اخبار خودرو جهان

محصول مشترک بایک و هوآوی در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد

جمعه - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

بایک یکی از از خودروسازان مطرح چینی و هوآوی، جزو غول‌های تکنولوژی این کشور است. استلاتو S9 محصول مشترک بایک و هوآوی در نمایشگاه خودرو 2024 پکن رونمایی شد.

بایک یکی از از خودروسازان مطرح چینی و هوآوی، جزو غول‌های تکنولوژی این کشور است. استلاتو S9 محصول مشترک بایک و هوآوی در نمایشگاه خودرو 2024 پکن رونمایی شد.

به گزارش خودرونویس، استلاتو، برند جدیدی که از همکاری میان هوآوی و بخش خودروهای الکتریکی بایک بلوپارک (Baic BluePark)، زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی پکن (BAIC Group)، تشکیل شده است. این شرکت با همکاری هوآوی از اولین مدل خود، یعنی استلاتو S9 رونمایی کرد و گام بزرگی در بازار خودروهای برقی برداشت.

استلاتو S9 یک سدان سایز بزرگ به شمار می‌رود که روز پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ از آن رونمایی شد. استلاتو ادعا می‌کند که فضای کابین S9 با ۳۴۶۰ میلی‌متر فضای قابل استفاده توانایی رقابت با مدل‌های لوکسی چون مرسدس بنز کلاس S، بی‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8L را دارد.

با ویژگی‌هایی نظیر آینه‌های دیجیتال و چرخ‌های ۲۱ اینچی چندپره، استلاتو S9 آماده است تا پس از مدل Aito M9  (که توسط Aito توسعه یافته و قرار است در ژوئیه-اوت عرضه شود) به عنوان یکی دیگر از مدل‌های پرچم‌دار توسعه یافته توسط هوآوی شناخته شود.

در ماه فوریه، بایک بلوپارک اعلام کرد که قصد دارد با همکاری هوآوی یک سدان هوشمند در رده پریمیوم را تولید کند. این شرکت قصد دارد این سدان پرمیوم را در سال ۲۰۲۴ به بازارهای بین‌المللی معرفی کند و شبکه‌های توزیع و خدمات را در آسیا و اروپا راه‌اندازی کند.

استلاتو S9 در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره عرضه می‌شود و شرکت هوآوی تامین‌کننده موتور این خودرو است. نسخه تک موتوره حداکثر قدرت ۲۲۷ کیلووات (304 اسب‌بخار) و نسخه دو موتوره که شامل یک موتور جلوی اضافی است، می‌تواند حداکثر ۱۵۸ کیلووات (212 اسب‌بخار) را تولید کند. بنابراین نسخه دو موتوره در مجموع بیش از 500 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

با ابعادی به طول ۵۱۶۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۸۷ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۸۶ میلی‌متر و همچنین فاصله بین دو محور 3050 میلی‌متر، استلاتو S9 فضایی جادار و لوکس را ارائه می‌دهد.

قیمت و زمان عرضه استلاتو S9

بر اساس پیش‌بینی‌ها، قیمت اولیه استلاتو S9 انتظار می‌رود بین 300 هزار یوان (۴۱،40۰ دلار) تا 500 هزار یوان (69 هزار دلار) باشد. ریچارد یو، رئیس بخش راه‌حل‌های خودروی هوشمند هوآوی، پیش‌تر اظهار کرد که S9  طی ماه‌های ژوئیه تا اوت برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند.

این اقدام نشان‌دهنده ورود استراتژیک هوآوی به بازار خودروهای EV است که با استفاده از تخصصی که در فناوری دارد، در صنعت خودرویی که به سرعت در حال تحول است، حضور پیدا می‌کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟