با محوریت خودروهای ب ام و و مینی صورت می گیرد

مسابقه عکاسی پرشیا خودرو به مناسبت روز عکاس

چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 2 دقیقه
مسابقه عکاسی پرشیا خودرو

شرکت پرشیا خودرو  با هدف گرامیداشت روز جهانی عکاسی اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی با محوریت عکاسی از خودرو های ب ‌ام ‌و مینی کرده است.

به گزارش خودرونویس، شرکت پرشیا خودرو به مناسبت روز جهانی عکاسی از علاقمندان به عکس و عکاسی دعوت می کند تا در مسابقه عکاسی خودرویی با محوریت خودروهای ب ام و و مینی شرکت کنند. این مسابقه در دو بخش حرفه ای و آماتور با محوریت  ب ام و مینی و موضوعات طبیعت، تکنولوژی، خانواده، مسابقه، تیونینگ، کلاسیک، اکسسوری، ماکت ها، سفر، کرونا، آفرود، قدرت، رنگ ها، جشن ها، دورهمی و آزاد  برگزار می شود.

علاقمندان به عکاسی می توانند از تاریخ 29 مرداد تا 4 شهریور با مراجعه به وب سایت پرشیا خودرو و آدرس https://bit.ly/3iWZjnQ ، عکس های خود را با محوریت خودرو های ب ام و و مینی برای ما ارسال کنند.

همچنین به منتخبین برتر و سه نفر اول این مسابقه هدایای نفیسی توسط پرشیا خودرو اهدا خواهد شد.

 

19 آگوست یا 28 مرداد؛ روز جهانی عکاس

قدیمی‌ترین عکس ثبت شده در تاریخ عکاسی تصویری است که نیسفور نیپس، اشراف‌زاده‌ فرانسوی در سال 1826 با فرایندی که خود آن را هلیوگرافی نامیده بود، از چشم‌انداز پنجره‌ اتاق خود گرفت. چند سال بعد یک فرانسوی دیگر به نام لوئی داگر در سال 1837 به فناوری‌ دست یافت که تصویری مثبت، مستقیم و پایدار بر صفحه‌ نقره ‌اندود ثبت می‌کرد. او فناوری خود را داگروتیپ نامید که در تاریخ عکاسی به عنوان نخستین شیوه‌ عملی ثبت تصویر شناخته می‌شود.

 

این فرایند، اصلاحات و تغییراتی به خود دید تا اینکه در ژانویه 1839 آکادمی علوم فرانسه داگروتیپ را به عنوان یک اختراع فنی به ثبت رساند. ولی چند ماه بعد دولت فرانسه که به اهمیت این اختراع پی برده بود، با تخصیص مقرری ماهانه برای داگر و شریک وی که فرزند نیپس بود، از آنان درخواست کرد که در یک گردهمایی در پاریس در 19 آگوست 1839 جزییات فنی داگروتیپ و چگونگی عملکرد این فرآیند را برای عموم شرح دهند. دولت وقت فرانسه، در آن روز، اختراعی جدید یعنی عکاسی را به عنوان هدیه رایگان به تمام جهان معرفی کرد و این نخستین رونمایی عکاسی برای عموم مردم بود. یعنی نقطه‌ آغاز رشد این فن و هنر در جهان.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟