تیونینگ
شتابی برابر با AMG GT R

تیونینگ مرسدس AMG G63 توسط Posaidon

یکشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مرسدس AMG G63 Posaidon

برای سال های متمادی اسیووی جعبه ای شکل مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک غول آفرودی مطرح بوده و تمرکز تیونرها در پروژه های شخصی سازی این خودرو نیز روی بهبود قابلیت های آفرود و بیراهه نوردی جی کلاس بوده است. اما در سال های اخیر داستان کمی فرق کرده. کمپانی هایی مانند AMG و تیونرهای مختلف در این سالها ضمن حفظ قابلیت های آفرودی جی کلاس سعی کرده اند قابلیت های جاده ای و عملکرد آن در سطح خیابان را بهبود ببخشند.

به گزارش خودرونویس، از این رو تا به امروز مرسدس بنز جی کلاس های سریع و قدرتمند زیادی توسط تیونرها و خود کمپانی AMG تولید شده است؛ ولی این نسخه اخیرا تیونینگ شده یک سر و گردن نسبت به همه آنها بالاتر است. این نسخه تیون شده جی کلاس با وجود دارابودن وزنی معادل 2.5 تن، شتابی برابر با سوپر اسپرت AMG GT R دارد! این جی کلاس شاهکار مهندسی دقیق و بی مثال کمپانی Posaidon روی G63 بوده که به موجب آن شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.6 ثانیه ای برای آن به ارمغان آمده است.

نمای جلو مرسدس AMG G63 Posaidon

مشخصات فنی

مرسدس AMG G63 در حالت استاندارد کارخانه به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 585 اسب بخار و بیشینه گشتاور 850 نیوتن متر است؛ بدین ترتیب این خودرو هیچ کمبودی در زمینه قدرت و گشتاور در حالت استاندارد ندارد. ولی Posaidon معتقد است که این سطح از قدرت کافی نیست و قدرت پیشرانه 4 لیتری این خودرو را به 940 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به مرز باورنکردنی 1278 نیوتن متر رسانده است.

موتور مرسدس AMG G63 Posaidon

ارتقا قدرت پیشرانه G63 آن هم تا این سطح اصلا کار ساده ای برای Posaidon نبوده است. این تیونر توربوشارژهای استاندارد این پیشرانه را با نمونه هایی بزرگتر تعویض کرده و یک سیستم اگزوز جدید برای AMG G63 نصب کرده است. کمپانی Posaidon زمان زیادی را صرف به روزرسانی سرسیلندرها، ورودی هوا و سیستم خنک کننده پیشرانه کرده. اما تغییر اصلی مرسدس G63 در بخش فضای بار این خودرو اتفاق افتاده است!

کمپانی Posaidon در این قسمت اقدام به نصب یک مخزن اضافی برای تزریق آب/متانول به سیستم سوخت رسانی این پیشرانه کرده تا بتواند قدرت و گشتاور تولیدی این نیروگاه 4 لیتری را به این سطح باورنکردنی برساند.

نمای عقب مرسدس AMG G63 Posaidon

ناگفته نماند که کمپانی Posaidon نرم افزار ECU این خودرو را نیز بهینه سازی کرده تا سازگاری کاملی با این پیشرانه ارتقا یافته داشته باشد. به لطف این ارتقا نرم افزاری صورت گرفته در ECU، بیشینه سرعت قابل پیمایش این G63 تیونینگ شده روی 280 کیلومتر بر ساعت به طور الکترونیکی محدود شده است. لازم به ذکر است که دست یافتن به چنین سرعتی برای خودرویی 2.5 تنی که بویی از آیرودینامیک و ضریب مقاومت هوای خوب نبرده و مانند آجر چهار گوش و مربعی شکل طراحی شده، خیره کننده است!

 

ارتقا سیستم ترمز

با توجه به افزایش چشمگیر قدرت این G63 تیون شده نسبت به مدل استاندارد، کمپانی Posaidon اقدام به نصب دیسک های ترمز بزرگ کربن سرامیکی کرده تا سیستم ترمز این خودرو توان متوقف کردن این غول 2.5 تنی قدرتمند را داشته باشد. البته نصب دیسک های ترمز کربن سرامیکی تنها منجر به ارتقا قدرت ترمزگیری نشده اند، بلکه وزن کمتری نسبت به نمونه های استاندارد فلزی G63 دارند و موجب سبک سازی این خودرو هم می شوند.

در آخر باید اظهار کرد که نصب کاپوت تغییر شکل یافته با ورودی های هوای فیبرکربنی، باعث شده تا جریان هوا به محفظه پیشرانه این خودرو هدایت شود و ضمن خنک سازی بهتر موتور، چهره این G63 تیون شده را نیز خشن تر کرده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟