به گزارش خودرونویس، به موجب نصب کیت تقویتی RS 525، توربوشارژهای متفاوتی برای پیشرانه A45 نصب شده است. همچنین مپینگ پیشرانه نیز تغییر کرده و برنامه ریزی پیشرانه و تنظیمات گیربکس هشت سرعته دو کلاچه این خودرو نیز تغییراتی به نسبت حالت استاندارد به خود دیده‌اند.

کابین مرسدس amg a45 تیون شده

تغییرات صورت گرفته نسبت به مدل استاندارد

پس از اعمال تمامی این تغییرات، بیشینه قدرت این A45 تیون شده به 525 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 600 نیوتن‌متر رسیده است. جهت یادآوری بیان می‌کنیم که A45 S در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت و گشتاوری معادل 416 اسب بخار و 500 نیوتن‌متر است. کمپانی Posaidon تخمین زده که با اعمال این تغییرات حال A45 قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، این در حالی است که نسخه استاندارد این خودرو طی 3.9 ثانیه قادر است از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور کند.

نمای عقب amg a45 تیون شده

عرضه یک پکیج ضعیف تر بدون نیاز به تعویض توربوشارژها

اگر مخالف تعویض توربوشارژهای پیشرانه A45 هستید، این تیونر یک نسخه دیگر از این کیت تقویتی را نیز عرضه کرده که تنها به به‌روزرسانی نرم افزاری پیشرانه محدود می‌شود. با این تغییرات نرم افزاری A45 قادر به تولید بیشینه قدرت 459 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 560 نیوتن‌متر می‌شود. شتاب صفر تا 100 این خودرو با این تغییرات نرم افزاری چیزی معادل 3.6 ثانیه گزارش شده و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن هم 318 کیلومتر بر ساعت است.

 

توسعه یک پکیج قدرتمندتر در آینده

کمپانی Posaidon همچنین تیزری از نسخه قدرتمندتر این کیت تقویتی به نام پلاس را منتشر کرده که همچنان در دست توسعه است. این کمپانی از بیان مشخصات این پکیج تقویتی خودداری کرده، اما می توان حدس زد که با نصب آن روی A45 بیشینه قدرت تولیدی این خودرو از 525 اسب‌بخار نیز فراتر می رود. این کیت شامل تغییراتی در سیستم ترمز، اگزوز و همچنین نصب رینگ‌هایی فیبرکربنی می شود.

پیشرانه تیون شده مرسدس amh a45

تیونینگ AMG A45 به دست تیونرهای دیگر

جهت مقایسه بیان می‌کنیم که کمپانی دیگری به نام Renntech هم پیشتر کیت تقویتی برای A45 عرضه کرده بود که به موجب نصب آن بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو به 592 اسب‌بخار ارتقا پیدا می‌کرد. این کیت تقویتی شامل توربوشارژهایی جدید، سیستم اگزوز متفاوت و همچنین برنامه ریزی جدید برای کامپیوتر کنترلی پیشرانه بود؛ اما اگر فردی بدون اعمال تغییرات مکانیکی قصد ارتقا این خودرو را داشت، رنتک قادر است بیشینه قدرت A45 را به 469 اسب‌بخار برساند.

 

عملکرد خیره کننده A45 S استاندارد در نوربرگ رینگ

مرسدس AMG A45 S خودرویی اسپرت با عملکرد فراتر از تصور و در عین حال خانوادگی است. تعریف و تمجید عملکرد این خودرو و مرور آمار و ارقام آن شاید مساله جدیدی نباشد، اما باید یادآور شویم که هیچ‌گاه خودروی هاچ‌بکی با چنین توانی تولید نشده بود. اگر این ادعا را باور ندارید بهتر است به رکورد این خودرو در پیست نوربرگ رینگ توجه کنید؛ چراکه این خودروی هاچ‌بک تند و تیز، عملکردی مانند یک سوپراسپرت در این پیست پر چالش داشته است.

مرسدس amg a45 در نوربرگ رینگ

تمام این ویژگی‌های مثبت به AMG A45 S کمک کردند تا این هاچ‌بک کوچک قادر شود یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان 7 دقیقه و 48 ثانیه طی کند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که رکورد A45 را با خودروهای دیگری که شکست داده مقایسه می‌کنیم. در ابتدا باید اظهار کنیم که رکورد A45 S با پورشه 911 GT3 RS مدل 2007 یکسان است! مضاف بر آن این هاچ‌بک کامپکت قادر بوده که ب‌ ام‌ و M4 و کاترهام R500 سوپرلایت را در این پیست شکست دهد؛ این دو خودرو به ترتیب در 7 دقیقه و 52 و 7 دقیقه و 55 ثانیه موفق به پایان رساندن نوربرگ رینگ شده بودند.

5 از 1 رای