسیس‌های لوکس در سه مدل G90، G80، GV80 و G70 عرضه می‌شوند.

 

هیوندای ولستر N

هیوندای ولستر N

هیوندای ولستر N جدید بدنبال راه حلی برای خروج از بحران و جلوگیری از انقراض مدل ولستر است. این خودرو مانند فورد فوکوس RS و یا سیویک تایپ R قدرتمند نیست؛ اما رانندگی با آن کاملاً هیجان‌انگیز بوده و 275 اسب‌بخار قدرت دارد. ولستر N کمی ارزان‌تر از رقبای خود بوده و محصولی شگفت‌ا‌نگیز برای علاقه‌مندان به تجربه رانندگی هیجان‌انگیز و اسپرت است. علاقه‌مندانی که می‌توانند با بودجه‌ای ناچیز، لذت رانندگی با یک اتومبیل اسپرت را تجربه کنند.

 

هیوندای سانتافه مدل 2019

هیوندای سانتافه 2019

چانگ جو یانگ از چهره‌های برجسته تاریخ کمپانی هیوندای است. او شرکت هیوندای را در سال 1947 برای کمک به تجدید حیاتِ اقتصادی کره‌جنوبی و پس از جنگ جهانی دوم و به عنوان شرکتی ساختمانی تاسیس کرد. حدود 60 سال بعد، هیوندای موفق به تولید خودروهایی با کیفیت و مقرون به صرفه شد و اکنون محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند. هیوندای سانتافه یکی از شاسی‌بلندهای ارزان قیمت بازار بوده و اکنون می‌توان با پرداخت 26 هزار دلار یک هیوندای سانتافه کاملاً جدید را خریداری کرد. اما تنها نکته مثبت هیوندای سانتافه، قیمت‌گذاری آن نیست؛ بلکه کیفیت سانتافه برگ برنده هیوندای بوده و دریافت جایزه توسط J.D. Power ادعای ما را ثابت می‌کند. موسسه مزبور هیوندای سانتافه را براساس مطالعه و تحقیقات خود به عنوان بهترین شاسی‌بلند متوسطِ سال 2019 معرفی کرده است.

 

بدها

 هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت شایسته قرار گرفتن در لیست بدترین محصولات هیوندای از ابتدای فعالیت این شرکت کره‌ای تاکنون نیست؛ اما این خودرو به هیچ وجه محصول جالبی نبوده و نمی‌توان به تحسین آن پرداخت. اکسنت ارزان‌ترین محصول هیوندای در لیست ما و نمایندگی‌های هیوندای در سراسر جهان است. قیمت نسخه پایه اکسنت 2020 حدود 14500 دلار بوده و این رقم حتی نسبت به برخی از محصولات برندهای دیگر با مدل‌ 2019 هم کمتر است. اکسنت را باید محصولی ساب کامپکت دانست. فضای داخلی اکسنت جادار بوده و کاپوت و عقب آن طول بیشتری نسبت به سایر خودروهای ساب کامپکت دارند.

اکسنت در سال 1994 وارد بازار شد و تاکنون پنج نسل از آن به تولید رسیده است. امروزه اکسنت به یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم Hands-free صندوق عقب هوشمند و… مجهز شده است. چیز دیگری نمی‌توان درباره اکسنت نوشت؛ اما حداقل باید گفت که این خودرو ارزش قابل توجهی داشته و می‌توان به عنوان خودرویی کاملاً جدید، یک هیوندای اکسنت را خریداری کرد.

 

سانتافه مدل‌های 2017 و پیش از آن

هیوندای سانتافه 2017

یکی از بدترین خودروهای لیست ما براساس اطلاعات RepairPal هیوندای سانتافه 2017 است. مشتریان مدل‌های 2018 و 2019 سانتافه به سختی از خودروی خود شاکی شده و از آن شکایت می‌کنند. اما کسانی که مدل‌های 2007 تا 2009، 2012 تا 2014 و مدل 2017 این خودروی کره‌ای را خریداری کرده‌اند؛ از آن رضایت نداشته و برای آنها مشکلاتی ایجاد شده است. در حال حاضر بهتر است که ما بروی مدل 2017 تمرکز کنیم؛ چون این مدل آخرین نسل از سانتافه‌های بی‌کیفیت بوده و احتمالاً روزی شما هم به فکر خرید آن بیفتید. 37 درصد از مشکلات هیوندای سانتافه 2017 مرتبط به گیربکس و عدم قابل اعتماد بودن آن است. سانتافه 2019 شاید سواری خوبی داشته باشد؛ اما مدل‌های قبلی سانتافه جالب نبوده و باید از آنها فاصله گرفت.

 

هیوندای ایکوئس مدل 2015

هیوندای اکوئوس

ایکوئس نماینده هیوندای در بخس سدان‌های لوکس و بزرگ بوده و قیمت آن پیش از 60 هزار دلار بود. متاسفانه قیمت‌گذاری این اتومبیل کمی جاه‌طلبانه بوده و این محصول قیمت بیشتری نسبت به نمونه‌های لوکس و مشابه با سدان‌های برندهای دیگر داشت. در واقع ایکوئس به هیچ عنوان ارزش خرید نداشته و مصرف سوخت بالا و هندلینگ نامناسب آن هیوندای را ناکام گذاشت. البته اگر به دنبال خودرویی لوکس و ارزان قیمت هستید؛ ایکوئس می‌تواند یک خودروی دست دوم و ایده‌آل برای شما باشد. ولی از یاد نبرید که قطعاً ایکوئس بهترین اتومبیل هیوندای نبوده و این شرکت در سال 2016 تولید آن را متوقف کرد تا با این اقدام از شر ایکوئس خلاص شود.

 

هیوندای توسان مدل 2016

هیوندای توسان 2016

هیوندای در سال 2004 یک کراس اوور کوچک به نام توسان را عرضه کرد. براساس داده‌ها و اطلاعات به دست آمده از مشتریان هیوندای؛ توسان تا قبل از تولید نسل سوم خود در سال 2015 مشکلات زیادی نداشته و اغلب خریداران این خودرو رضایت نصبی خود را اعلام کرده بودند. اما پس از آن شکایات زیادی از مدل توسان مطرح شد. عمده مشکلات این خودرو به سیستم انتقال قدرت و تهویه مطبوع آن مرتبط می‌شد. نکته نگران کننده این بود که در مجموع 214 شکایت درباره مدل 2016 توسان به ثبت رسید. علاوه بر آن مشکلات توسان ادامه یافته و سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی ایالات‌متحده آمریکا از ثبت 14 شکایت بر علیه توسان 2019 خبر داد. بنابراین بهتر است که سایر شاسی‌بلندهای هیوندای را بررسی کرده و به سراغ محصولات بهتری بروید!

 

هیوندای جنسیس مدل 2015

هیوندای جسیس 2015

شاید اکنون جنسیس یک برند کامل بوده و خودروهای بسیار خوبی را به تولید برساند؛ اما قبل از خرید یک خودرو از جنسیس بهتر است که حتماً تاریخچه و عملکرد تولیدات مختلف آن را بررسی کنید. جنسیس کوپه داستانی متفاوت داشته و تعداد شکایات مطرح شده درباره آن خیلی چشمگیری نبود. ولی ماجرای هیوندای جنسیس 2012 و 2015 دردسر ساز شده بود. از جنسیس 2015 به خاطر مشکلات مختلف سیستم برق و باتری شکایت شد. مدل 2012 جنسیس هم مشکلاتی مرتبط به موتور و گیربکس داشت. اما اکنون دیگر آن دوران شوم تمام شده و ما اطمینان داریم که محصولات جدید جنسیس دیگر مشکلی ندارند.

 

هیوندای النترا مدل 2013

هیوندای النترا 2013

یک نصیحت دوستانه به افرادی که بدنبال خرید خودرویی دست دوم بوده و مدل 2013 هیوندای النترا را در نظر گرفته‌اند! این خودرو در بازارهای جهانی اکنون با قیمتی بسیار کم و ناچیز به فروش رسیده و دلیل آن براساس گزارش RepairPal ثبت 567 مورد شکایت است. براساس گزارش مزبور حدود 20 درصد از شکایت مطرح شده به موتور النترا 2013 مرتبط هستند. سر و صدای موتور غیر قابل تحمل بوده و آزار دهنده است. همچنین خرابی موتور منجرب به انتقال تعداد زیادی النترا 2013 با یدک‌کش به مراکز خدماتی شده است. اکثر مشتریان هیوندای برای حل مشکل النترا 2013 ماه‌ها صبر کرده و به همین خاطر بسیار ناراحت هستند. بنابراین لطفاً نام النترا 2013 را از لیست خرید خود پاک کنید!

 

هیوندای سوناتا مدل 2011

هیوندای سوناتا 2011

در کشورهای مختلف، خرید یک خودرو با مدل 2011 کار آسان و کم خرجی بوده و به همین خاطر هیوندای سوناتا 2011 را در انتهای لیست خود قرار داده‌ایم. سوناتا 2011 براساس اطلاعات و شکایت مرتبط به آن، بدترین محصول هیوندای در سال‌های اخیر است. کل شکایت مطرح شده درباره سوناتا 802 مورد بوده و تقریباً 300 مورد بیشتر از النترا 2013 است. 37 درصد شکایات مزبور به موتور سوناتا مرتبط است. قصد ترساندن شما را نداریم؛ اما براساس اطلاعات اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی ایالات‌متحده آمریکا، 2720 شکایت، 5 تحقیق و 14 فراخوان درباره هیوندای سوناتا 2011 به ثبت رسیده است. این خودرو را باید بدترین خودروی ساخته شده توسط کمپانی هیوندای دانست؛ اما اکنون 8 سال مداوم است که هیوندای با درس گرفتن از اشتباهات خود با قدرت مدل سوناتا را عرضه می‌کند.

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟