خودرو های پاک
روی ساختار فولکس واگن ID.4 توسعه یافته است

رندر رسمی اشکودا Enyaq iV منتشر شد

چهارشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
رندر اشکودا Enyaq iv

یکم سپتامبر روزی است که کمپانی اشکودا قصد دارد از اولین اسیووی الکتریکی خود پرده برداری کند؛ ولی خب تا آن موقع باید با تیزرهایی که از این خودروی تمام الکتریکی منتشر می شود، می توانیم اطلاعات خوبی در خصوص این خودرو به دست آوریم. این اسیووی الکتریکی که Enyaq iV نام دارد، امروز برای بار دیگر نیز تصاویری از آن در اینترنت منتشر شد. البته این تصاویر رندرهایی رسمی هستند که توسط کمپانی اشکودا منتشر شده و دید خوبی نسبت به Enyaq iV به ما می دهند.

به گزارش خودرونویس، اشکودا Enyaq iV بر پایه کراس اوور الکتریکی فولکس واگن ID.4 توسعه یافته است. در این رندر رسمی تازه منتشر شده، رینگ های آلیاژی Enyaq iV به طرز غیر واقعی بزرگ بوده و برای درها نیز دستگیره ای طراحی نشده است.

نشان Founder’s Edition نصب شده روی گلگیرهای جلو به یک نسخه ویژه تولید محدود از این خودرو اشاره دارد که بنا است تنها 1895 دستگاه از آن تولید شود. عدد 1895 یادآور تاریخ تاسیس برند اشکودا در 125 سال پیش است. این نسخه تولید محدود ویژه Enyaq iV طراحی متفاوتی نسبت به نسخه های معمولی این کراس اوور الکتریکی خواهد داشت و اشکودا ویژگی های خاصی را برای آن تعبیه کرده است.

رندر اشکودا Enyaq iv 2

ابعاد بدنه

اگر در خصوص ابعاد بدنه اشکودا Enyaq iV کنجکاو هستیم، بهتر است بدانید که این کمپانی پیشتر ابعاد دقیق این کراس اوور الکتریکی را اعلام کرده. بدین ترتیب Enyaq iV دارای 4648 میلی متر طول، 1877 میلی متر عرض و 1618 میلی متر ارتفاع است. همانند تمامی محصولات تولید شده توسط اشکودا، باید انتظار کابینی جادار و راحت را از این خودرو داشت و فاصله بین دو محور 2765 میلی متر هم یکی از دلایل کابین جادار Enyaq iV است. در حالتی که صندلی های عقب در جای خود قرار داشته باشند، این کراس اوور تمام الکتریکی فضای باری معادل 585 لیتر را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

 

مشخصات فنی

در تیزر قبلی این خودرو که در اواخر ماه جولای منتشر شده بود، کابین Enyaq iV به خوبی در آن مشخص بود. همزمان با انتشار همین تیزر همف اشکودا برخی از مشخصات فنی و جزییات مربوط به پک باتری این کراس اوور الکتریکی را منتشر کرده است.

برای افرادی که بیشینه مسافت قابل پیمایش دغدغه اصلی آنها هنگام خرید خودروهای الکتریکی است، نسخه عقب محرک اشکودا Enyaq iV مناسب ترین گزینه است. این مدل یک موتور الکتریکی روی اکسل عقب دارد و به یک پک باتری 82 کیلووات ساعتی مجهز شده است. این نسخه در حالت شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت 500 کیلومتر است.

رندر اشکودا Enyaq iv از نمای عقب

نسخه Enyaq iV RS هم قدرتمندترین مدل این کراس اوور الکتریکی بوده که به دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده است. موتورهای الکتریکی این خودرو روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 302 اسب بخار هستند و با بهره گیری از آنها Enyaq iV RS قادر است طی 6.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر برساعت دست یابد.

تعجبی ندارد که این مدل به دلیل دارابودن موتورهای الکتریکی قدرتمندتر نسبت به مدل عقب محرکف بیشینه مسافت قابل پیمایش آن در حالت کامل کمتر باشد. نسخه RS این کراس اوور الکتریکی در حالت شارژ کامل 460 کیلومتر مسافت تحت سیکل WLTP طی می کند. به طور کلی اشکودا پنج مدل با سطح قدرتی مختلف و سه سایز پک باتری برای Enyaq iV تولید خواهد کرد.

این کراس اوور الکتریکی روی پلتفرم MEB فولکس واگن توسعه یافته و قرار است که از اواخر سال 2020 در کارخانه اشکودا واقع در شهر Mlada Bolseslav جمهوری چک تولید شود و اوایل سال بعد راهی بازارهای جهانی می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟