اخبار خودرو جهان
شایعه های فراوان پیرامون این تصویر جنجالی

تیزر مرموز بوگاتی چه می تواند باشد؟

شنبه - ۳ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر بوگاتی

رمزگشایی از رازهای صنعت خودرو همواره برای کارشناسان این حوزه جذابیت خاصی داشته است. این بار هم بوگاتی یک سوژه جذاب برای کارشناسان خودرو تدارک دیده است. این کمپانی در صفحه فیس بوک و سایر صفحات موجود در فضای مجازی خود این تصور را منتشر کرده و نوشته: What if …? Digital World Premiere Coming Soon. با نگاه به سایر پست های فضای مجازی بوگاتی، هیچ صحبت دیگری در خصوص این خودرو عجیب نشده و تنها همین تصویر و کوهی از شایعه ها پیرامون اینکه این خودرو چه می تواند باشد وجود دارد.

به گزارش خودرونویس، در این مطلب ما قصد داریم بررسی کنیم که این تیزر مرموز تازه منتشر شده بوگاتی به چه خودرویی می تواند اشاره داشته باشد. مهم ترین و بارزترین نکته در این تصویر، چراغ های عقب X شکل این خودرو هستند. طراحی و حالت این چراغ ها به سرعت ما را به یاد بوگاتی شیرون Pur Sport می اندازند که به دلیل قسمت برآمده و زاویه دار عقب و همچنین دیفیوزر نصب شده در این قسمت می تواند چنین طراحی برای چراغ های عقب داشته باشد. البته در این تصویر پروفیل عقب بوگاتی به دلیل تاریک بودن مشخص نیست؛ بدین ترتیب ممکن است هدف طراحان از انتشار این تیزر مشاهده بازخورد کارشناسان و منتقدین در طراحی این خودرو باشد.

 

مشخصات فنی احتمالی

به گفته سوپرکار بلاگ به نقل از منابع نزدیک به این کمپانی، بوگاتی در حال توسعه یک ابرخودروی منحصر به فرد و ویژه پیست و مسابقه بوده که در ماه اکتبر آن را رونمایی می کند. با توجه که کم کم به اواخر ماه نزدیک شده ایم، بوگاتی فرصت کمی برای رونمایی این ابرخودرو دارد. جدا از اینکه این محصول مرمز چه می تواند باشد، بوگاتی یقینا از یک پیشرانه 8 لیتری W16 چهار توربوشارژه برای آن استفاده خواهد کرد که پیشتر نمونه آن در شیرون سوپر اسپرت 300+ و سنتودیسی نیز نصب شده بود. این نیروگاه حجیم و بسیار پیچیده قادر به تولید بیشینه قدرت 1578 اسب بخار است. اما ممکن است نیرو و گشتاور تولیدی آن در این ابرخودروی جدید افت و خیزی داشته باشد.

 

شایعه دیگر در خصوص این تیزر بوگاتی

در ماه ژوئن شایعه ای شنیده شد که بوگاتی در حال توسعه یک شیرون رودستر منحصر به فرد است. این شایعه نیز توسط سوپرکار بلاگ منتشر شده بود و در آن به این اشاره شد که بوگاتی این خودروی بدون سقف را با قیمتی معادل 11 میلیون دلار بنا به سفارش یک مشتری خاص توسعه می دهد. با نگاه به این تیزر تیره، نمی توان متوجه شده که این خودرو به صورت سقف دار طراحی شده یا بدون سقف. اما اگر روزی بوگاتی اقدام به تولید نسخه بدون سقف شیرون کند قطعا توجه همه را به خود جلب می کند.

 

سخن پایانی

از نظر بیزینس و ارزش برند، بوگاتی امروزه در جایگاه بسیار بالایی به نسبت رقبا قرار دارد. پیشتر شایعه ای شنیده شده بود که گروه خودروسازی فولکس واگن قصد دارد این کمپانی ابرخودروساز را به ریماک بفروشد. اگرچه ما نمی دانیم این موارد به هم ارتباطی دارند یا خیر، اخیرا شنیده شده که بوگاتی دیگر قصد توسعه مدلی دیگر در کنار شیرون را ندارد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟