اخبار خودرو جهان
تغییرات ظاهری کم در کنار اضافه شدن نسخه پلاگین هیبرید و امکانات بیشتر

مرسدس بنز GLE فیس لیفت 2024 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-mercedes-amg-gle-مرسدس بنز فیس لیفت GLE (1)

مرسدس بنز GLE فیس لیفت 2024 لحظاتی پیش رونمایی شد. اگر شما هم مثل ما هیچ تغییری را در این خودرو مشاهده نمی کنید، هیچ جای تعجبی ندارد. یکسال پیش بود که مرسدس بنز GLE با برچسب استتاری بسیار کوچکی در دماغه آن شکار شد و حال این نسخه فیس لیفت رسما رونمایی شده است. خبر مهم در خصوص مرسدس بنز GLE فیس لیت 2024 نسخه های برقی سازی شده بوده که شامل یک مدل پلاگین هیبریدی جدید است. همچنین مرسدس AMG GLE 53 در مدل 2024 مقداری گشتاور بیشتری تولید می کند.

ظاهر مرسدس بنز GLE فیس لیفت 2024

به گزارش خودرونویس، ابتدا به تغییرات ظاهری صورت گرفته در مدل معمولی و کوپه مرسدس بنز GLE فیس لیفت 2024 می پردازیم که صرفا در نمای جلو هستند. جلوپنجره با خطوط افقی این مرسدس بنز GLE در مدل 2024 دیزاین مش بندی متفاوتی دارد و داخل آن مربع های کرومی دیده می شود. ورودی هوای کناری سپر نیز تریم کرومی بزرگی دارد و چراغ های جلو با وجود اینکه قاب بیرونی مشابه و هم اندازه نسل قبلی دارند، اما در زمینه گرافیک درونی متمایز از نسخه قبلی شده اند. گرافیم چراغ های عقب نیز تغییر کرده اند. این ها کل تغییرات مرسدس بنز GLE فیس لیفت 2024 نسبت به مدل قبلی هستند.

2024-mercedes-amg-gle-مرسدس بنز فیس لیفت GLE (1)

داخل کابین مرسدس بنز GLE 2024 فیس لیفت

داخل کابین نیز ماجرا مشابه با طراحی ظاهریست. یک غربیلک فرمان جدید در مقابل راننده قرار دارد که کلیدهای لمسی روی آن تعبیه شده که به راننده امکان کنترل نمایشگر لمسی میان داشبورد و پشت فرمان را می دهد. تریم کرومی در اطراف دریچه های تهویه دیده می شود و یک تریم مشکی پیانویی نیز در قسمت های مختلف این خودرو به ویژه مدل میباخ اجرا شده است. مرسدس پکیج Offroad Engineering را برای GLE 580 عرضه کرده که شامل گارد زیر اتاق و کیت لیفت سیستم تعلیق به میزان 1.2 اینچ است.

2024-mercedes-amg-gle-مرسدس بنز فیس لیفت GLE (1)

مرسدس بنز GLE 2024 در زمینه آفرود تکنولوژی های به مراتب پیشرفته تری نسبت به نسخه قبلی دارد. این خودرو حال قادر به نمایش شیب ها، زوایای چرخش و زاویه رولینگ بدنه بوده و در عین حال می تواند نمایی از چرخ های جلو را به راننده در نمایشگر میانی نشان دهد. در شرایطی هم که تریلر به مرسدس بنز GLE  فیس لیفت 2024 متصل باشد، سیستم رهیاب این خودرو بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را با توجه به ابعاد تریلر به شما پیشنهاد می دهد. همچنین سیستم کمکی دنده عقب برای زمانی که تریلر به مرسدس بنز GLE متصل بوده هم تعبیه شده است.

2024-mercedes-amg-gle-مرسدس بنز فیس لیفت GLE (1)

مشخصات فنی مرسدس بنز GLE فیس لیفت 2024

خبر مهم در خصوص مرسدس بنز GLE فیس لیفت 2024 مدل پلاگین هیبریدی بوده که GLE 400e نام دارد. این نسخه از یک موتور برقی 134 اسب بخار و موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربو بهره می  برد که روی هم رفته قادر به تولید 381 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور هستند. مرسدس بنز GLE 400e پلاگین هیبرید قادر است طی 5.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. برای تامین انرژی موتور برقی یک باتری 23.3 کیلووات ساعتی لحاظ شده که هنوز مسافت قابل پیمایش آن در حالت تمام برقی اعلام نشده است. تمامی مدل های مرسدس بنز GLE برای مدل 2024 دارای سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی هستند. بدین ترتیب تمامی مدل ها دارای سطحی از الکتریکی سازی پیشرانه هستند.

2024-mercedes-amg-gle-مرسدس بنز فیس لیفت GLE (1)

مرسدس AMG GLE 53 و AMG GLE 63 S فیس لیفت 2024

در دنیای AMG مرسدس AMG GLE 53 و 63 S تغییراتی مشابه را داشته اند. هرچند قدرت تولیدی موتور تغییر نکرده، اما در مدل AMG GLE 53 به لطف تغییر برنامه ریزی و استفاده از توربوشارژ بزرگتر گشتاور موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی 429 اسب بخاری آن حال به 560 نیوتن متر رسیده است. مرسدس اظهار کرده که به لطف افزایش گشتاور این نسخه حال قادر است طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد. مرسدس AMG GLE 63 S همچنان از موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 603 اسب بخار قدرت است. هر دو مدل AMG مرسدس بنز GLE فیس لیفت در مدل پایه تجهیزات به مراتب بیشتری شامل Air بالانس پکیج و هد آپ دیسپلی هستند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟