اخبار خودرو ایران
رقیب جدید تیگو 7 پرو مکس و لاماری ایما ایکس

معرفی جی ای سی ترامپچی امکو (GAC Emkoo) کراس اوور لوکس وارداتی راسا موتور

عکاس: علی مرادزاده
دوشنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

جی ای سی ترامپچی امکو GAC Emkoo یکی دیگر از محصولات این برند مطرح چینی بوده که قرار است توسط شرکت راسا موتور به ایران وارد شود. بسیاری به اشتباه این خودرو را گک امکو هم می نامند، اما لازم به ذکر است که تلفظ صحیح این برند جی ای سی GAC است. در ادامه به معرفی و بررسی این کراس وارداتی لوکس و جذاب می پردازیم.

جی ای سی ترامپچی امکو GAC Emkoo یکی دیگر از محصولات این برند مطرح چینی بوده که قرار است توسط شرکت راسا موتور به ایران وارد شود. بسیاری به اشتباه این خودرو را گک امکو هم می نامند، اما لازم به ذکر است که تلفظ صحیح این برند جی ای سی GAC است. در ادامه به معرفی و بررسی این کراس وارداتی لوکس و جذاب می پردازیم.

طراحی ظاهری جی ای سی امکو وارداتی راسا موتور

به گزارش خودرونویس، جی ای سی ترامپچی امکو Emkoo وارداتی راسا موتور دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 4680، 1901 و 1670 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2750 میلی متر اعلام شده است.

در نمای جانبی این خودرو استایلی عضلانی و خشن را به نمایش می گذارد که به لطف قوس های مورب دوتایی و خط شانه اغراق آمیز شکل گرفته است. خودروی GAC امکو دارای دستگیره های مخفی درب ها و اسپویلر عقب است. این خودرو داری رینگ های آیرودینامیکی بوده که به بهبود آیرودینامیک این خودرو کمک زیادی می کند.

جی ای سی ترامپچی امکو در نمای جلو دارای جلوپنجره ای X شکل است. چراغ های ماتریکس استایل نصب شده در این قسمت چهره مدرن و بسیار جذابی را از نمای جلو به این خودرو بخشیده است. در نمای عقب چراغ های عقب از کنار شیشه ها شروع شده و تا داخل گلگیر عقب امتداد یافته است. دو خروجی اگزوز مصنوعی عمودی هم در دو طرف سپر عقب جانمایی شده است. از نمای جانبی طراحی عضلانی و جذابی را در این خودرو شاهد هستیم و باید اظهار کنیم که طراحی آن تا حدودی به کراس اوورهای هوندا و محصولات ولوو شبیه است.

داخل کابین جی ام سی امکو وارداتی راسا موتور

کابین ماشین جی ای سی ترامپچی امکو طراحی فضایی و بسیار مدرنی دارد و ترکیبی از تریم مشکی و المان های فلزی و نقره ای در این قسمت دیده می شود. در مقابل راننده غربیلک فرمان D شکل با طراحی اسپرت نصب شده و در پشت آن یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در مدل پایه و یک نمایشگر دیجیتالی نصب شده است.

در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. کنسول میانی دارای جالیوانی های بزرگ، شیفتر دنده کریستالی و یک قسمت برای قرار دادن تلفن همراه بوده که متاسفانه در این نسخه وارداتی امکان شارژ وایرلس تلفن همراه را ندارد.

مشخصات فنی جی ای سی امکو (GAC Emkoo) وارداتی راسا موتور

جی ای سی ترامپچی امکو Emkoo روی پلتفرم GPMA ماوژلار که توسط شرکت خودروسازی GAC توسعه یافته، طراحی شده است. نسخه پایه به یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ با کد موتور 4A15J2 مجهز شده که قادر به تولید 177 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور بوده و در هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف می کند و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

لازم به ذکر است که راسا موتور قصد واردات همین مدل را دارد و به دلیل محدودیت سقف 20 هزار دلار برای خودروهای وارداتی امکان واردات نسخه های لوکستر و قدرتمندتر این خودرو را ندارد. اما همین خودرو هم پیشرانه مناسبی دارد و قادر است طی 7 ثانیه طبق ادعای سازنده از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.3 لیتر بنزین مصرف می کند که برای خودرویی با این ابعاد مناسب است.

نسخه قدرتمندتر جی ای سی ترامپچی امکو که امکان واردات آن به دلیل محدودیت قیمت وجود ندارد به موتور 2 لیتری توربوشارژ با کد 4B20J1 مجهز شده که قادر به تولید 252 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بوده و به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده که در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 8.1 لیتر بنزین مصرف می کند.

نسخه هیبریدی جی ای سی ترامپچی امکو که باز هم امکان واردات آن به دلیل محدودیت قیمت وجود ندارد به سیستم هیبریدی GMC 2.0 که با همکاری گک و تویوتا طراحی شده مجهز شده است. این سیستم متشکل از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با کد AB20L1 بوده که قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور است. در کنار این پیشرانه یک موتور برقی و گیربکس 3 سرعته DHT نصب شده و مجموع قدرت این سیستم را به 238 اسب بخار رسانده است. لازم به ذکراست که این نسخه پلاگین هیبریدی نیست و مدل هیبریدی معمولی محسوب می شود. باتری این خودرو ظرفیتی معادل 2.1 کیلووات ساعت داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر 4.7 لیتر اعلام شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

جی ای سی امکو وارداتی راسا موتور در رده کراس اوورهای لوکس چینی قرار می گیرد و تجهیزات قابل قبولی را هم در زمینه ایمنی و سیستم های کمکی راننده و هم در زمینه سیستم های رفاهی ارائه می دهد. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دید 360 درجه، هشدار برخورد از جلو، کمکی رانندگی درترافیک، نور بالای هوشمند، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، دستگیره های تاشونده برقی درب ها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سانروف پانورامیک، کلیدهای کنترلی روی فرمان، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.1 اینچی میان داشبورد، پایش فشار باد تایرها، امکان استارت خودرو از راه دور، کمکی شروع حرکت در سربالایی، درب برقی صندوق عقب، شش کیسه ایمنی هوا و صندلی برقی راننده در شش جهت و سرنشین جلو در 4 جهت است.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟